Vervangen fan StudioLive mixer

gijs

.
Lid sinds
12 januari 2004
Berichten
2.442
Ik heb een StudioLive mixer van de tweede generatie, dus de AI. Top-apparaat, maar hij zou eigenlijk de Presonus Live moeten heten, want door de el-cheapo pc-fan die erin zit is hij in de studio haast onbruikbaar. Nu wil ik hem meer in de studio gaan inzetten en ik heb ooit eens gelezen dat een dude in de States de fan in zijn SL-mixer had vervangen door een stiller exemplaar.

Dat wil ik ook! Alleen...ik ben een alpha :-) Wie kent iemand die verstand heeft van zowel elektronische audio-apparatuur als computers (want dat is de mixer natuurlijk ook grotendeels) en die zo'n fan replacement voor mij kan doen?

Dank voor de tips alvast!
 
Zo'n fan vervangen, is op zich niet zo ingewikkeld; vooral als ze, zoals vaak, aangesloten zijn d.m.v. zo'n click-on plug.
Kwestie van de juiste vervanger, qua voltage en afmeting te vinden.

Ben je wel technisch genoeg om het apparaat open te schroeven?
Zo ja, dan kan men jou op afstand zeker wel begeleiden met de vervanging.
 
Wat Jompo zegt, fan zoeken met dezelfde specs, maar betere kwaliteit (meer airflow/ minder rpm). Wat eventueel ook nog een mogelijkheid is (wanneer al uit garantie enz...): om de geperforeerde gaatjes (mits aanwezig) waar de fan tegenaan zit uit te boren/slijpen zodat er meer ruimte is voor de airflow.

Hier: https://forums.presonus.com/viewtopic.php?p=132689#p132689 iemand die andere fans gebruikt.
 
Heb je dit nog gedaan gijs ? Ik heb zojuist een 24.4.2 ai neergezet ipv mijn eerdere 16.4.2 en schrok er eigenlijk wel van hoe hard het is...
 
Sorry kom hier niet meer zo vaak zie je bericht nu pas. Nee ik heb het nog niet gedaan. Moet nog iemand vinden die het voor me kan doen. Zelf te huiverig iets te upfucken.
 
hehe, zelf ook nog niet serieus naar gekeken... Nog wel een keer te moeite denk ik, want het is soms best irritant.
 
Back
Top