hello people of the synthforum :P feedback gevraagd :)

Op 20 sec komt het een beetje vreemd voor. Waarmee gemaakt?

En ja, pas op met de sidechain compressie!
 
Eerlijk gezegd vind ik er nu te weinig samenhang in zitten. Dat heeft volgens mij met twee dingen te maken:
- Je zet nu vrij willekeurig geluiden aan en uit. Misschien kun je daar een wat soepelere (is dat een NL woord?) opbouw in maken.
- De volumeniveau's zijn niet lekker op elkaar afgestemd. En dat heeft voor een deel met je sidechaining te maken. De eerste paar maten loopt de compressie keurig op de tel mee. Het lijkt erop dat je de drumtrack al aan hebt staan op de achtergrond en dat ergens bij 0:17 de kick even uit je drumtrack weg is waardoor de compressie niet getriggered wordt. In het verloop van de track lijkt dit ook vrij willekeurig te gaan. Ik heb soms zelfs het gevoel dat je compressie door de bass wordt getriggered in plaats van door de kick.

Arrangementtechnisch valt er nog wel iets te halen denk ik zo. Bij het slot kun je ook nog iets meer je best doen ;).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je er zelf tevreden mee bent. Het valt me namelijk op dat je in 12 dagen tijd, 7 tracks hebt gepost. Als je geen ADHD of een andere concentratiestoornis hebt, zou ik je willen adviseren iets meer tijd aan de track te besteden voordat je hem plaatst. Kijk dan met name eens naar het arrangement (bij deze track is dat er namelijk nog niet) opbouw van de track, een strak begin (en niet zoals nu met een gemakkelijke fade-in :)) een verzorgd slot en de manier hoe de verschillende geluiden ten opzichte van elkaar klinken (dus in volume en frequentie). Dus eerst afmaken, dan posten, dan feedback toepassen op de geposte track, en dan pas aan een nieuwe track beginnen :geslaagd:.

Succes.
 
Ik trek dat overmatige side-chain effect sowieso al heel erg slecht .. maar juist hierdoor klinkt allemaal wat springerig qua volumes.. dan ineens weer hard en dan drukt die kick het weer weg.. beetje jammer.. Het luistert niet rustig iig..
En.. ik vind ik de akkoordovergang van F Minjeur ineens na een F Majeur wat vreemd klinken.. qua fx

Ik denk dat het met minder side-chain en een wat constanter volume al een stuk opknapt :) het zit voor de rest best leuk in elkaar qua fx, sounds en drums enzo.. maar het kan sowieso nog een extra themaatje gebruiken.. en dan kan het best leuk worden.. :okdan;
 
Ten eerste sorry voor mijn vele muziek maken. :P
Ik maak gemiddeldd 10 uur per dag muziek ,maar ik ben pas 2 en halfe maand bezig eigenlijk met het produceren van tracks.
Hiervoor was ik alleen maar een rap artiest en een vocal producer
Maar in iedergeval ik hoop dat dit beter in de smaak ligt
Trouwens dr... ik heb wel adhd dat heb je goed du ik zal die tip zeker tot me nemen,
maar omdat ik nog zo kort bezig ben heb ik veel behoefte aan feedback van hoe nu verder
enzovoorts en post ik nu ook nog huidige projecten die nog in de maak zijn ..maar bedankt voor al jullie feedback
de track is nog niet helemaal klaar maar kon het weer niet laten *D
 

Attachments

  • second try.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 21
ik heb er nu weinig sidechain op maar ik heb er ook een hele lage sub bas eronder zou het niet kunnen dat dat geluid het omlaag trekt ofzo door een bepaald soort modulatie ik heb hem der af gehaald maar dan klinkt ie leeg maar wel heel strak maar al doe ik hem er op lijkt er wel een sidchain bij te zitten terwijl dat 100 procent niet zo is
 
De sublaag is erg te veel, maar ook nog het eindmastering klopt niet, alsof alles onder de douche zit.

Waarmee heb je dit nummer gemaakt en welke loops/synths heb je gebruikt? Zo kunnen we beter helpen.
 
Hij is héél erg vals. tevens passen je andere loops niet bij de lead, zou er nog maar eens naar kijken als ik jou was ;)
 
Idd, nog maar even verder uitwerken... :S Zoals hier vaak op het forum wordt getypt.
Jij zelf bepaalt of 't "word hewmniet he" of wel :-P
 
hoor je dat niet?!? gaat door merg en been man
je een na laatste noot van je lead loopje8ste nootje geloof ik
daarnaast klinken je percussie loops alsof in een visskom zitten
 
Back
Top