Fabfilter Pro-DS

nog nooit gebruikt een de-esser, waar zou ik die voor kunnen inzetten behalve volcals?
en wat is het verschil met het gebruik van een eq?
 
ok bedankt, zo ver was ik ook al gekomen, maar behalve voor vocals, nog andere voorbeelden, voorbeeldje misschien?
 
te scherpe hihats/crashes/rides, resonantie pieken van filter synths, opeenhopingen van midden gebied materiaal vlak voor het losgaan (stemmen + synths + midden-hoog gebied percussie + fx / risers etc.) Dingen die in principe in de mix al aangepakt hadden moeten worden maar in de mastering extra glad gestreken kunnen worden, zeker als er daarna een limiter (pro-L bv) overheen gaat.
 
Inderdaad, dat soort dingen. :okdan:

Kleine toelichting nog daarop om het nog wat duidelijker te maken.
Stel je hebt een loop/track met mooie frisse, goedklinkende hihats maar daar bovenop liggen te harde cymbals. Dan kun je met EQ wel de frequenties van de cymbals cutten maar dan trek je ook de hihats naar beneden, dat wil je niet. Een de-esser komt dan van pas omdat deze alleen reageert op het threshold punt waarop hij is ingesteld en laat de rest met rust. Oftwel, je stelt in dit geval het threshold punt zodat de hihats met rust gelaten worden en alleen reageert op de cymbals Ook wat frequentiegebied want dat kun je ook instellen om te voorkomen dat bijvoorbeeld harde snares, welke je wel wilt behouden maar in een ander frequentiegebied zitten, niet beinvloed worden. Dan trek je dus alleen het level van de cymbals naar beneden op het moment dat deze er zijn en de hihats en de rest worden met rust gelaten. En dat dus alleen in het vooraf ingestelde frequentiegebied en niet de complete track (kan overigens ook met de Pro-DS)
De pro-ds gaat daar heel erg ver in, je kunt werkelijk alles beinvloeden/instellen inclusief mid/side.
 
als hij z'n eigen stem er door had gegooid was het veel duidelijker geworden, dan in zo'n mix ;+)
 
Ben ik met je eens Niel,ik vind 150 echt te duur hoor.

En waarom hebben ze geen introductie korting???????????
Dat doet toch echt bijna elke plugin developer ?

Ik bedoel,kom op man,het is wel crisis hoor,toevallig !!!
 
als je al meerdere fabfilter pluggins hebt.

Als je bv pro-Q pro-L en Micro hebt kom je uit op 24% korting = 113 euro

Als je nieuwe klanten aanlevert krijg je zelf ook weer 10 euro korting op je volgende aankoop.
 
Back
Top