Midi problemen

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Hallo

Ik heb een aantal problemen met mijn Midi setup. Het gaat om het volgende:

Ik heb een CS1X, MC303 en een MB33II, ik wil deze alle drie via mijn PC aansturen.

Ik heb 2 opstellingen geprobeerd:

1 PC midi uit --> cs1x midi thru --> MB33II midi thru --> mc303
2 PC midi uit --> mc303 midi out --> cs1x midi thru --> MB33II

En nu de problemen:confused:
Bij de eerste opstelling speelt de cs1x kanaal 1, 5-16, MB33II kanaal 2 en de mc303 1-8. Dat werkt dus niet. Bij de tweede opstelling heb ik het zelfde probleem.

Ik dacht zelf de kanalen 1-11 uit te zetten van mijn cs1x, en de MB33II dan op kanaal 9 te zetten en de mc303 op kanaal 1-8 te laten spelen. Ik kan alleen nergens iets vinden over kanalen op Mute (of iets dergelijks) te zetten op mijn CS1x. Volgens mij is dit al helemaal niet mogelijk bij mijn mc303.......

Weet iemand hiervoor een oplossing???????:confused:

Greetz

BlinX
 
Moet op ich wel kunnen als je apparaten een midi thru functie hebben, probeer eens:

pc out --> cs1x in
cs1X thru --> MC303 in
MC303 thru --> MB33II in
MB33II out --> PC in

Let er wel op dat op alle apparaten de "Midi Thru" functie ook daadwerkelijk aan staat, raadpleeg de handleidingen hiervoor.

Maak je ketting niet al te lang, dat kan vervelende gevolgen hebben, vooral als je veel data over je kabel gooit. Je gaat dan spontaan noten missen of hij blokkeerd (heb ik wel een gehad).

Voor de rest is het steeds uitproberen. Doe eerst eens een apparaat, als dat lukt dan prik je er eentje bij en als je dat aan de praat hebt doe je de derde!!

SUC6!
 
Het probleem is dat kanaal 1 dubbel gebruikt word. Tja je kunt ook een extra MIDI poort kopen, dat maakt het een stuk makkelijker en de timing wordt mogelijk beter.

De mc-303 en de CS1x zijn gewoon behoorlijk uitgebreide apparaten die meerdere kanalen gebruiken.
 
kun je ook niet kanalen op die apparaten instellen zodat ze midi data voor dat kanaal negeren? dat moet ik ook met esi 4000 en PSR 630 doen dus


En als dat niet werkt kun je altijd nog n "lege" patch schrijven
 
Bij de mc303 kan dat dus niet, bij de cs1x moet dat wel mogelijk zijn alleen ik zou niet weten hoe, in de handleiding en in de bluebook staat daar niets over. Ik weet wel dat het bij de cs2x kan.....
 
Laatst gewijzigd:
Hey, je kunt ook een 4x4 midibox (midisport 4x4 b.v, of als je centen hebt: AMT8) ertussen prakken. Dit werkt perfect, je hebt in 1 x 64 midikanalen en de timing is vaak beter. Daar kan je voorlopig effe mee vooruit! ;)


arv
 
:) !!!!!!!

Dat is een oplossing ja,

Maar het moet toch gewoon mogelijk zijn om 3 midi instrumenten aan elkaar door te koppelen?? Waarvoor zit er anders een thru op bijna ieder apparaat (mc303 heeft dat niet).......

Kijk bij de CS1x worden in de performance mode (standaard mode) kanaal 1 en de kanalen 5 - 16 in beslag genomen dat houd in dat je maximaal 3 apparaten er nog achter kan hangen?!?!?!

maar in ieder geval bedankt voor de tip.
 
Hmm, lastig ja...
Ik heb ook een MC, en heb ook een tijd zitten klieren voor ik doorhad dat ie in soundmodule mode maar liefst 16 ! kanalen aanpakt.. Irritante is dat je nix kan instellen of filteren!
Enige optie lijkt me toch echt een xtra midipoort (of meer)


of.... koop een ouwe AppleMac! Die heeft 3 MIDI outs... :D

Arv
 
doe ik iets fout? uit me MC 307 krijg ik maar 8 kanalen

niet dat ik meer nodig heb, sampler wil ook wat
 
Die 307 ken ik niet, maar misschien dat ie ook zo'n 'soundmodule' mode heeft? De MC reageert dan niet meer op knopbewegingen en zo.. De MC heeft in de normale mode ook maar 8 kanalen, maar die zijn global!!
Tja, MC's sucken op MIDI gebied......

Arv
 
Tja dat de MC serie niet zo goed is op midi gebied daar ben ik ook al achter gekomen:)

Trouwens volgens mij heeft de mc307 geen geluidsmodule optie, die is meer bedoelt voor Dj gebruik. De mc303 is meer voor "studio" gebruik.

Hoe zijn trouwens de geluiden die in de mc307 zitten?? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar......
 
Orgineel geplaatst door Blinx

Hoe zijn trouwens de geluiden die in de mc307 zitten?? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar......

nou ja knopjes zou ik toch niet willen opofferen
en hoe de MC 307 klinkt...

http://stuwww.kub.nl/~s216887/samples/DJ Pjotr G - Constructor.mp3


^^^zo, als je een deel van de drums wegdenkt. Alle "synth" geluiden, en de kick, en een ride, en de snair in de buildups zijn 307

zo en weer dj Pjotr G gepromoot ;)
 
Orgineel geplaatst door Synic
De CS1X kun je eventueel ook met een to-host verbinding aan je PC koppelen i.p.v. via de midi poort

Hmmm

Word die op je compoort aangesloten ofzo??? En krijg je dan een extra midi (of een poort die door cakewalk is aante sturen) poort erbij?????

PS dj Pjotr G zo te horen klinkt die mc307 goed!!!
 
Laatst gewijzigd:
mc303 thru

mc303 thru

de midi out van de mc-303 kun je als THRU configureren (alleen sysex spul stuurt ie niet door).
Thru -> on ipv off.

en met de utility mcswitch kun je de mc-303 muten op bepaalde midikanalen, dit gaat met hexidecimale codes die ook in de mc303 hex handleiding staat of op de mc-303 sites.

hang dan bv. (net als ik) de TR-707 gewoon aan je MC-303. de Juno en de R8 zitten er bij mij vóór in de keten, de juno106 staat op midikanaal 6, de r-8 op 8 , de tr-707 op kanaal 7 en met mswitch mute ik dan de mc-303 voor kanalen 6,7 en 8 zodat de mc-303 daar niet op reageert.

groetz, R & b.
 
Back
Top