The kliko is my house

Ik zou er een pad onder leggen.
Iets met een mooie melodie of akkoordenprogressie.
Dat geeft denk ik een mooi contrast.

De samples/zang vind ik niet oz tof, de rest kan ik wel waarderen als er iets van melodie aan toegevoegd wordt.
 
Er zitten stukjes melodie in als je goed op let. Ben alleen nornaal gesproken niet zo van de pads, hooguit amper hoorbaar om bepaalde elementen aan elkaar te smelten. Maar verder zijn melodieën die meteen herkenbaar zijn als zijnde melodiën en pads niet echt iets wat ik in klikohouse wil gebruiken. Dat is niet de richting die ik ermee op wil, maar ik begrijp evengoed wel wat je bedoelt op zich. Dus toch bedankt :)
 
mmm ik was in een lollige bij. ook mede door je sinterklaas pak en kliko verwijzing.

Zal hem thuis eens luisteren en wat constuctiefs proberen by te dragen.

:mega:
 
IK vind het wel lekker, doet me denken aan een paar tracks van project omeaga, zoek maar eens op is een alter ego van meaga shira.

Vindt hem nog wel kaal mag wel wat meer bevatten ook lopen je ritmische geluidjes de hele track het zelfde, wat meer variatie doet wonderen en die vocal samples mogen wel een flink stuk smeriger, net als dat synth lijntje daar mag ook wel een flinke bak distortion overheen. Beetje sidechain compressie over de lijntjes heen weg gedrukt door de kick en het gaat wat meer ritmisch leven.

Vanaf 4.34 is het best geniaal eigenlijk zou je vanaf daar je track moeten gaan bouwen.

Goeie tips, ben er even mee aan de gang gegaan, en heb er een paar van toegepast. Dat droge en soms kale maakt ook deel uit van de klikosound. dat blijft zo. heel reverbloos enzo. Ook houd ik van imperfecties zoals kleine kraakjes, knettertjes en ruisjes hier en daar. Ben niet zo'n liefhebber van te gepolijst geluid zoals het in een commerciële mix meestal klinkt.

Ik heb de track vervangen voor de nieuwe versie aan het begin van de draad.
Hope u like *D
 
ik vind dat de kick weinig puch en body heeft en dat je de geluiden wat beter moet filteren omhet wat ronder te laten klinken.

Verder is de opbouw raar,of die is er bijna niet.

Dit klinkt voor mij als de herrie house wat ik wel eens uit mijn modular pomp.

dat ene lead geluidje is wel vet.
 
Ook houd ik van imperfecties zoals kleine kraakjes, knettertjes en ruisjes hier en daar. Ben niet zo'n liefhebber van te gepolijst geluid zoals het in een commerciële mix meestal klinkt.


Daar houd ik ook niet van dat gepolijste hoor :D
 
Ja heb geluisterd, wel met laptop speakertjes dus helemaal een goed beeld heb ik nu niet natuurlijk. Maar klinkt zo al wel een stuk meer mijn smaak. Toch mis ik eigenlijk nog wel een beetje een hoofd thema wat je track een beetje zou afmaken. Zou zeggen luister eens een paar tracks van project omeaga voor wat inspiratie.

En van noisex - welcome acid kids, ook mooie track beetje in dit straatje.

http://www.myspace.com/noisex/

veel succes ermee
 
later met schone oortjes hoorde ik dat er echt geen zak meer van de balans over was. Heb hem even nog een keer opnieuw gedaan
 
Ik zou er een pad onder leggen.
en dan de kliko er weer boven op? ...dan krijg je al snel zoiets:

98416_1326153138_500.jpg


erm... wel sorry zeg...
 
Ehm, zijn al die dames op je homepages je fans?
Dan doe ik toch wat verkeerd! :eureka:
 
ja een deel ervan, ik heb ook nog drie echte fans, waarvan een ikzelf, en een is vooral fan van mijn fotos, maar die vindt mijn muziek niet om aan te horen, en die andere is meer fan van mij in het algemeen. Niet persé van mijn muziek. gaat best goed dus:okdan:
 
Het klinkt als een grap.
Maar niet zo'n goeie.

Ik begrijp dat sommigen zich graag afzetten van "het commerciële" (als in hapklare eenheidsworstmuziek zonder inspiratie), maar dit is toch echt weer het totaal andere uiterste, nl. onluisterbare noise waar naar mijn vermoeden totaal geen diepere betekenis achter schuilt. Als het wel een diepere betekenis dient over te brengen dan faalt het daar bitterhard in.

Doet me denken aan zelfverklaarde artiesten die een emmer verf tegen een canvas aangooien en dan vertellen dat je er zelf maar een interpretatie aan moet geven.

Zo, dat was mijn bijdrage.
 
Ik heb er dagen over nagedacht. De track is gewoon te cool :)

de track heeft echt wel iets. ik snap alleen niet wat 8D
 
Back
Top