Eem voorstellen

W

Wop85

Guest
Hee iedereen, ik wou me even voorstellen. Ik ben Ferenc uit prov. Groningen en ik ben hier harstikke nieuw. Ben sinds een aantal weken erachter dat ik een synthesizer ga kopen. Daarom lees ik nu veel reviews en het leek me ook wel flink handig om me aan te melden bij jullie forum! Ik was eerst van plan om draaitafels :dj: te gaan kopen maar een paar vrienden van mijn OUDE (ja ja geslaagd! :geslaagd: ) school raden mij aan een synthesizer te kopen, vooral omdat je dan je eigen dingen kan maken i.p.v het mixen van andermans werk.
Ik ben geinteresseerd in allerlei stijlen muziek, maar ik ben zelf van plan om bezig te gaan met spacey muziek zoals bijvoorbeeld Underworld, Chemical Brothers en Sasha & John Digweed.
Ik zou graag wat advies willen hebben wat slim is om aan te schaffen in mijn beginnersstadium. :confused: Ik zit aan 300 tot 400 euro te denken, en ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met spelen. Dus ik moet nog leren spelen. Kan iemand mij advies geven?
 
Hello welkom,

Ik zou zeggen koop reason zet het op je computer en klaar ben je :)
 
Origineel geplaatst door Cornerman
Hello welkom,

Ik zou zeggen koop reason zet het op je computer en klaar ben je :)

Ik heb het pakket wel eens zien liggen bij muziekwinkels, maar toen ging ik op internet een paar mp3'tjes downloaden die hiermee gemaakt zijn, maar dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Of ik had net de foute nummers gedownload? :confused: Trouwens ik denk niet dat je bovenstaande bands kan imiteren (niet dat dat mijn bedoeling is) met Reason. Zij hebben heel wat gear volgens mij tot hun beschikking daarzo.

Shortwave en Vision, thanx voor de tips!
 
citaat:
Origineel geplaatst door Cornerman
Hello welkom,

Ik zou zeggen koop reason zet het op je computer en klaar ben je


Ik heb het pakket wel eens zien liggen bij muziekwinkels, maar toen ging ik op internet een paar mp3'tjes downloaden die hiermee gemaakt zijn, maar dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Of ik had net de foute nummers gedownload? Trouwens ik denk niet dat je bovenstaande bands kan imiteren (niet dat dat mijn bedoeling is) met Reason. Zij hebben heel wat gear volgens mij tot hun beschikking daarzo.

Welkom!

Als je ongeveer 300 a 400 euro wilt uitgeven dan is er niet zo veel keus volgens mij. In ieder geval niet in hardware. Reason lijkt me daarom ook wel geschikt. Ik ben er niet zo bekend mee, maar je hoort er veel mensen over. Als je een beetje handig bent dan kan je er genoeg mee lijkt me.
Je kan ook VST instruments gebruiken in programma's zoals Cubase en Logic. Dat zijn gewoon synthesizers in software vorm. Je moet hiervoor wel een krachtige pc hebben, daarom lijkt Reason me iets geschikter. Je kan Reason ook gebruiken in combinatie met VST instruments natuurlijk. (weet het niet zeker, maar dat werkt dan wel het beste als je Cubase hierbij gebruikt volgens mij. Je kan geen VSTi's gebruiken in Reason!)
Van die VSTi's zijn er een hoop gratis trouwens.
 
Origineel geplaatst door Wop85
Ik heb het pakket wel eens zien liggen bij muziekwinkels, maar toen ging ik op internet een paar mp3'tjes downloaden die hiermee gemaakt zijn, maar dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Of ik had net de foute nummers gedownload? :confused: Trouwens ik denk niet dat je bovenstaande bands kan imiteren (niet dat dat mijn bedoeling is) met Reason. Zij hebben heel wat gear volgens mij tot hun beschikking daarzo.

Shortwave en Vision, thanx voor de tips!

je moest eens weten wat voor crap sommige mensen met een super-uitgebreide-studio in elkaar knutselen..dat zegt dus nix..... reason is denk ik je best bet op dit moment...... als je goed bent kun je bovenstaande acts prima "imiteren" of beter: evenaren met reason... geeft die gasten reason en ze zullen er hun typische sound uit toveren..gaat nl om de kok en niet om de ingredienten... reken wel dat je ongeveer 1,5 a 2 jaar bezig bent om een beetje goed klinkende dingen uit te poepen (dat geldt voor zowel hard- als soft-ware) en dan moet je ook nog wel wat talent erbij doen
 
welkom.gif


Je kan ook aan een 2e hands groovebox-achtig ding gaan denken!!
 
Zoidsity, ik heb al wel eens van die grooveboxen gezien. Vorige week heb ik er zelf uurtje mee kunnen klooien, maar da's niks voor mij hoor. Ik wil vooral zelf m'n eigen melodien kunnen creeren, misschien kan dat op zo'n groovebox ook wel , maar ik wil ook gewoon leren piano spelen, en met een synthesizer kun je er dan allerlei gave effecten op los laten.

Reason lijkt me opzich wel wat, maar voor 300 a 400 euro kun je volgens http://www.prepal.com/welcome.htm toch heel wat leuke synths kopen hoor. Op deze sites staan de gemiddelde tweede hands prijzen van allerlei synths. Want hij hoeft namelijk niet perse nieuw te zijn van mij, of hebben jullie daar slechte ervaringen mee?

Een vriend van mij lijkt de Yamaha CS2X, de Korg M1 of de Yamaha SY77 wel wat. Die zijn ook redelijk betaalbaar. Ik zal wel eerst op zoek moeten gaan in dit forum of er al eerder posts zijn gedaan over deze synths :eureka:

Ook niet echt slim trouwens om gelijk zo'n duur ding aan te schaffen terwijl je niet eens goed kan spelen. Na ja zie maar even ik hoor het wel weer.
 
Origineel geplaatst door Wop85
Zoidsity, ik heb al wel eens van die grooveboxen gezien. Vorige week heb ik er zelf uurtje mee kunnen klooien, maar da's niks voor mij hoor. Ik wil vooral zelf m'n eigen melodien kunnen creeren, misschien kan dat op zo'n groovebox ook wel , maar ik wil ook gewoon leren piano spelen, en met een synthesizer kun je er dan allerlei gave effecten op los laten.

Reason lijkt me opzich wel wat, maar voor 300 a 400 euro kun je volgens http://www.prepal.com/welcome.htm toch heel wat leuke synths kopen hoor. Op deze sites staan de gemiddelde tweede hands prijzen van allerlei synths. Want hij hoeft namelijk niet perse nieuw te zijn van mij, of hebben jullie daar slechte ervaringen mee?

Een vriend van mij lijkt de Yamaha CS2X, de Korg M1 of de Yamaha SY77 wel wat. Die zijn ook redelijk betaalbaar. Ik zal wel eerst op zoek moeten gaan in dit forum of er al eerder posts zijn gedaan over deze synths :eureka:

Ook niet echt slim trouwens om gelijk zo'n duur ding aan te schaffen terwijl je niet eens goed kan spelen. Na ja zie maar even ik hoor het wel weer.

1 synth is nogal wat anders dan iets als reason....als ik je bovenste verhaaltje zo lees over grooveboxen en piano-spelen denk ik dat je je nog iets meer moet verdiepen in synths ed..... volgens mij overzie je het nog niet allemaal...als je een midi-keyboard aan een groovebox hangt kun je daar prima mee "piano spelen"
 
Welkom! :P

Een gouden-tip:
begin nooooooit aan hardware! Als je eenmaal begint met die verslaving, is het niet meer te stoppen..... 8o)
 
Om een muziek nummer te maken heb je vaak wel iets meer nodig dan een synthesizer. (en dan bedoel ik een apparaat om geluiden mee te synthetiseren). In ieder geval een sequencer. Een een geluidsbron om drum geluiden in je nummer te stoppen.

Nou zijn er zogenaamde workstations, die een synthesizer, een sequencer en een paar drumgeluiden in 1 combineren.
Zo'n ding is dus een optie. Of een synthesizer met drumbank + een computer voor de sequencer.

Maar je zal al snel ontdekken dat je ook effecten wilt. Dus liefst een synth die dat dan ook heeft.

En Reason is een computer programma met een virtueel 19" rack. Waar je virtuele componenten in kan hangen. Een synth, nog 1, een sequencer, een effecten back, nog 1, nog 1, drum module, sample module. Als je een goeie geluidskaart hebt is dat heel oke.

En ik raad je aan om geen overhaaste beslissing te nemen. Op je gemak kijken, een wensen lijstje gaan bijhouden, en de tweedehands markt in de gaten houden. (tip, ebay.de)

en welkom
 
Welkom !

Wat je ook kunt doen is een midi masterkeyboard kopen, aansluiten op je geluidskaart van je pc en eens beginnen met wat sequencers uit te proberen hoe dat allemaal werkt enzo, gewoon als je soundblaster hebt met wat soundfontjes gaan stoeien en softsynths, dan later kun je betere geluidskaart kopen en je collectie met hardware gaan uitbreiden naar gelieve. Op die manier heb je aan je 3/400 euro budget voldoende.

succes ! :biertje:
 
Back
Top