SCSI -> Cf/sd/ssd ?

Ik heb twee Spyrus compact flash-scsi-apparaten, maar ik ben met de ASR-10 niet verder gekomen dan een directorystructuur aanbrengen. Wegschrijven van bestanden werkt niet. Laden van een kaart van de verkoper daarentegen wel. Ik ben nu van plan om het met de software van Chicken systems op een pc te doen. Dan ga ik de Spyrus alleen gebruiken om bestanden te lezen, net als ik nu doe met mijn Mitsubishi cd-rom. Van de cd-rom wil ik af omdat de cd ooit kapot gaat en het apparaat een t#####herrie maakt.
Met mijn E-mu E4XT Ultra werkt de Spyrus vlekkeloos. Met kopiƫren van bestanden uit mijn Tascam SX-1 ben ik halverwege gekomen, maar dat zal weinigen hier interesseren, omdat bijna niemand in Nederland er een heeft.
 
Ik neem aan dat je scsi2sd-util.exe hebt gedownload, usb cable hebt aangesloten en getest. Een micro sd is erg goedkoop, 1GB micro sd card heb je die?

De terminators kan je eraf halen:

The terminator can be disabled by removing the 2 resistor packs. When re-inserting the resistor packs, be sure to align the printed dot on the resistors with the board markings.

Maak wel even een foto, zodat je weet hoe ze erop heb gezeten.

Controleer de werking met de usb connectie:

Obtain the latest firmware file and scsi2sd-util utility from codesrc.com.
Disconnect or turn off ALL sources of power from the SCSI2SD. Any connected SCSI host controller or devices must be turned off.
Run the scsi2sd-util line utility.
 
Ok, we zijn al een dikke stap verder.

Firmware update gaat dus toch alleen maar met sd kaart erin.
Met SD kart er in, startte de emu nog niet op maar na het verwijderen van de 2 resistor packs wel! Sweet baby jezus.
Ik was eerst het zwarte gedeelte waarin die zaten ook aan het proberen los te trekken, uiteindelijk gevonden dat het enkel die bruine dingetjes waren :D

Laatste probleem is dat wanneer ik de drive selecteer op de emu, hij zegt dat er geen folders zijn. Ik heb de sd geformatteerd FAT32, en er staat zowel een folder in met samples als samples die niet in een map zitten. Any thoughts?
 
Het eerste wat me te binnen schiet is te lange foldernaam of rare tekens in de foldernaam misschien?
Ziet ie wel de samples die niet in een folder staan?
 
Nee de samples die niet in folder staan, ziet die ook niet. Os 4.7 staat op de emu
Ik zal eens proberen met n kortere foldernaam. Edit: no luck.

Ik zag ook dat je in de emu je drive kan formateren. Heb dit geprobeerd maar dan krijg ik "unspecified error". Mss dat de sd kaart te groot is? Dan toch een kleinere gaan kopen...
 
Laatst gewijzigd:
Een sd kaart van 2 gig geprobeerd, die werkt ook niet. Als ik probeer te formatteren en EMU kies zegt m "no disc". Ook wanneer ik info kies zegt 'm 0.0mb (available) space. Iemand een idee wat er hier misloopt?
 
Kut voor je Jos, ik volg je verhaal wachtend op een scsi adapter zodat ik de scsi2sd in gebruik kan nemen voor m'n Asr-X. Ondertussen heb ik er een 2 gig sd inzitten en de firmware ge-update via m'n pc. De utility tool lijkt goed te werken en hij geeft aan dat er een 2gb geheugen vrij is. Tevens kun je kiezen oftie als HD, removable storage etc in gebruik is. Misschien kun je daar nog wat anders kiezen en kijken of het met je EMU werkt?

Oja, ook had ik nog ergens gelezen dat termination niet bij elke sampler goed werkt zonder extra voeding. Eventueel moet je'm nog extra voeding geven via die witte computervoedingaansluiting. Geen idee of dat bij jou het geval is maar zou kunnen.
 
Ik heb FAT format via pc gedaan maar dit verhelpt 't probleem niet. Formatteren via sampler geeft steeds een foutboodschap "no disc"
 
k heb de sd geformatteerd FAT32, dat is wat je zelf hebt gezegd. Je moet hem als FAT formatteren, zonder 32.

Wat ik gezien heb is dat voor de MAC via een emulator de schijf werd geformatteerd en daarna pas gebruikt werd voor de mac.

SCSI ID is dat 2?
 
Ik heb vorige week 2 stuks SCSI2SD printjes binnengekregen. Ik heb er inmiddels 1 van ingebouwd in een oude harddisk behuizing, geconfigureerd met de bijbehorende software als 4 SCSI apparaten met elk 2 Gb.
Vervolgens aangesloten op mijn Kurzweil K2500; werkt prima! Ik heb een SD HC kaartje van 8 Gb gebruikt.
(kost nog geen 6 euro).
De 2e print ga ik inbouwen bij mijn Yamaha EX5.
 
Ik ben nu met testen bezig in vergelijking met m'n oude setup = Acard scsi->ide + ide compactflashadapter. Tot nu toe lijkt de scsi2sd iets tot veel sneller. Dit op een yamaha A3000 dus. Zal later (wellicht morgen) meer details over de methodiek van het testen en de resultaten vrijgeven + dingen die me zijn opgevallen bij het gebruik van de utility. Voor Jos, stelt de handleiding van de E-mu een Scsi ID voor voor het gebruik met interne schijf? Bij mij maakte het al verschil in stabiliteit/snelheid om die suggestie op te volgen...
 
Kleine update; Bij het eerdere testen helaas een foutje gemaakt. De scsi2sd is zelfs iets langzamer dan combinatie compactflash etc. ( in mijn geval ) Morgen meer info.
 
Ik heb een Emu64 sinds kort en de fabrikant een berichtje gestuurd om fe vragen of deze ook voor de mijne geschikt is/zou kunnen zijn...

Ik wacht af....

JurgeN
 
Het blijkt dat ik nog extra voeding nodig heb om de SCSI2SD werkend te krijgen voor m'n ASR-X. Als ik m'n pc er open naast zet en een overgebleven harddrive voedingkabel aansluit op het kaartje ziet de ASR'm en geeftie ook de juiste hoeveelheid geheugen aan. Helaas is dat geen doen natuurlijk, zo'n open PC kast overdwars voor m'n sampler. ;)

Nu zoek ik dus een oplossing om via een adapter ofzo stroom op die aansluiting te krijgen. Een extra lange stroomkabel van m'n pc naar de sampler zou ook kunnen maar dat is niet de elegantste oplossing en ik zie ook niet zo snel lange extensie kabels ervoor (enkel kortere voor interne voeding).

Weet iemand een goede oplossing?
 
Hele nette oplossing zou zijn als ik het kaartje in dse ASR zelf kwijtkan. Misschien zou ik de floppydrive onbruikbaar kunnen maken en daar de voeding van gebruiken indien mogelijk. Nu zou ik'm graag eens openen om te checken wat er mogelijk is van binnen maar het hele ding lijkt wel vastgeschroefd met klinknagels. (zie foto) Iemand enig idee hoe ik die loskrijg?
 

Attachments

  • IMAG0172.jpg
    IMAG0172.jpg
    31,3 KB · Bekeken: 101
Hele nette oplossing zou zijn als ik het kaartje in dse ASR zelf kwijtkan. Misschien zou ik de floppydrive onbruikbaar kunnen maken en daar de voeding van gebruiken indien mogelijk. Nu zou ik'm graag eens openen om te checken wat er mogelijk is van binnen maar het hele ding lijkt wel vastgeschroefd met klinknagels. (zie foto) Iemand enig idee hoe ik die loskrijg?

*

De ASR-X maak je open met een heel kleine maat inbussleuteltje ;)
 
Ah, bedankt!

Gelijk maar even opengemaakt (toch niks beters te doen met dit mooie weer ;-) en zie helaas niet direkt een mogelijkheid om'm in te bouwen. Misschien dat een goede tech het wel lukt hoor, er zitten de nodige aansluitingen op die met omvormers wel te gebruiken zijn maar daar ga ik niet op goed geluk mee zitten pielen. Een simpele extra externe voeding lijkt me het makkelijkst, nu nog kijken hoe ik dat voor elkaar krijg.
 
Het blijkt dat ik nog extra voeding nodig heb om de SCSI2SD werkend te krijgen voor m'n ASR-X. Als ik m'n pc er open naast zet en een overgebleven harddrive voedingkabel aansluit op het kaartje ziet de ASR'm en geeftie ook de juiste hoeveelheid geheugen aan. Helaas is dat geen doen natuurlijk, zo'n open PC kast overdwars voor m'n sampler. ;)

Nu zoek ik dus een oplossing om via een adapter ofzo stroom op die aansluiting te krijgen. Een extra lange stroomkabel van m'n pc naar de sampler zou ook kunnen maar dat is niet de elegantste oplossing en ik zie ook niet zo snel lange extensie kabels ervoor (enkel kortere voor interne voeding).

Weet iemand een goede oplossing?

Ik heb een SCSI CF card reader in mijn ASR-X ingebouwd. Hiervoor heb je in ieder geval de internal SCSI kit van Chickensystems voor nodig.
De CF cardreader is een Acard AEC-7720u+IDE CF cardreader.
Hier kun je hem zien:
https://www.youtube.com/watch?v=wHsNxI4zklc
Verder heb ik een externe SCSI CF card reader gebouwd, diie perfect werkt met de ASR-X Zie pagina 2 van deze topic.
Ik begrijp je hele voedingsprobleem niet zo. Volgens mij moet het met de juiste Molex kabeltjes/verloopstekkertjes zo op te lossen zijn.
Heeft de SCSI2SD 12V of 5V nodig? In het laatste geval kun je volgens mij gewoon je floppy voedingskabel gebruiken met de juiste verloopkabel/stekker
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top