Out Of Progression.

fas55

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2007
Berichten
321
Locatie
Den Haag
http://soundcloud.com/fas55/out-of-progression
Hallo Allemaal,
nieuwe track gemaakt, klassiek, orgel, rock, symfo en zo.
duurt bijna 10 minuten.
Veel luisterplazier
;)Frans
 
In de basis vind ik het heel erg knap gemaakt. Moet je nou echt hoogbegaafd zijn om dit te kunnen brouwen? :)

Er zijn een paar zaken die me opvallen:

- Deze muziek vraagt inderdaad om variatie. Dat zit ruim voldoende in deze track. Ik vraag me op bepaalde momenten zelfs af of het niet te fragmentarisch wordt ;). Ik zou bepaalde thema's graag wat verder uitgewerkt of uitgesponnen zien. Van deze track zou je zomaar 3 lossen tracks kunnen maken die dan alsnog ruim voeldoende variatie houden.
- Op de megalomane (in de positieve zin des woords) stukken zou je wellicht wat meer legato kunnen spelen, of met iets meer sustain (meer sustain op de cymbals bijvoorbeeld in het stuk vanaf 1:16, voices op 2:40 morgen er echt wel uitknallen, orgel vanaf 6:00: je zou kunnen overwegen om de akkoorden niet stuk voor stuk opnieuw aan te zetten, maar om de noten die doorlopen aan elkaar te plakken, waardoor je alleen de aanzet van de nieuwe noten hoort).
- Ik mis op de een of andere manier wat dynamiek over het geheel van de track. Je kunt misschien nog iets meer spelen met het stereobeeld (is soms wat aan de vlakke kant) of met de velocity (meer verschil tussen hard en zacht).

Maar dit zijn drie punten die wat mij betreft helemaal niets afdoen aan de creativiteit die in deze track zit en het verhaal dat erin wordt verteld. Heel mooi gedaan.
 
Out Of Progression

Out Of Progression

In de basis vind ik het heel erg knap gemaakt. Moet je nou echt hoogbegaafd zijn om dit te kunnen brouwen? :)
;)Danku Waarde Dokter. En ook voor de opmerkingen. Het doet me deugd te zien dat je de hele track kon uithoren, en je opmerkingen neem ik zeer ter harte...:halleluja

Welnee, niet hoogbegaafd, deze 9:50 is het resultaat van vele, vele uren, avonden hobbyen, expirimenteren, komplete tracks wissen, zelfs dagen van werk vrij nemen om eens een hele dag hier aan te besteden, ik denk dat je wel weet waar het over gaat.

Ik zal proberen hier enige verklaringen voor te geven: allereerst was deze track 2 jaar geleden gemaakt onder " ment to be sensation", dus hij is niet nieuw. Ik heb deze toen van het forum gehaald, achteraf vond ik hem niet zo goed klinken. Liep dicht in de mix en zo.
( kritiek op die track toen daar gelaten ook)

Het ding bestaat uit 5 tracks. In die tussentijd (2 jaar geleden en nu) ander moederboard gekregen, 2,1G/s, met 1,5G RAM. Miroslav, EZ erbij. Dit project weer eens opgehaald. Ik heb GT-8 Gitaarprocessor te leen van zoonlief. Ik ben ook eigenlijk geen gitarist.
Maar toch een poging gedaan powercords bij het rockgedeelte ingespeeld.(E snaar naar B en de G snaar een quint hoger) met een vette distortion erop. solo's na 10.000 keer oefenen op de hoogste snaar ingespeeld, en het is nog gelukt ook.
Vult lekker in de mix dat geluid van die GT-8. Over mixen, editen kan je ook uren, avonden mee zoet zijn. Op een gegeven moment moet je stoppen, dan is het klaar.

Die eerste 5 accoorden van de 7 in het beginstuk, afgekorte lengte vond ik na expirimenteren toch beter klinken in het arrangement dan ze door te laten klinken.

Alle tracks zijn aan elkaar geplakt in CoolEdit in de multitracker function. Echt mijn best gedaan de leveling van het hele ding gelijk te houden. Ik weet het, het is in ieder geval als luisteraar van je eigen herrie prettig om niet aldoor aan de volumeregelaar te draaien,
tenminste dat vind ik. Gelukkig verschillen meningen hierover;)
Over het orgelgedeelte: Grotendeels gespeeld op toetsen met metronoom, en noten erbij getekend. Dit vanwege het feit dat een kerkorgel beschikt over super- en subkoppels, vooral in het pedaalwerk. Miroslav heeft 3 goeie orgelsamples, ik heb de track gekopieerd naar de andere 2, en noten weggelaten uit de twee andere tracks om zo een registratie te simuleren. Zoveel mogelijk noten doorgetrokken waar dat kan. Maar vanwege de accoordenprogressie niet altijd mogelijk.
Dat taaa-tadadata-taaaa gedeelte heb ik bewust gedaan als aanzet naar het laatste stuk.
Het tempo is ook hetzelfde.

Het is waar, sommige dingen hoor je zelf niet meer na een tijd, en jouw opmerkingen kan ik wat mee, :eureka:nogmaals bedankt. Hier wordt ik ook blij van.:D
Groet
Frans
 
O ja nog wat,
hij is te downloaden als 44,1 k wav. Klinkt beter dan sc, die player van sc maakt beetje zooitje van die track. (of ligt dat aan mij?)
 
Out Of Progression ReMaster

Out Of Progression ReMaster

http://soundcloud.com/fas55/out-of-progression-remaster

kan mijn eerste bericht niet wijzigen of weet niet hoe. (zie geen edit):erm:
;)dan maar zo: geremasterde versie op sc gezet, klinkt wat minder " paniekerig"
en ik vind de balans wat beter zo. ( en een schopje);)
44,1 Kb/s wav downloadable, player sc klinkt::(
 
Lekker hoor, knap gemaakt!

Even een paar kleine dingen die me opvielen:

- De bekken die je hoort in de intro zo rond 1 minute tot 1:30 is naar mij gevoel te kort. is nu een tjik en mag volgens mij wat mee een whoeeeeeessssssssss zijn, maakt et wat grootser

- de synth die er rond 1:36 inkomt klinkt heel vet! vindt alleen de overgang naar et andere geluidje rond 1:58 minder, te apprupt ofzo.

- vind de snare een beetje te dun ofzo weet et niet. ligt verder wel lekker in de mix enzo...

- misschien de hihat iets neer naar links pannen en de ride naar recht. Viel me op dat de ride volgens mij links zit in de mix.

Je hoeft er niks mee te doen, klinkt gewoon goed. Maar het viel me op!

lekker bezig!
 
Je hoeft er niks mee te doen, klinkt gewoon goed. Maar het viel me op!

lekker bezig!


Dank je wel :okdan: voor de reactie.
en voor de tips, dit zijn altijd opmerkingen waar ik wat mee kan. In de achterbol
houden bij een volgend stuk.
De reacties bij het de eerste keer horen zijn het meest waardevol.
Ik werk ook zo aan een project (dat was dit ook), dingen klinken anders dan de avond ervoor.
Affijn je snapt me wel:engel:
;)lekker bezig :)altijd met muziek maken
 
Back
Top