SCSI -> Cf/sd/ssd ?

Ik begrijp dat er verschillende wegen naar Rome leiden. Zelf leek me, voor een atechnicus als ik, de scsi2sd optie het makkelijkst. Achteraf blijkt dat er toch nog wat haken en ogen aan zitten. Zo had ik de hoop dat ik geen extra voeding nodig zou hebben maar helaas, dat is niet het geval.
Voor de rest lijkt het me een vrij duidelijk verhaal, als ik'm intern wil gebruiken moet ik weer de nodige adapters gaan aanschaffen om'm in te bouwen en met m'n beperkte kennis weet ik niet of ik'm wel juist aansluit. Extern werktie met de juiste voeding via m'n pc. Dan kies ik dus voor de externe oplossing waar ik dus nog een voeding bij nodig heb.
 
Hoi,

Ter info:

Vandaag een mailtje ontvangen van de fabrikant van de SCSI2SD interface. Aangezien de interface ook met de Emu E6400 werkt, zou de E64 ook geen probleem moeten zijn.

Ik denk dat ik de interface dan ga bestellen.

JurgeN
 
Overigens draaien ze allebei EOS (en de E64 zou zelfs met 4.62 overweg moeten kunnen), dus of dit de bottleneck wordt is maar de vraag (niet gebaseerd op enig gebruik), maar is wel de moeite waard om uit te zoeken.

JurgeN
 
Hoi,

Vandaag het SCSI2SD bordje ontvangen en gelijk in de E64 gehangen.

Tot dusver herkent de sampler het bordje en ik kan er samples naar toeschrijven (een hogere capaciteit MicroSD dan 2GB is blijkbaar niet haalbaar (er zit een 8GB in) - ik heb al gezocht, maar tot nog toe kan ik niet vinden wat de maximale adresseerbare ruimte is voor EOS4.10a danwel de E64 sampler).

Nu alleen nog die #%$!% voeding wat stiller krijgen.....:engel:

JurgeN
 
Laatst gewijzigd:
Aanvulling:

(een hogere capaciteit MicroSD dan 2GB is blijkbaar niet haalbaar (er zit een 8GB in)

Ik heb dit nagevraagd bij de ontwerper en blijkt een configureerbare instelling te zijn: "The default configuration of the SCSI2SD limits the size to only 2GB to improve compatibility with old equipment" en kan worden aangepast met een programma.

Nu nog testen of dat inderdaad ook zo is.

JurgeN
 
Zou het het SCSI2SD-principe ook in te bouwen zijn in een K2000 (no rack)?
 
Dat zou volgens mij moeten kunnen, zoveel ruimte neemt het geheel niet in volgens mij.
Ik las het volgende op de kurzweil yahoogroup over de scsi2sd:

"yes a cable is needed inside as its a scsi device if the instrument provides term power it can be used with out a power connector


its a 50pin idc scsi connector so you need a 50pin to 50pin it works to the scsi1/2 specs


formating depends on os on the kurzweil if you have lower than 3.5 then only 1gb can be formated if you have 3.87 then 2gb can be formated the k2000 does not allow partitions but the k2500 does so you can use bigger micro cards but for the k2000 no point in getting bigger than 2gb which is a lot of sample sets even if you have full 64mb ram installed "


Dus check ook je romversie.
 
Zou het het SCSI2SD-principe ook in te bouwen zijn in een K2000 (no rack)?

Ondersteunde samplers volgens de site:

- Kurzweil K2000R (See kurzweil.com for size limits which a dependant on the OS version. Older OS versions have a 1GB limit)
- SCSI cable reversed
(ik denk dat hij hier bedoelt dat de kabel andersom zit, maar je zou hem een mailtje hierover kunnen sturen. Hij antwoordde bij mij binnen een dag...)

Verdere specidicaties (o.a. afmetingen) vind je hier.

Ik heb het via DHL laten verzenden, wel duurder, maar met 3 dagen vanuit China binnen. En, maar of dat toeval was, weet ik niet, net als een zending bij een andere leverancier via DHL, kreeg ik deze zonder extra kosten/heffingen binnen (die andere zending had een waarde van 200 dollar - en volgens de site van de douane zou er dan toch wel extra kosten bij moeten komen).

JurgeN
 
Aanvulling:
Ik heb dit nagevraagd bij de ontwerper en blijkt een configureerbare instelling te zijn: "The default configuration of the SCSI2SD limits the size to only 2GB to improve compatibility with old equipment" en kan worden aangepast met een programma.

Nu nog testen of dat inderdaad ook zo is.

Verder nog wat getest met het 8GB MicroSD kaartje: Na het aanpassen van de 2GB limit, was na het formatteren in de EMU de maximale grootte van het kaartje zichtbaar (en ik neem aan ook te gebruiken).

Ik had in eerste instantie de limit naar 8 en later naar 32GB gezet. In beide gevallen was het kaartje te gebruiken. Helemaal volkrijgen heb ik nog niet geprobeert: met de maximale geheugen grootte wat de E64 aan kan (je raad het al: 64MB) heb ik die test maar even achterwege gelaten.

JurgeN
 
Ik sluit me graag aan :D.

ik heb hier ook nog een paar bruggen liggen van SCSI naar IDE alleen moet ik wel van SCSI 50 naar 80 pins SCSI en dan via de adapter 80 SCSI pins naar IDE, ik moet dus met 2 adapters werken. Ik hoop dat het gaat werken.



Dit is al weer een tijdje geleden en ik heb het verder nooit meer getest, misschien iemand die er tijd in wil steken, Stuur ik zo een kaartje op en werkt het mag je hem houden.
 
Ik heb wel interesse in de converters voor SCSI naar IDE naar CF. Helaas is niet alles compatibel, maar hiermee kan je testen.
 
Hier een tevreden gebruiker van scsi2sd in combinatie met een yamaha A3000. Ik had eerst een scsi-ide-cf config. Die was iets sneller maar scheelt zo weinig dat ik de kosten van sd tegenover cf als beslissende factor genomen heb om door te gaan met sd.
@synclavier..als je geinteresseerd bent in mijn oude config dan kunnen we vast tot een akkoord komen (of accoord..., altijd lastig en heb gedronken)
 
Ik krijg vanzelf een aantal berichten van mensen die hem graag willen hebben maar het is wel de bedoeling dat iemand uitvind als deze converter werkt en hoop ook dat er iemand mee aan de slag gaat die er ook echt verstand van heeft.

Het gaat om een Asus IDE to SCSI module, Volgens mij werden deze in server kasten gebruik.

Motiveer maar
 

Attachments

  • Foto 30-01-16 21 05 40.jpg
    Foto 30-01-16 21 05 40.jpg
    90,1 KB · Bekeken: 104
  • Foto 30-01-16 21 06 55.jpg
    Foto 30-01-16 21 06 55.jpg
    87,9 KB · Bekeken: 106
  • Foto 30-01-16 21 07 28.jpg
    Foto 30-01-16 21 07 28.jpg
    75,4 KB · Bekeken: 106
Ik hoef hem niet te hebben, maar ben wel benieuwd of ik hem werkend krijg. Ik bezit bijna alle SCSI converters, en ben benieuwd of ik hem werkend krijg. Helaas is niet alles mogelijk en SCSI naar IDE met IDE naar SD, is vragen om problemen.

De SCSI2SD is een prima oplossig, maar helaas kostbaar en er zijn veel instellingen mogelijk.
 
Ik krijg vanzelf een aantal berichten van mensen die hem graag willen hebben maar het is wel de bedoeling dat iemand uitvind als deze converter werkt en hoop ook dat er iemand mee aan de slag gaat die er ook echt verstand van heeft.

Het gaat om een Asus IDE to SCSI module, Volgens mij werden deze in server kasten gebruik.

Motiveer maar

Asus? Acard bedoel je denk ik. Ik had een Akai S6000 met een Acard board.
 
Nou, ik wil hem wel testen in een Emu Esynth Ultra, een Prophet 2002 plus , een Atari TT en een Yamaha ex5r.
Ik heb ook erg veel scsispullen of gehad. Op zich is de esynth al met beide maar met drie samplers moet een tret wel flink wat opleveren.
 
SCSI2SD in Yamaha EX5

SCSI2SD in Yamaha EX5

Met succes de SCSI2SD in mijn Yamaha EX5 geinstalleerd!
De gegevens:
- De SCSI2SD wordt gevoed door de terminator power (dus de voedingssteker is niet aangesloten)
- De terminator weerstanden zijn nog aanwezig omdat bij mij de SCSI2SD aan het eind van een SCSI kabel zit.
- Ik gebruik een 8 Gb SDHC kaartje, welke met de software is ingedeeld in 4 partities van 2 Gb.
- SCSI ID's 2,3,4 en 5. Ingbouwde Zipdrive=0, EX5=1
- Ik heb een USB A/B chassisdeel gekocht bij Bax en een SD verlengkabeltje bij Alibaba.
Het op de SD kaart plaatsen van bestanden gaat via de ingebouwde Zipdrive, aangezien je met een Mac of PC de bestanden op de SD kaart niet kan benaderen (Raar EX5 formaat...)
Hieronder enkele foto's:
 

Attachments

  • IMG_2242.jpg
    IMG_2242.jpg
    67,7 KB · Bekeken: 103
  • IMG_2243.jpg
    IMG_2243.jpg
    28,3 KB · Bekeken: 104
Back
Top