hello people of the synthforum :P feedback gevraagd :)

ik zou m'n jas pakken :D

serieus wanneer je bassline erinkomt gaat je volume ook zo'n 20% omhoogt en vervormt
je mag proberen dit voor publiek te draaien, maar volgens mij trekt iemand dan de stekker eruit en doet het licht aan.... wees eens wat kritischer naar jezelf joh.

er is een verschil tussen, blij zijn met je voortgang/resultaat en je serieus afvragen of iemand anders er ook in hoort wat jij er in hoort... voor het eerste mag je best enthousiast zijn. maar het 2e ben je nog lang niet
 
ok, pak de willekeurige beatport top 100
mix jouw track er eens tussen door en kijk wat er met de energie in de zaal gebuert, denk dat 90% van de zaal je met grote WTF Hert in de koplamp ogen staat aan te staren....
 
Het is misschien handiger wanneer je zegt hoe je de track hebt gemaakt en watvoor/waarmee. Wat gebruik je, cubase, ableton? Anders kunnen we geen gerichte tips geven, zoals in mijn thread wel gebeurt, het nummer rammelt alle kanten op en er zit gewoonweg geen gevoel.

Als je dit jezelf leuk vindt, doe wat Raphie zegt en je ziet het vanzelf. :)
 
maar voor iemand die 2,5 halve maand bezig is is dit op level of boven gemiddeld of onder het gemiddelde

kom op zeg, alsof ze in de club een grote disclaimer voor je op de billboard zetten
"ti's misschien niet helemaal top, maar hij is pas 2.5mnd bezig"

totaal niet relevant :D

maar zou je aanraden, om enigsins je werken te kunnen plaatsen, eens goed naar anderen te luisteren op soundcloud, dan hoor je wat de competitie doet. er zijn miljoenen producers die bezig zijn met gekraakte plugs op hun PC..... het enige wat telt is je output en die is op dit moment nog lang niet waar het wezen moet. maar oefening baart kunst.

nog even iets anders, een hardstyle preset onder een electroloop plakken is NIET vernieuwend..... klinkt misschien allemaal ff een beetje bot nu, maar je hebt echt ff een wake-up call nodig, als je serieus wilt groeien.
 
Ok qua idee al beter, maar:

Je WOOSH is mega irritant, te hard, te droog, zit totaal niet lekker in de mix
je loops zijn extreem slordig geknipt, zit geen groove in en haken zelfs idere 16 maten
je arrangement is kaal? geemn percussie geen pads etc
de totale mix heeft nog flink wat werk nodig

dus qua schets leuk, maar werk het nou technisch ook eens uit.

de vocal staat nog niet helemaal correct maar dat komt goed
 
maar ik werk wel met presets maar pas ze wl zo veel aan dat het echt mijn eigen preset is heb geen zin om het wiel op nieuw uit te vinden als schilder begin je ook met fabrieks rood en meng je met wat geel om oranje te krijgen ;)
en daar is niks mis mee, doe ik ik ook :okdan:

maar bottom line: werk je ideeen nou eens tot het eind uit, wees mega streng naar jezelf toe en denk maar dat je platenbaas bent die deze track wel of niet wilt hebben
cijfer dan even jezelf en je harde werk en enorme motivatie en verlangen weg en luister gewoon als een 3e persoon naar je track.

laten we afspreken dat de volgende track die je post een track is waar je zelf 100% tevreden over bent, het gevoel hebt dat je het onderste uit de kan hebt gehaald en écht niet beter kan dan dat.

dan beloof ik dat ik er serieus induik en feedback geef op de miliseconde.
 
laten we afspreken dat de volgende track die je post een track is waar je zelf 100% tevreden over bent, het gevoel hebt dat je het onderste uit de kan hebt gehaald en écht niet beter kan dan dat.

dan beloof ik dat ik er serieus induik en feedback geef op de miliseconde.

@ Dionysis: Dit lijkt mij een prachtige kans! Na twee weken Raphie als coach... :okdan:
 
laten we afspreken dat de volgende track die je post een track is waar je zelf 100% tevreden over bent, het gevoel hebt dat je het onderste uit de kan hebt gehaald en écht niet beter kan dan dat.
Het is soms ook leuk om feedback te geven op een concept :-P
 
Back
Top