Looper met midi-sync?

Jeroen

Jazzy lid
Lid sinds
24 april 2002
Berichten
1.602
Locatie
Maarssen
Hoi,

Ik ben op zoek naar een looper (liefst stereo) met een midi-in die kan locken op een externe timesource (mijn Machinedrum). Iemand suggesties?
 
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, een avondje Google levert de volgende devices op die technisch kunnen syncen (als slave) met MIDI, met varierende tevredenheid van gebruikers:
Electro Harmonix 2880
Electrix Repeater
Boss RC-50
Line6 M9/11/13
Korg Kaosspad 2/3 (hiervan heb ik er nog eentje liggen, dus daarmee zou mijn probleem opgelost moeten zijn)
Echoplex

Zijn er nog anderen?
 
Ik heb al aardig wat loopers gehad. Er zijn zeker hardware loopers met midi sync maar dat werkt in de praktijk vaak niet stabiel/strak of niet praktisch. Dus als je iets koopt: check het even op forums of test het zelf, nog beter. Software loopers doen het op dit punt het beter, Mobius is een voorbeeld. Mbt hardware loopers, de RC-50 heeft midi in met sync (slave) maar het werkt alleen niet goed (bug). Zie link voor een overzicht voor de meeste loopers. Als je vragen hebt, shoot! :)

Vraagje: waarvoor wil je het precies gebruiken? Als je wilt syncen met andere muzikanten kunJe er ook voor kiezen om mbv de tap functie het tempo te zetten.

http://www.looproom.com/looperchart.php
 
Ik ben bezig met een nieuw live project waarbij mijn Grooves uit een Machinedrum+Octatrack komen, en om mijn handen vrij te houden zou ik de toetsenpartijen live willen layeren. Nu heeft de Octatrack ook een looper, en die synct ook nog heel mooi, maar ik wil eigenlijk een los apparaat ervoor hebben. Tot nog toe lijkt me de Kaosspad (misschien nog een 3 kopen) het beste alternatief.
 
op de Kaosspad3 gaat het lopen ook zeker niet vlekkeloos je moet eerst met software de lengte knippen willen alle loops gelijk blijven lopen. De fr mobuis is geen sampler het is een sequenser. je kan kijken naar een Boss sp202 , maar of het voor de functie van loper gemaakt is (in jouw geval) weet ik niet. ? een dd-7 van boss iets voor je om te proberen.
 
Alleen heeft de dd7 geen midi. Ik heb ook nog een Strymon Timeline die kan loopen en midi poorten heeft, maar de looper negeert de timing. Eigenlijk heb ik een looper nodig waarbij de start en stop momenten gewuanticeerd worden.
 
Ik heb al aardig wat loopers gehad. Er zijn zeker hardware loopers met midi sync maar dat werkt in de praktijk vaak niet stabiel/strak of niet praktisch. Dus als je iets koopt: check het even op forums of test het zelf, nog beter. Software loopers doen het op dit punt het beter, Mobius is een voorbeeld. Mbt hardware loopers, de RC-50 heeft midi in met sync (slave) maar het werkt alleen niet goed (bug). Zie link voor een overzicht voor de meeste loopers. Als je vragen hebt, shoot! :)

Vraagje: waarvoor wil je het precies gebruiken? Als je wilt syncen met andere muzikanten kunJe er ook voor kiezen om mbv de tap functie het tempo te zetten.

http://www.looproom.com/looperchart.php

Sjaak, gebruikte jij eerder niet ook die 19" Looperlative? Was dat niet het neusje van de beschikbare zalm onder de loopers? Of kreeg die de Midi sync ook niet strak?

Ik zie op zijn site nog steeds staan dat die kleine versie eraan komt (dat bericht staat er nu al jaren) en tegelijkertijd is die 19" versie al een tijd niet meer nieuw leverbaar. Is het bedrijfje ingestort?
 
Sjaak, gebruikte jij eerder niet ook die 19" Looperlative? Was dat niet het neusje van de beschikbare zalm onder de loopers? Of kreeg die de Midi sync ook niet strak?

Ik zie op zijn site nog steeds staan dat die kleine versie eraan komt (dat bericht staat er nu al jaren) en tegelijkertijd is die 19" versie al een tijd niet meer nieuw leverbaar. Is het bedrijfje ingestort?

Ik heb de Looperlative LP1 nog steeds maar 1 van de audio inputs kraakt, eigen schuld btw, moet gerepareerd worden maar ik zoek nog iemand in NL of BE omdat opsturen naar de US wat duur is en je hebt weer gezeur met de douane. De LP1 synced inderdaad goed en is op hardware gebied de meest feature rijke looper. Mbt Looperlative zelf, ik ken de eigenaar persoonlijk, heb hem ook ontmoet in de US maar heb hem in 2010 voor het laatst gesproken. Ik vermoed dat hij door de crisis onvoldoende middelen heeft om de LP2 op de markt te brengen.
 
stukje manual lexicon jamman

stukje manual lexicon jamman

zie plaatje.....
 

Attachments

  • jm12.jpg
    jm12.jpg
    69,8 KB · Bekeken: 96
Ik ben nu een tijdje verder en gebruik de Kaosspad 3 die voor mijn doel eigenlijk perfect werkt, en ook nog eens relatief goedkoop werkt.
 
op de Kaosspad3 gaat het lopen ook zeker niet vlekkeloos je moet eerst met software de lengte knippen willen alle loops gelijk blijven lopen.

Heb je hier dan geen last van Jeroen? Of hoe doe je dit precies?
Die van mij komt deze week nog aan en wil er ook mee loopen in midi sync met mijn EMX1.
 
Back
Top