Demo op CD of USB stick?

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Beste leden,

Ik ben druk bezig met een eigen project (industrial/klassiek/pop/rock/metal) en we zijn bezig de eerste demo's af te ronden.

We zijn erg in twijfel wat we gaan doen met de demo, of we gaan ze op een stick laten zetten (met het logo van onze band) of een CD laten persen.

Ik ben terecht gekomen bij de site flashbay en die hebben best vette USB stick modellen alleen de inkoop ligt ongeveer rond de 7e20. Dit is vrij hoog aangezien we ze willen verkopen voor niet al te veel geld...

Voordeel stick :
- Je kan nieuwe nummers erop zetten
- Gaat met de tijd mee
- Het is ook een soort van gadget

Nadeel :
- inkoopprijs vrij hoog daardoor is de verkoopprijs vrij hoog

Voordeel CD :
- kan in elk gangbaar medium
- inkoopprijs een stuk lager

Nadeel :
- misschien ouderwets? (wie koopt er nou nog cd's?)
- je kan de data na het persen nooit meer aanpassen

Ik wil graag jullie mening/ervaring hebben.

Of weten jullie misschien een bedrijf die voor een lagere inkoopprijs (met logo) een stick maakt? Ik ben wel van mening dat het er wel een beetje fancy eruit moet zien en niet een standaard mediamarkt stick met toevallig een logo erop ;)
 
Gewoon op cassette! Lekker old school!
 
doe dan een cassette inclusief walkman en batterijen.
Dan kan je namelijk ook andere muziek erop zetten en afspelen.
Nog ff een logootje op de walkman laten zetten en klaar...
 
:dubbel: da's inderdaad helemaal cool!
 
Een USB stick klinkt heel leuk, maar ....
Een USB stick van iemand die ik niet ken stop ik niet zomaar in m'n computer (virussen en zo...), en ik ken aardig wat mensen die er ook zo over denken. Een oud vertrouwd CDtje lijkt me toch beter dan.
 
De demo aanbieden op CD :) het grootste nadeel bij een USB stick is dat het vluchtig
is en magnetische velden kunnen rare dingen doen met je gegevens.
 
Of een visitekaartje met linkjes naar je website/muziek.

Minder eigenlijk, maar wel goedkoper en vrijwel iedereen heeft internet => zeker degenen waar je een demo aan zou willen geven.
 
De demo aanbieden op CD :) het grootste nadeel bij een USB stick is dat het vluchtig
is en magnetische velden kunnen rare dingen doen met je gegevens.

Flashgeheugen is niet niet gevoelig voor magnetische velden.


wij zaten ook te denken om n EP op usbstick uit te brengen. Het is inderdaad wel en leuk iets, net even anders en je kunt er ook nog dingen mee naast de muziek luisteren. Mensen hoeven ook niks te rippen om t op hun computer te zetten ofzo.

Maar ProtoHUman geeft opzich wel n goed argument tegen. daar had ik nog niet over nagedacht.
 
Goedkoopste oplossing:

Of je belt diegene die je wilt bereiken met je muziek, en laat het live via je telefoon horen. Dus telefoon hoorn op je spieker en je kan gelijk uitleg geven waarom je hihats te luid overkomt of je bas iets te vet is, en dat je dat wel kan aanpassen bijvoorbeeld :)

Wie weet?!?!?!
 
Of een visitekaartje met linkjes naar je website/muziek.

Minder eigenlijk, maar wel goedkoper en vrijwel iedereen heeft internet => zeker degenen waar je een demo aan zou willen geven.

Je kan ook CD's kopen met de vorm (rechthoekig) en de grootte van een visitekaatjes.
Dan kan je je gegevens erop afdrukken, maar je kan het "visite kaartje" ook direct in de CD speler leggen en afspelen.
 
Back
Top