Roland XP-50 defect - geluid vervormt

FrankB

Stamgast
Lid sinds
23 september 2011
Berichten
273
Bij een Roland XP-50 heb ik het probleem dat het geluid vervormt. Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar wel heel erg vaak. Het bijgevoegde geluidsbestand laat horen wat het probleem is.

Iemand enig idee waardoor dit probleem wordt veroorzaakt en of dit probleem kan worden verholpen?

Bedankt,
 

Attachments

  • RolandXP50.mp3
    254,8 KB · Bekeken: 84
-Zit dit geluid op alle outputs main en sub , ook de koptelefoon ?
-Bypass de effecten eens.
 
Het probleem doet zich voor op alle outputs. Ook wanneer ik de effecten uitschakel.
Wanneer ik de XP-50 via MIDI aanstuur dan gaat het ook niet goed.

Ik vermoed zelf een hardware probleem (op het mainboard). Een vergelijkbaar probleem heb ik ooit met een D-70 gehad. Dat heb ik kunnen verhelpen door het ANALOG BOARD te vervangen.

Bij de XP-50 is het allemaal geintegreerd op één board. Roland kan geen mainboard meer leveren voor de XP-50. Ik zou de XP-50 naar de dealer kunnen brengen voor reparatie, maar ik vraag me af of ze dat gaat lukken (zonder nieuw mainboard).
 
Ik zou persoonlijk geen geld meer uitgeven aan de XP50 , eerder kijken voor een andere en
deze als onderdelen bak houden :)
 
Ik hoop eigenlijk iemand te vinden met een defecte XP-50 waarvan het mainboard nog goed is. Wil gerust wat geld uitgeven om het apparaat weer volledig werkend te krijgen.
 
Indien er overigens (op dit forum) voldoende belangstelling is voor XP-50 onderdelen dan zou ik kunnen overwegen de XP-50 te slachtOFFEREN.

Kan me echter niet voorstellen dat er veel interesse is voor XP-50 parts.
 
<wild guess> Misschien de voeding caps of anders een op-ampje dat eruit ligt? </wild guess>

Ik zou best nog wel geld willen investeren om het apparaat weer goed aan de praat te krijgen. Ben ook best wel handig, maar bovenstaande kan ik niet zelf.

Ik zal contact opnemen met één vd synth reparatuers.

Thanks,
 
Volgens mij heb ik het probleem gevonden! 8)
 

Attachments

  • 20121029_175045.jpg
    20121029_175045.jpg
    83,7 KB · Bekeken: 77
Back
Top