Opnieuw de draad oppakken met sequencen, waar beginnen?

godyn

Nieuwkomer
Lid sinds
24 oktober 2005
Berichten
22
Hi folks,
Ik had graag weer wat beginnen opnemen thuis.
Nu heb ik wel een 9 tal synths staan, ik ben live muzikant al van mijn jeugd, ondertussen nadert de 40, ik weeeeet het, het klinkt oud !!!
Maar ik had graag de draad terug opgenomen met sequencen. Vroeger heb ik nog redelijk wat dingen gedaan met Cubase op Atari ST (jaja, oud I know)

Wat raden jullie aan om te beginnen?
Ik wil voornamelijk electro muziek (met rock touch) gaan maken. Vriend van mij is goeie gitarist, dus eventueel met paar gitaar en voice tracks er bij...

Ik heb al zitten kijken naar Live, ziet er wel interessant uit. Welke softsynths raad je aan om te starten?
Ik heb gewone PC's staan, geen monsters maar wel actueel. 2.8 Dual core met 4-8Gb ram. Voldoet dit?

Heb ik een speciale geluidskaart nodig?
Ik heb ook een M-Audio Venom die eventueel kan dienen voor de input naar PC.
Ik heb ook Behringer 10-2 mixer met USB voor rechtstreekse opnames naar PC.

Thx alvast voor de aanzet. Ik kijk er naar uit.
 
Nog vergeten: is er ergens handige tutorial waar ik op 5 minuten inleiding tot Live krijg?
 
Nu heb ik wel een 9 tal synths staan ... Welke softsynths raad je aan om te starten?

Met 9 synths heb je volgens mij niet onmiddellijk behoefte aan nog meer synths dus softsynths zullen wellicht niets toevoegen.

Volgens mij heb je dus alles om fijn muziek te maken wat de instrumenten betreft. Misschien enkel nog een geschikte DAW-toepassing (Cubase, Ableton Live,...) voor de computer om alles op te nemen? Welke dat moet zijn hangt af van hoe je graag wil werken.
 
Thx voor het antwoord.
Ik wil niet met externe synths gaan opnemen, teveel miserie met midi en latency denk ik? Tegen dat ik alles aan de praat krijg is mijn zin er af vrees ik.

Ik denk voor Live te gaan, als de leercurve niet te moeilijk is?
Welke softsynths raad je aan voor:
- drums
- synth