Ableton Live 9 True or...

Hmm, gaaf, de Glue in ableton! Way to go Andrew!
Even de rumour machine op gang brengen:

Die EQ lijkt wel op een product van DMGaudio. Equality of EQuick. (of zelfs ProQ)
Die nieuwe compressor lijkt weer op een FABFilter achtige manier van het weergeven van 't compressor "werk"
 
Eerst de 64 bit versie uit de beta halen. Voor een echte versie 9 zal er wel een hoop moeten gebeuren om de gebruikers tegemoet te komen, het heeft lang geduurd.....
Maar als er en sterk verbeterde eq en compressor er aan komen zullen de plugin ontwikkkelaars hun verkopen behoorlijk zien dalen.
Ben benieuwd wanneer en tegen welke prijs de update wordt aangeboden.
 
Lijkt me te weinig om daarom een 9 uit te brengen.. Dat zal nog wel even wachten worden, en voor de mensen die niet kunnen wachten is er het ProQ van FabFilter etc voor het EQ.
 
Ik hoop dat er eindelijk VST3 support inzit zodat ik eindelijk een keer die Motif XS Editor VST plugin kan gebruiken!

-edit- Dat klonk zuurder dan het bedoeld was. Ik ben een grote Ableton Live fan, dus ik zie een nieuwe versie graag tegemoet! Hoop wel dat alles blijft werken (zoals Max for Live enzo). In tegenstelling tot sommige andere pakketten is het ook wel verfrissend om een licentie te kopen en enorm veel nieuwe functies en fixes voor niks te krijgen gedurende een aantal jaren ipv ieder jaar het versienummer te verhogen en opnieuw geld te vragen. Dus ik hoop dat versie 9 dan ook een echte stap voorwaarts is.
 
Ik ben geen Ableton fan, maar dit begint toch wel echt serieuzere vormen aan te nemen..
 
Hee, eindelijk een teken van leven van Live 9!
Zoals al door meerdere mensen geconstateerd is lijkt me dit een filmpje uit een reeks. Als deze dan per ongeluk gepublished is, dan lijkt het me waarschijnlijk dat ze bezig waren die hele reeks te uploaden en bij één vergeten waren deze nog niet publiekelijk te maken. Dus hopelijk betekent dit dat de officiële aankondiging nog deze week volgt. Afwachten maar.
 
Hee, eindelijk een teken van leven van Live 9!
Zoals al door meerdere mensen geconstateerd is lijkt me dit een filmpje uit een reeks. Als deze dan per ongeluk gepublished is, dan lijkt het me waarschijnlijk dat ze bezig waren die hele reeks te uploaden en bij één vergeten waren deze nog niet publiekelijk te maken. Dus hopelijk betekent dit dat de officiële aankondiging nog deze week volgt. Afwachten maar.

Denk je echt dat bij al die producten die worden geleaked het zo "per ongeluk" gaat?
 
Nee, natuurlijk niet. Maar in Abletons geval denk ik dat een major aankondiging na de lange stilte omtrent Live 9 beter werkt dan iets laten lekken. Dit lijkt me eerder een knulligheidje.
Maar goed, ook als ze het expres hebben laten lekken zal een officiële aankondiging niet lang uitblijven.
 
Wel weird eigenlijk dat 9 zo prominent voor de deur zou staan terwijl we nog in de beta van 8.4 zitten.
 
64 bit geeft meer mogelijkheden qua functionaliteiten.
Ben dus benieuwd wat er allemaal inzit, wel balen dat ik een paar weken geleden de overstap heb gemaakt naar Ableton Suite. Was waarschijnlijker voordeliger geweest om even te wachten.
In de video's lijkt de nieuwe EQ indrukwekkend, gebruik nu als alternatief de EQ van Fabfilter.
 
Back
Top