Eerste en latere indruk: AIAIAI TMA2 wireless+

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.694
Locatie
Streek rond Herentals - België
Net aangekomen.
1e indruk:
Typisch wat ik verwacht van AIAIAI. De kunststoffen voelen in vergelijking bij bijvoorbeeld Sennheiser nogal goedkoop aan. Kabeltjes rollen niet zo mooi uit. Alsof ze een geheugen hebben hoe ze opgerold zijn. Een klevertje aan de hoofdtelefoonkabel 'made in china' snij ik er af, wie heeft daar boodschap aan?

Hoofdtelefoon is afgewerkt met alcantara wat wel goed aanvoelt. Hoofdtelefoon is wat zwaarder dan een sennheiser HD25. Sluit ook meer aan, druk een beetje om 't hoofd.
Nu eerst batterijen opladen en straks proefrit. Juist, niet aan gedacht, maar dus en de zender en de hoofdset moeten opgeladen worden. AIAIAI heeft gekozen voor een aansluiting die ik enkel ken op mijn draadloze oortjes van ... Sennheiser, dat ik vandaag nog heb vervloekt omdat die leeg waren en ik maar één zo'n kabeltje heb liggen om op te laden, en al maanden kwijt ben. Dus waarom AIAIAI geen 2 kabeltjes levert zodat je de dingen samen kan laden, mij een raadsel. Laden doe je trouwens met een USB adapter. Die er niet bijzit. Dus ook dat moet weer gezocht worden, en dan 2 als je beiden wil laden.
Minpuntjes AIAIAI!
Het uitpakken geeft je niet het premium gevoel zoals bij bijvoorbeeld Apple. De doos is geen doos maar zijn 2 half open stukken in elkaar geschoven. Heeft dat karton vocht geslurpt of is het heel goedkoop? Nogmaals, kwaliteit is hier niet te vinden. Laat ons hopen dat het geluid en de werking het uitpakken snel doen vergeten. Elk onderdeel zit verpakt in zwarte plastiek, wat je aan een vuilzak doet denken. Hoe ze al dat afval rijmen met een groen imago is me nog even onduidelijk, maar laat dat ook geen prioriteit zijn voor me... Ik koop namelijk graag goed spul (liefst 2e hands) dat dan liefst mijn leven meegaat... Dat noem ik nu groen denken...
Wat ik me bij 't uitpakken eigenlijk vooral afvraag was 'zou Bax me voor elk open zakje minder geld terugstorten als de AIAIAI retour gaat, omdat ie niet overtuigd?'

het mag duidelijk zijn: mijn verwachtingen zijn laag. Dat kan dus alle kanten heen gaan. Als ie geweldig klinkt, zal ik 'm dan ook alle lof toeeigenen... Maar eerst de batterij opladen...

Ja, je moet wachten op 't vervolg, net zoals ... ik :doei:
 
aiai, dat klinkt niet al te best...
 
Wat ik me bij 't uitpakken eigenlijk vooral afvraag was 'zou Bax me voor elk open zakje minder geld terugstorten als de AIAIAI retour gaat, omdat ie niet overtuigd?'

Ik vraag me af of je een hoofdtelefoon kunt retourneren. Uit de retourvoowaarden van Bax:

"Artikelen die we vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen innemen en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons."
 
Ik vraag me af of je een hoofdtelefoon kunt retourneren. Uit de retourvoowaarden van Bax:

"Artikelen die we vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen innemen en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons."
Ja, daar lijkt het niet op.
Praktijk was echter dat ik hem gewoon terug kon sturen. Het was al een B stock. En dan vind ik een 'over ear' nog anders dan iets wat in je oren verdwijnt.
 
Dit hoofdtelefoon topic over Bax is me altijd bijgebleven:


Maar ik vind eigenlijk dat je een hoofdtelefoon die al gebruikt is niet zou mogen ruilen.. Ik vind het een vrij smerig idee om een gebruikte te kopen..
 
Oei met al die comments wordt mijn review onleesbaar... Jullie zijn te snel...
De eerste test: bluetooth via de telefoon, beetje stofzuigen (ik haat stofzuig herrie)
Verbinding gaat redelijk vlot nadat je m op bluetooth hebt geschoven (schakelaartje) en m klaar zet om te pairen. Geluid is ok.
Merk op dat ie niet zo luid gaat als je via bluetooth verbindt. Hopelijk gaat ie luider op de zender... Als ie niet luider gaat draadloos kan ie in een lawaaierige DJ booth nooit de klus klaren, lijkt me...
De lader aansluiting is trouwens een USB C - tje ik ben een dino, USB C is hier nog niet in huis.
Zender laadt verder op, straks een draadloze proefrit.
 
Ik vraag me af of je een hoofdtelefoon kunt retourneren. Uit de retourvoowaarden van Bax:

"Artikelen die we vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen innemen en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons."

En het labeltje "Made in China" is er ook al af? Vergeet het... 😉

Cheers,
Exo. :mega:
 
ok vandaag een lange proefrit.
Als je ze lichtjes te luid aanvuurt (vanaf de zender) krijg je soms plops die lijken op een kort stukje percussie dat pijn doet aan de oren. mixer output wat minder naar de zender en niet meer gehad.
Hij doet zijn werk goed maar een wandeling naar de kamer ernaast (deur open) en dan gaat er een geluidje door de hoofdtelefoon om te melden dat 't ontvangst ver afloopt. Een stap verder weg en het is dan ook afgelopen. Stap je dichter is hij direct terug.
Merk dat even A/B en met de HD595 je toch leert dat de AIAIAI behoorlijk op je hoofd knijpt en duidelijk zwaarder is. Zo'n Sennheiser is plots onvoelbaar comfy.

Voorlopige samenvatting: doet zijn werk, als ie 't blijft doen mag ie blijven. Ik ga echt nog wel extra kabels bestellen om m te laden (usb C met een 90° aansluiting)
batterij op de zender toont nu 50% - was vol. Ik denk dat ik 'm pakweg 7u aan had staan. Niet de hele tijd in gebruik, maar wel aan.
Nog een ding: ik heb echt vermoeide oren nu, maar ik heb dan ook n monotone track eindeloos toe herhalend gespeeld om m af te werken.

afval.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top