Studio mixer aansluiten

KrisvdAssem

Ouwe rot
Lid sinds
27 oktober 2011
Berichten
781
Hallo, ik ben nu 15 en ben bizig met het bouwen van een leuke studio, ik heb nu een aantal apparaten waaronder mijn pc en DJ set die ik in 1 versterker heb zitten.
Dat kan natuurlijk niet te gelijkertijd dus moet ik dat telkens omwisselen.

Nu heb ik gekeken naar een studio mixer, maar bij elke studio mixer heb ik hetzelfde probleem, de aansluiting.

Al mij audio apparaten hebben tulpaansluitingen, en ik weet niet hoe zoon andere aansluiting heet.

Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

Alvast bedankt :)
 
1) meestal heb je op een versterker meerdere ingangen zodat je niet je kabels moet versteken, maar aan een knop moet draaien om de juiste bron te selecteren.

2) studio mixers werken met 'jack' kabels. Je hebt 'tussenstukken' om van cinch een jack te maken.

3) ik denk dat je signature moet zijn : Not more than a big smile etc
 
images
 
Als jij een studiomixer wilt gaan kopen, alleen omdat je versterker niet genoeg ingangen heeft, zou ik eerst eens kijken naar dit:

http://www.thomann.de/nl/art_splitmix4.htm

Zo kun je bijvoorbeeld 4 stereo kanalen terugbrengen naar 1 stereo kanaal (heb je dus stereo pluggen/kabels voor nodig). Ik split zo ook mijn dj gebeuren en studio gedoe, werkt perfect en beinvloed de geluidskwaliteit niet.

En dan vast verder gaan sparen voor mooie actieve monitors.
 
Als jij een studiomixer wilt gaan kopen, alleen omdat je versterker niet genoeg ingangen heeft, zou ik eerst eens kijken naar dit:

http://www.thomann.de/nl/art_splitmix4.htm

Zo kun je bijvoorbeeld 4 stereo kanalen terugbrengen naar 1 stereo kanaal (heb je dus stereo pluggen/kabels voor nodig). Ik split zo ook mijn dj gebeuren en studio gedoe, werkt perfect en beinvloed de geluidskwaliteit niet.

En dan vast verder gaan sparen voor mooie actieve monitors.

Uhu ik begrijp dat je dat denkt, maar ik heb plannen om nog meer apparatuur te kopen, en dan word een studio mixer toch wel handig.
Dus dan moet ik mijn tulp aansluitingen veranderen in een jack.
De tulp aansluitingen bestaan uit 2 kabeltjes, rood en wit, en die studio mixers hebben maar 1 ingang per kanaal.
 
De meeste wel, mono inputs.....2 keer mono is stereo.
Er zijn ook mixers met stereo inputs.

Misschien even inlezen op mixers en dan terug komen met meer vragen?
 
Je wil van een mixer OUTput naar je versterker lijkt me. De meeste hebben gewoon main outputs op zowel Jack als tulp en anders kan je ook gewoon de rec out op tulp van de mixer naar je amp brengen. Als je net begint zou ik eens kijken naar een simpel mixertje van phonic of behringer. Kosten zowat niks. Voor 4 of 5 tientjes ben je klaar. Zoiets als dit http://www.behringer.com/assets/UB802_P0180_Top_XL.png
 
is het niet handiger om 8 i/o op een sound card te kopen en vanaf je comp. naar je versterker.
 
Gewoon omdat ik even iets anders in de groep wil gooien:
Ts is dj/thuis producer..een starter.. (dat lees ik eruit)

manneke heeft al zijn dj-spul.. dus ik verwacht even dat ie dikke pret heb met het mixen van zijn muzikale helden..
nou wil ie naast het dj-en ook andere hardware (beetje nu waarschijnlijk een hoop later) gaan gebruiken..
Het zou dus best kunnen.. dat manneke heel blij is, als ie EN zijn dj-kunsten EN zijn producerskills
TEGELIJKERTIJD kan doen..

anyways: http://www.behringer.com/EN/Products/UB2442FX-PRO.aspx zoeentje heb ik in mijn studiotje
gehad.. komt met 4!! line-inputs (das voor je stereo-dingen) en 8 mono's (voor je mono-synths en apparte drum-outs , microphones) en er zitten subbussen op... en die zijn verdomt handig als je ooit sampler koopt
(of iets wat er op lijkt in je computer propt) alles wat je dan wil samplen, druk je even in de subbus.
kan je de complete mix horen, terwijl je alleen je drumcomputer of je mic / je dj-decks sampled..
t kost weinig, maar hmmm je krijgt er best een hoop lol uit..

dat.. of inderdaad.. grote geluidskaart kopen, met veel in en out-puts.. en dan lekker "in the box" werken..
geen idee of je dan EN je dj-spul EN je produceer-spul tegerlijkertijd kan doen.. vast wel.. nooit geprobeert
 
T begint me langzaam duidelijk te worden ja.
De Behringer Eurorack UB802 lijkt mij wel wat,
Dan moet ik wel aardig wat Tulp-jack verlopen gaan kopen, of zie ik dat nou verkeerd?
 
Gewoon omdat ik even iets anders in de groep wil gooien:
Ts is dj/thuis producer..een starter.. (dat lees ik eruit)

manneke heeft al zijn dj-spul.. dus ik verwacht even dat ie dikke pret heb met het mixen van zijn muzikale helden..
nou wil ie naast het dj-en ook andere hardware (beetje nu waarschijnlijk een hoop later) gaan gebruiken..
Het zou dus best kunnen.. dat manneke heel blij is, als ie EN zijn dj-kunsten EN zijn producerskills
TEGELIJKERTIJD kan doen..

anyways: http://www.behringer.com/EN/Products/UB2442FX-PRO.aspx zoeentje heb ik in mijn studiotje
gehad.. komt met 4!! line-inputs (das voor je stereo-dingen) en 8 mono's (voor je mono-synths en apparte drum-outs , microphones) en er zitten subbussen op... en die zijn verdomt handig als je ooit sampler koopt
(of iets wat er op lijkt in je computer propt) alles wat je dan wil samplen, druk je even in de subbus.
kan je de complete mix horen, terwijl je alleen je drumcomputer of je mic / je dj-decks sampled..
t kost weinig, maar hmmm je krijgt er best een hoop lol uit..

dat.. of inderdaad.. grote geluidskaart kopen, met veel in en out-puts.. en dan lekker "in the box" werken..
geen idee of je dan EN je dj-spul EN je produceer-spul tegerlijkertijd kan doen.. vast wel.. nooit geprobeert

Ene, ik heb al een DJ set staan, 2x Numark MDX 400 en een DXM6 mixer.
Veder heb ik een pioneer SX-227 versterker met 2 EQ's er op. (Omdat ik dat gewoon leuk vind)
 
Uhu ik begrijp dat je dat denkt, maar ik heb plannen om nog meer apparatuur te kopen, en dan word een studio mixer toch wel handig.
Dus dan moet ik mijn tulp aansluitingen veranderen in een jack.
De tulp aansluitingen bestaan uit 2 kabeltjes, rood en wit, en die studio mixers hebben maar 1 ingang per kanaal.

Maar als je straks wat hardware synthesizers hebt staan, kom je er misschien wel achter dat het toch wel heel interessant is om software plugins op die hardware synths te gebruiken. Een heel stuk goedkoper ook, dan wanneer je de hardware varianten van die plugins moet aanschaffen. Dan is zo'n studiomixer opeens niet zo handig meer.
 
Maar als je straks wat hardware synthesizers hebt staan, kom je er misschien wel achter dat het toch wel heel interessant is om software plugins op die hardware synths te gebruiken. Een heel stuk goedkoper ook, dan wanneer je de hardware varianten van die plugins moet aanschaffen. Dan is zo'n studiomixer opeens niet zo handig meer.

Daarom ga ik ook voor een goedkope ;)
 
Back
Top