Nieuwe soundmodule Roland Integra-7

Het wachten is voorbij.
Roland brengt een nieuwe module op de markt. De INTEGRA-7.


http://www.pcmusic.org/news/view.php/lang/en/id/11794/

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=integra-7

051ecd9c81c2ba94efab0cddb2c97c.jpg



joeri
 
Last edited by a moderator:
Ik vind het nog steeds een interessante module.

Ik heb me wat meer in de Jupiter 80 verdiept omdat deze daar toch enigszins van afgeleid lijkt te zijn en het bestuderen van handleiding en fora heeft me denk ik wel wat wijzer gemaakt over hoe de Integra in elkaar zit.
Het gevolg is wel dat mijn vrouw nu een Jupiter 80 wil.
 
Wat lief van je. :)

Als ik zie hoe leuk ik het layeren met de Ensoniq EPS 16+ al vind, dan moet dat helemaal top zijn met zo'n krachtige synth als de Jupiter 80.
 
Bij een Jupiter 80 ben je na 4 klanken al uitgelayerd.
Roland bouwt expres beperkingen in hun live-instrumenten, om de bediening makkelijker te maken.
Je kunt bijvoorbeeld niet alles met alles combineren: de klanken moeten uit verschillende groepen komen.
Een fabrikant als Korg laat alle mogelijkheden open: het is iets moeilijker hands-on te programmeren, maar dan kun je ook minstens 8 tot 16 klanken combineren en verdelen over het keyboard. Bij Roland moet je dan de Fantom nemen. Totdat er een klavierversie van de Integra komt.
 
Bij een Jupiter 80 ben je na 4 klanken al uitgelayerd.

Dat is feitelijk onjuist.
Je hebt inderdaad slechts vier parts, maar twee van deze parts bestaan uit elk vier tonen waardoor je op een totaal van tien klanken komt.


Je kunt bijvoorbeeld niet alles met alles combineren: de klanken moeten uit verschillende groepen komen.

Hoe bedoel je dit?
 
Er worden nu wel opvallend veel JV-2080's, 1080's en JV en SRX-cards te koop aangeboden op Marktplaats...
 
hoe meer ik van deze synth zie op youtube hoe leuker ik hem ga vinden. Ben echt erg benieuwd hoe die in de praktijk gaat bevallen, lijkt me echt een topsynth voor in de studio.
 
Wow, die vent heeft een goed doorleefde stem :D

Eindelijk iemand die de VA even laat zien/horen, gaat sowieso wat dieper op de dingen in dan de demo's tot zover. Die iPad integratie is tamelijk briljant.
 
Laatst gewijzigd:
Het is een vet ding, en dat is het.

Tegen de tijd dat de releasedatum nabij is eens kijken wat er in mijn spaarvarkentje zit...
 
Het is een vet ding, en dat is het.

Eens!

Ik moet echter eerst aan de JP80, maar dat sluit de komst van deze jongen op termijn niet uit.
 
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een tweedehands markt ontstaat en wat de prijsdaling zal zijn. Music Store schat hem nu eind oktober binnen te hebben, ik weet nog niet wat ik doe. Aan de ene kant heb ik eigenlijk wel genoeg zooi en ben nog lang niet tot de bodem van al mijn hardware en software gegaan, aan de andere kant heb ik altijd al een JV/XV willen hebben en is dit wat dat betreft wel de Ultieme Doos. Ik kan nu wel voor 250 euro een tweedehands JV1080 of 2080 kopen met wellicht 1 of 2 expansiebordjes, maar ik kan ook gewoon alles in 1 keer kopen in een mooie geile moderne kast met USB aansluiting, iPad editor en de hele handel.
Tuurlijk is het een mooi kastje,de laatste telg van roland en wat brengen ze uit?Oude rommel van toen!Maar met 6000 klanken,en waarschijnlijk roland kennende 2000 basklanken waar een synth fanaat niets aan heeft.( waarom altijd die enorme bas klanken reeks).Een nieuwe product met een verouderd upgrade zal ik maar zeggen.Wel een 7 voor mensen die nooit een roland gehad hebben.
Eerlijk gezegd,voor een Roland fanaat totaal niks vernieuwend.Ik zeg wel Roland fanaat!
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een briefje op mijn prikbord gehangen dat ik pas een Roland Integra-7 mag kopen als ik vanaf nu 10 redelijk-tot-goede tracks heb gemaakt.

Dus tegen die tijd wordt het wel een tweedehandsje voor 200 euro.
 
Tuurlijk is het een mooi kastje,de laatste telg van roland en wat brengen ze uit?Oude rommel van toen!Maar met 6000 klanken,en waarschijnlijk roland kennende 2000 basklanken waar een synth fanaat niets aan heeft.( waarom altijd die enorme bas klanken reeks).Een nieuwe product met een verouderd upgrade zal ik maar zeggen.Wel een 7 voor mensen die nooit een roland gehad hebben.
Eerlijk gezegd,voor een Roland fanaat totaal niks vernieuwend.Ik zeg wel Roland fanaat!

Wat wil men van Roland? Juist: de klanken uit het verleden. Dat krijg je bij de Integra in tonnen. En ze zijn de vernieuwing niet vergeten, gezien de SuperNatural engine. Het beste van twee werelden...
 
Ik zou alleen een Roland XV-5080 nog niet wegdoen voor een Integra. Iets zegt mij dat de 5080 toch wat professioneler is opgezet als synth-engine en qua klank-kwaliteit.
 
Back
Top