ValhallaVintageVerb

Hebbes. Mijn laatste projecten heb ik alleen nog maar v-room gebruikt. Ik werk regelmatig met goede hardware (lex300, yardstick), en vroom vind ik van hetzelfde kaliber.
Ik heb vintageverb nog niet gebruikt, maar als hij idd meer naar de oude lexiconsound neigt, betekend dat dus veel modulatie in het e-r gedeelte.
 
Ik heb echt mijn best gedaan om de valhalla reverbs te waarderen. dagenlang getest.
Maar ik ben helemaal niet overtuigd.
Denk dat hier een hele hoge internet hype faktor een rol speelt.
Ik mis gewoon die overtuigende sound die ik wel hoor in de UAD lexi 224 of zelfs al in de uad realverb die gratis geleverd wordt bij een uad kaart. Ook de uad dreamverb klinkt 10 x beter dan een valhalla.
Heb z 'on beetje elke software galm getest maar de enige native reverb die imo ok klinkt is de wavearts masterverb. maar ja die is niet net uit he....en niet gehypt .......alles wat nieuw is heeft de aandacht op het internet.
Voor die 50 dollar is t een leuke galm maar zeker geen absolute topper.


IR s van 80 s hardware reverbs ingeladen in de logic space designer klinkt imo een stuk overtuigender als emulatie van 80's reverb
 
Ik denk dat je te veel UAD fanboy bent :D de rest v/d wereld is het totaal met je oneens :D
Op GS zijn zelfs de UAD fanbois enthousiast en zoals je weet zijn die nog stringenter geindoctrineert dan Apple gebruikers.
 
fangirl zou t dan zijn..... zou dat een rol spelen? :eureka:
vraag mij ook wel eens af in hoeverre een GUI je luisterervaring beïnvloed. Moet hier in de studio maar eens een blinddoek test doen. :D
 
Wel jammer dat ik na een week nog geen antwoord op mijn e-mail heb.
 
Dan zet je er toch een EQ achter of voor? :-/

Uiterard geprobeerd ....maar geeft niet die fraae 224 resultaten.
Die crossover en treble decay sliders van de 224 geven mooiere reultaten.dat is toch iets anders dan een eq ervoor of na.
Die 2 functies kan ik op de vinatge verb niet vinden.....hij klinkt vlakker , minder dynamisch , statischer ook....(heb m nog niet echt goed geprobeerd in ingewikkelde mixages....)
Maar misschien komt t door de uad indoctinatie....who knows......Gelluid. Blijft een perceptie..
 
Back
Top