MIDI controller, 88 toetsen, gewogen: M-Audio Keystation 88ES?

Nunatax

Nieuwkomer
Lid sinds
11 september 2007
Berichten
4
Locatie
Belgiƫ
Ik ben al enige tijd heb web aan het afschuimen op zoek naar een geschikte MIDI-controller. Ik ben reeds in het bezit van een Yamaha P120 die ik via MIDI met mijn computer kan verbinden, alleen heeft deze stage piano geen pitch en modulatie wielen, en die heb ik voor wat ik ermee wil doen echt wel nodig. Voor de rest wil ik enkel software samples gebruiken dus de controller zelf moet eigenlijk geen eigen samples hebben. Wel zoek ik een gewogen toetsenbord met 88 toetsen. De M-Audio Keystation 88ES komt het meest in de buurt. Alleen wil ik zoveel mogelijk controle over de expressie, en dit keyboard heeft een zgn. semi-gewogen toetsenbord. Of is mijn idee dat dat slecht is ongegrond?
De overige controllers met 88 toetsen blijken allemaal van die peperdure audio workstations te zijn en die zijn veel te ingewikkeld voor wat ik wil doen. Dus mijn tweede vraag: zie ik enkele goede controllers gelijkaardig aan die M-Audio over het hoofd?

En last but not least, wat ik eigenlijk wil doen:
Ik speel al sinds geruime tijd piano en zou er graag begeleiding bij hebben, of pianobegeleiding bij viool of klarinet (zie bvb. http://www.youtube.com/watch?v=JI5vqLVTlCA , maar beeld je dan piano in op de achtergrond). Wat leidt tot mijn derde vraag: moest ik een simpele MIDI controller kopen zoals die M-Audio Keystation 88ES, ga ik me het dan later beklagen dat die niets anders heeft dan die twee wieltjes en drie knoppen? Maw zijn er nog andere functies/effecten die nuttig zouden kunnen zijn om 'on-board' zo'n controller te hebben? Of denk ik daar beter niet bij na teneinde niet bij een Korg M3 ofzo te belanden? :stupid

Alvast bedankt!
 
Ik ga waarschijnlijk als ik het geld heb de nieuwe Esi K.ON kopen bij feedback.
Je kunt er 4 expansies inbouwen om hem als synth te gebruiken.

Kost 500 euro
 
Er is toch de niet ES versie ook van die M Audio (keystation pro)? Die heeft meteen wel gewogen toetsen...

En er is ook iets als een M Audio Prokeys die heeft ook interne geluiden...

Geen idee of er goedkopere oplossingen zijn, kheb vorige week ook eens een hele avond zitten zoeken...
 
Back
Top