Plex meldt zich aan!

plex

Nieuwkomer
Lid sinds
20 april 2003
Berichten
7
Locatie
Groningen
Hoi!

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum en zal me ook even voorstellen. Mijn nick is plex, maar ik heet eigenlijk Alex, ben 24 jaar, kom uit Groningen en draai/produceer sinds mijn 15e. Toen ik ongeveer 17 was zat ik in een gabberformatie genaamd 'Evil Force'. Dat was een hele heftige tijd. We toerden veel langs feesten en discotheken. Het ging allemaal erg lekker, totdat amateurisme ons de nek omdraaide. Ik zal daar verder nu niet teveel op ingaan, maar ik heb er veel van opgestoken.

Na die periode ben ik maar weer gewoon verder gegaan met studeren. Eerst Audio Engineering en Multimedia aand de SAE in Amsterdam en later Communicatie AV in Leeuwarden. De laatste tijd heb ik het produceren weer opgepakt en begin ik het ook weer echt leuk te vinden. Ik heb het eigenlijk een tijdje laten liggen. Samen met twee vrienden heb ik nu een aardige verzameling apparatuur verzameld.

Ook draai ik als huiskamer-dj af en toe op een feestje. Je hebt me het laatst kunnen zien met Oud & Nieuw tijdens Warehouse Deluxe in Groningen. De eerstvolgende keer zal ook wel weer Oud & Nieuw worden :) Ik draai hoofdzakelijk Progressive, beetje Tech-house, techno en af en toe een vleugje trance. Eigenlijk alles wel, als het maar lekker grooved. Ik denk sowieso niet zo in hokjes.

Mijn absolute helden qua productie zijn op dit moment Deep Dish. Deze gasten weten echt wat ze aan het doen zijn. Compilaties als Yoshisque en Global Underground: Moscow behoren tot mijn favorieten. Ook hun mixen geven een goed beeld van mijn muzikale voorkeur: stevig, tijdloos, groovy en diep.

Verder zijn dj's als Sasha, Digweed ook erg ok. Verder luister ik ook graag naar muziek als Coldplay, Massive Attack en Faithless. Enough of this shit. Is er wel een hond die dit leest?

Tot slot een vraag aan jullie: Ik ben van plan om een groot deel van mijn gear in te ruilen cq te verkopen om een vette geluidskaart, een digitale mixer en een vette nieuwe synthesizer/module aan te schaffen. Ik wil dus ook meer met softsynths etc. gaan werken en ik heb het gevoel dat de externe apparatuur die ik nu heb snel in waarde verliest. Wat is jullie mening hierover? En welke Synth/module is het lekkerst voor progressive house (in de breedste zin)?

De groeten en wie weet tot forums!

Alex

P.s.: Een recente productie van me vind je hier: http://www.pavlov.nl/danny/alex/falling_in_love.mp3
 
Welkom hier!!!

Ik zal mijn mening over software vs. hardware niet geven, gezien de VELE, VELE discussies hier..
Maarre, laat de types + prijzen maar weten van je "inruil-spul" !! :)
 
welk0m!

welk0m!

welk0m!

was jij toevallig niet op een feeske van jildert? :)
gr
mw
 
Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Welkom hier!!!

Ik zal mijn mening over software vs. hardware niet geven, gezien de VELE, VELE discussies hier..
Maarre, laat de types + prijzen maar weten van je "inruil-spul" !! :)

Hé dat is best een goed idee. Ik kan het natuurlijk inruilen bij de plaatselijke apparatuur-afzetter, of verkopen via marktplaats ofzo, maar misschien is het wel beter om het hier te verhandelen. Ik heb alleen geen flauw idee wat deze spullen nu precies waard zijn. Ik heb nog niet zo lang geleden samen met twee vrienden een hele setup opgekocht voor 20.000 gulden. Het lijstje hieronder was daar een groot onderdeel van. We zijn er nog niet over uit of we nu eventueel dingen kwijt willen, om zo misschien wat nieuwe gear aan te schaffen (o.a. die TR-909 is een heikel punt). Misschien dat jullie ongeveer kunnen aangeven wat de spullen ongeveer waard zijn, Of misschien ben je geïnteresseerd om de hele boel in één keer over te nemen. Of we echt gaan verkopen, hangt ook af van wat we er voor kunnen krijgen:

De genomineerden:

>> Alles in perfecte staat, inclusief manuals e.d. <<

E-MU Orbit
Novation BassStation Rack
Novation DrumStation
Clavia NordLead
Roland Alpha Juno 1
Roland TR-909
Akai S3000XL + 32MB + 8 OUT

Soundcraft Spirit Studio 24-8-2 Mengtafel
Digitech StudioQuad MultiFX-processor
QSC USA 400 2x200W Eindversterker
Sony DTC-790 DAT-Recorder
Terratec EWS24/96 Soundcard inc. verpakking etc.
Sony Trinitron Multiscan 100ES 15" Monitor

Copy, paste anders, met wat prijsindicaties erbij.

Verder heb ik nog een vraag: Welke soundcard is echt geschikt voor Cubase SX, Reason 2 en diverse softsynths en plug-ins, heeft convertors van 24bit / 96khz en een zeer lage latency? Ik las laatst iets over de ESI 192M met 8 outputs voor rond de 300 euro. Is dat wat?

Thanx,
Alex
 
Re: welk0m!

Re: welk0m!

Origineel geplaatst door mw3003
welk0m!

was jij toevallig niet op een feeske van jildert? :)
gr
mw

Dat klopt wel denk ik. Niet zijn afscheidsfeest van laatst, maar wel voorgaande jaren idd.. In de Hoornsemeer bedoel je?
 
De ESI vind ik persoonlijk nix.
Je kunt beter gaan voor een profi kaart zoals RME of MOTU.

www.synthax.nl is de nederlands importeur van het rme spul d8 ik
op www.motu.com kun je vast Motu info vinden.
Verder kun je de zoek functie gebruiken, er zijn genoeg "threads" over te vinden.
 
Re: Re: welk0m!

Re: Re: welk0m!

Origineel geplaatst door plex
Dat klopt wel denk ik. Niet zijn afscheidsfeest van laatst, maar wel voorgaande jaren idd.. In de Hoornsemeer bedoel je?

check je PB's :)
 
Welkom Plex :D

gr. Mario
 
Back
Top