Nieuwe diskettes voor je MPC MPCFLOPPYDISK.COM

Nou een mooi begin van 2013 zeg:

Een nieuwe site met, kennen jullie ze nog, echte HD diskettes te koop vol met hoogwaardige samples voor je mpc. Nu denk ik dat de meeste inmiddels een scsi/ide zip of flash card reader hebben, maar voor wie niet, misschien interessant:

http://www.mpcfloppydisk.com/

Voor de jonkies, een diskette, daar kan maximaal 1.44MB op en ziet er zo uit:

Floppydisk_90mm%283.5inch%29.jpg


Door velen onterecht een floppy genoemd, maar die ziet er dus echt zo uit:

Floppy_disk_5.25_inch.JPG
 
toch vet man, net als dat je casettebandjes koopt om tracks op op te nemen..oldskool is cool.
ey vraagje he... ik heb een s950, als ik een usb floppydrive zou hebben aan mijn imac, zou ik dan samplekits op floppy kunnen zetten dan dan laden in de s950?
 
Ik gebruik nog volop diskette’s (noem ze eigenlijk ook floppy’s) hier hoor…..alleen voor de samplers dan (MPC, S950, EPS-16+ en DSS-1). Vindt het wel wat hebben die ouwe rommel, al zijn de laadtijden anno nu af en toe wel vervelend natuurlijk.

Cassette’s vind ik trouwens ook gaaf :)
 
yeps, het laag uit mijn
waveterma.gif
is ook ongekend goed....

:D

Ho! Telt niet mee, ander klassement. Dat ding cheat hard tegen de stille floppies, met z'n vintage rauwe 8-bit D/A converters aan boord voor die gruizige transients.
 
*plrup plrlrlrruppup bziiiip plurreplurup* :D

Nou het geluid is meer "straaljager". Hij klinkt alsof hij letterlijk de ruimte rond de platters vacuüm moet zuigen (en dat doet hij misschien ook wel).

80MB schoon aan de haak (in 4 LUNs van 20MB, waarvan eentje removable).

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_1184.jpg
    IMG_1184.jpg
    41,2 KB · Bekeken: 71
Ik gebruik de flodderschijven nog steeds en wel in:
pc
Roland MC-80
Yamaha VL-7, EX-5
E-mu E4 XT Ultra
Ensoniq ASR-10R, TS-10, SQ-80
Korg Triton, T-3EX
Kawai K-5000W
Ik heb vijf dozen met floppen.
De SQ-80 gebruikt nog DD schijven.
Ik heb ook nog ruim 400 cassettebandjes met muziek. Ik ben Bijna 47, dus old school.
Oude en nieuwe technologie kan je gewoon naast elkaar gebruiken.
 
Pfffff..... ik ben bijna al mijn diskettes kwijtgeraakt. Iets misgegaan bij mijn laatste verhuizing ben ik bang. Gelukkig nog wel de doos met s900 diskettes aanwezig. Wel de drivers voor mijn midex+ en smp24 kwijt :( En ik hou zo van die diskettes...
 
Back
Top