reden verkoop piano fp7f

hast66

Nieuwkomer
Lid sinds
7 juli 2011
Berichten
9
De roland fp7f is nog niet zolang op de markt maar wordt toch regelmatig tweedehands te koop aangeboden.
waarom? Is de eerste indruk goed maar de tweede minder of...?
 
misschien omdat mensen na aanschaf erachter komen dat pianospelen moeilijker is dan dat ze dachten...

of omdat ze toch liever neusfluit spelen....


:mega:
 
key noise

key noise

Ik heb de vraag ook eens gesteld aan een verkoper op marktplaats en hij gaf me het volgende eerlijk antwoord:

Het inderdaad een van de betere digitale piano's met een zeer goede pianoklank
en een zeer goed klavier. Ik ben zelf niet echt beginner meer maar oefen nog zeer regelmatig en doe
dat bij voorkeur in de avond in de huiskamer met een koptelefoon op. Om die reden heb ik ook een digitale piano in plaats van een akoestische. Het enige nadeel daarbij is dat mijn kamergenoten constant alleen het
"geklonk" van de toetsen horen wat als zeer irritant wordt ervaren. Ik zelf heb daar natuurlijk geen last
van maar voor anderen is dit wel gehorig. Ik ben er inmiddels achter dat bij meerdere digitale piano's (en
Met name Rolands ) de zogenaamde "key action" vrij gehorig is. Dit is ook het geval bij zogenaamde "silent" piano's.
Voor de meeste mensen is dit geen probleem maar ik ben op zoek gegaan naar een alternatief.
De kawai mp10 digitale piano bijvoorbeeld is veel minder gehorig. Dat is dus de reden dat ik deze
piano wil verkopen, dus zeker niet om zijn klanken, mogelijkheden en bespeelbaarheid. Die zijn
Inderdaad top.


Ik heb hierover pp een ander forum ook deze opmerking gelezen dus toch wel iets om rekening mee te houden.
 
Het is bij de meeste gewogen/hammer action klavieren zo dat ze inderdaad redelijk tot veel mechanisch geluid maken. Het is zoeken naar een "stil" klavier voor een digitale piano.
 
ik heb zelf een fp-8 als midi controller en even vergeleken met bijvoorbeeld een dx7 en een korg polysix, wat mij opvalt is dat de fp-8 juist veel stiller is dan bijvoorbeeld de dx7,maar goed dat is dus geen nieuwe fp7f. de korg polysix is luidruchtig maar ook geen vergelijk natuurlijk.
 
Die heeft er geen speakers op zitten, en da's wel weer zo handig met lessen. Geluid is echter wel dik in orde.

Of je kunt ook voor een MP8 gaan, dan heb je ook echte houten toetsen met hamermechaniek.
 
ik heb zelf een fp-8 als midi controller en even vergeleken met bijvoorbeeld een dx7 en een korg polysix, wat mij opvalt is dat de fp-8 juist veel stiller is dan bijvoorbeeld de dx7,maar goed dat is dus geen nieuwe fp7f. de korg polysix is luidruchtig maar ook geen vergelijk natuurlijk.

Polysix en DX7 zijn bij mij dan weer 2 nogal stille klavieren, terwijl bv mijn Minikorg en JX3P aan de luidere kant zijn. Het is waarschijnlijk deels exemplarisch.
 
Back
Top