Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

Het songfestival kijk ik al tig jaar niet meer want het zijn vaak best wel goede artiesten of bands die in hun verleden nog wel 'ns serieus met muziek zijn bezig geweest, daar gaat het me niet om.
Maar het is al jaren min of meer een soort freakshow geworden en dan zie je dat ze van alles doen om maar op te vallen, dat is niet mijn ding terwijl zo'n Duncan, Anouk of de Common Linnets op zich best wel aardige songs brachten en een beetje normaal deden.

Wat ik indertijd toch leuker vond was de singer/songwriter contest op tv met allemaal onbekende, beginnende artieten en daar zaten hele goede talenten tussen vond ik.
Zo'n Douwe Bob die toen meedeed en ik weet nog toen ik hem voor het eerst zag in de contest, ik zag daar echt een hele goede artiest, ik vond 'm geweldig;



Zeker!

Eind vorig jaar alle songfestivals 1970 t/m 1984 van YT afgehaald voor de grote buis en elke maand kijken mijn vriendin en ik samen een aflevering.
We kijken nu al uit naar de legendarische aflevering in april met ABBA uit het Songfestival van 1974. Die ik als kind wel gezien had en daarna meteen fan was.
Die dan meteen hun 50 jarige jubileum vieren als beste winnaar aller tijden op het Songfestival en dat mag denk ik wel gezegd worden.

ABBA was de enige groep die volkomen terecht op ongekende wijze doorbrak via het Songfestival.
We hebben het hier in de topic over echte muziek, ABBA is een schoolvoorbeeld van echte muziek.

Wat het Songfestival verder betreft. Het is allemaal wat truttig, zeker in de beginjaren, maar het loopt wel over van enthousiasme onder de artiesten en het is zeker leuk om dit allemaal terug te zien.
1970 t/m 73 had ik sowieso nooit gezien omdat ik te klein was.
Na 1984 heb ik nooit meer een Songfestival gezien.

Wat wel erg irritant was bij het Songfestival is de vriendjespolitiek bij het punten geven.

Overigens hebben we op het Songfestival ook nog een electronisch act gehad uit België. Maar de meeste onder jullie weten wel welke groep dat was ;) Ze hebben helaas niet gewonnen..
 
Als je van het songfestivalconcept houdt en je focus ligt meer op muziek dan op politieke spelletjes en rrrrrrrraarrrrrrr, kan je beter San Remo volgen.
 
ABBA was de enige groep die volkomen terecht op ongekende wijze doorbrak via het Songfestival.
Volgens mij heeft a-ha met Take on me het ook wel aardig gedaan nadat ze op het songfestival te zien waren, die hebben 35 miljoen albums verkocht, op zich best een leuk bandje maar ik zal het thuis niet draaien.
 
Volgens mij heeft a-ha met Take on me het ook wel aardig gedaan nadat ze op het songfestival te zien waren, die hebben 35 miljoen albums verkocht, op zich best een leuk bandje maar ik zal het thuis niet draaien.

Grappig dat je juist A-ha aanhaalt, omdat hun naam weer afgeleid is van Knowing Me, Knowing You van ABBA uit dat stukje waar ze aha zingen.
 
Re: Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

Mooi!

Dan wordt mijn muziek eindelijk populair!! :dubbel:
Het duurde 12 jaar, maar ik dacht toen meer aan monotoon ipv eentonig..

En volgens mij valt het allemaal nog wel mee: mijn muziek is nog steeds niet populair 🤣
 
We kunnen elkaar hier wel allemaal napraten maar dat maakt de argumentatie niet sterker. Eerder zwakker. In feite bevestigen jullie slechts het bestaan van de kuddegeest waar ik hier tegen protesteer. Ik beweer helemaal niet dat de muziek "uit mijn tijd" beter was. Toen ik jong was luisterde ik al naar muziek die toen al op zijn retour was. Ook hou ik van klassieke barok muziek die zeker niet in mijn tijd geschreven is. En van diverse exotische vormen van muziek die ik pas later ontdekt heb. Als men graag meebeweegt met de muzikale waan van de dag dan moet men dat vooral doen. Ik geef liever alle muziek die ik waar dan ook tegenkom een kans, en daarbij valt dan heel veel als niet de moeite waard zijnde af. Wanneer en waar die muziek gemaakt is speelt bij die afwegingen niet of nauwelijks een rol. Maar ik weet dat een dergelijke open houding uitzonderlijk is en dat tegen de kuddegeest ook op muzikaal gebied geen kruid gewassen is. Neemt niet weg dat voor mij iemand die de moeite neemt zich in vele soorten muziek te verdiepen beter in staat is kwaliteit te onderscheiden dan de meeloper die in zijn jeugd gemakzuchtig luisterde naar wat hem werd voorgeschoteld en die alles wat daarvan afwijkt vervolgens als "onzin" afdoet. En dat laatste is inderdaad de meerderheid. Dan ben ik liever elitair!

Dat nummer voor het Songfestival is origineel op de vierkante millimeter maar als geheel genomen niet meer dan een aaneenschakeling van clichés. Die gast heeft wel origineler werk gemaakt.
Hola.
Even de naam Songfestival veranderen.
Past dan beter bij de tijd.
Groeten van andreos.
 
Hola .
Een klein voorbeeld
Ik sprak mensen na een vreselijke dinnershow .
Maar het eten was geweldig.
Dus werd het een prachtige avond voor hun.
Groeten van andreos.
 
Ik ben erg benieuwd wat de inzending van Joost gaat doen. Eigenlijk vind ik het stiekem een heel grappig en aanstekelijk liedje dat perfect past bij Eurovisie. Niet per se een muzikaal hoogstandje maar wel een echte oorwurm én echt Nederlands ook wel toch qua humor en muziek. Beter dan het merendeel van die druilerige serieuze sobere ballads waar we het meestal mee proberen.
 
Ik ben erg benieuwd wat de inzending van Joost gaat doen. Eigenlijk vind ik het stiekem een heel grappig en aanstekelijk liedje dat perfect past bij Eurovisie. Niet per se een muzikaal hoogstandje maar wel een echte oorwurm én echt Nederlands ook wel toch qua humor en muziek. Beter dan het merendeel van die druilerige serieuze sobere ballads waar we het meestal mee proberen.
Ik ga niet kijken want veel van de inzendingen elk jaar is gewoon de muziek waar ik geen plezier aan beleef maar het idee dat een beetje gabber onze inzending dit jaar is vind ik dan wel weer geinig, best kans dat zo'n aanstekelijke deun het goed gaat doen die avond.
Nu nog wat amfetamine in de drankjes en een lekkere speen voor het publiek en gaan met die banaan! :D
 
knower en vulfpeck is natuurlijk dikke shit he, geen discussie mogelijk. louis cole heerschggt, joe dart funkt de pan uit, cory wil je eigenlijk slaan maar strat op standje 2 en gaan is ie meester in. het zijn allemaal wel de instrumentalisten van deze tijd. en er zijn er nog zoveel meer, zo tering technisch goed en eigen sound en eigen stijl, sicke tijden benne t
Bedoel ik. Heb je Vulpeck in Madison Square is gewoon een tering lekkere muziek video ! Wat muziek eentonig?? ;)
 
Volgens mij heeft a-ha met Take on me het ook wel aardig gedaan nadat ze op het songfestival te zien waren, die hebben 35 miljoen albums verkocht, op zich best een leuk bandje maar ik zal het thuis niet draaien.
A-Ha is dan ook compleet niet vergelijkbaar met wat nu aan commerciele monotone rapper geklooi shitzooi wordt gemaakt... Die Morton Harket kon écht wel zinge :luv:
 
Back
Top