Bootcamp en firewire geluidskaart (Firebox)

ElektracidZ

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2004
Berichten
989
Dag!

Om een lang verhaal kort te maken: wie heeft er op een macbook met bootcamp+winXP een firewire geluidskaart - presonus firebox - werkend gekregen en wil ff helpen?

Het lange verhaal:

Helaas heeft mijn pc laptop onlangs de geest gegeven.Nu heb ik ook een macbook pro (2009, 2,8ghz) waar ik nu via bootcamp windows xp op heb geinstalleerd, maar helaas, mijn geluidskaart - presonus firebox -kan niet worden gestart (code 10). Ik heb de Presonus fora (bootcamp wordt niet ondersteund door presonus)_en andere fora afgestruind naar een oplossing - verschillende 1394 host controllers geinstalleerd en registerwijzigingen gedaan - maar helaas geen oplossing gevonden.

Een oplossing zou natuurlijk kunnen zijn, XP vergeten en geheel overgaan op Mac, maar ik maak nogal veel gebruik van vst's die er niet zijn voor de mac. Dus misschien in de toekomst wel, maar nu nog even niet.

Wie helpt me uit deze brand (no pun intended)? Anders maar over op een usb kaart.
 
Ik kreeg ook de indruk dat Presonus je geen garantie wil geven voor een werkende firebox op bootcamp .
Ik denk dat het verstandig is om goed te kijken welke externe usb geluidskaarten wel ondersteund worden. Ik denk dat er niet veel andere opties zijn, behalve dan een goedkope pc/laptop waar xp en de vst's samen met die firebox nog wel op willen draaien. Geld zal het toch wel kosten .
 
nou, bij mijn weten heb je als je bootcamp gebruikt gewoon een xp pc.
Je moet wel zorgen dat je zowel vanuit de bootcampinstallatie als de xp installatie alle drivers geïnstalleerd zijn en geüpdatet.
Niets voor niets was er een aantal jaren geleden een artikel dat aantoonde dat xp het beste op een mac werkte...
Kortom, gewoon booglampen, opstarten vanaf de xp partitie en op xp als alles netjes loopt de drivers installeren.
Het is dan een gewone pc geworden.
 
Je kan ook VFX software proberen van SM-Pro. Daarmee kun je pc vsti's op een mac draaien, helaas niet alle vsti's werken maar misschien is het een optie om te proberen en het is gratis ook nog.
Met soundflower kun jeje audio routen naar je daw.
Hier http://www.xhun-audio.com/site/xhun.php?page=osx_support
staat een tutorial hoe je het moet doen, het is wel voor xhun-audio vst's maar het principe geldt voor elke vst natuurlijk.
 
Voor xp is er een firewire patch, ik heb die moeten gebruiken voor m'n Hercules FW 16/12..
WindowsXP-KB885222-v2-x86-NLD.exe
 
@krautsjo: klopt hoor, presonus geeft die garantie ook niet, maar er zijn mensen op het net te vinden die zeggen dat het wel kan werken, vandaar mijn vraag (ook hier).

@vl7: zou je denken, maar een bios ontbreekt natuurlijk en de firewirepoort (en vooral de aansturing ervan) is een bekend probleem met bootcamp, helaas.

@debob: he ik wist niet dat die software ook zonder de v machine te gebruiken was, dat ga ik zeker proberen! Misschien dan toch overstappen naar os....

@stephen: dat is een patch voor sp2, ik heb sp3. In sp3 zou dit verholpen moeten zijn. Als je deze patch wilt installeren geeft de setup ook aan dat je deze niet kan installeren op sp3. Via het register heb ik de snelheid ook langzamer gezet van de firewire800, geen positief resultaat helaas.
 
Ja okey,
Ik gebruik idd SP2, op witte macbooks met bootcamp off course, en de Hercules FW..

Mss heb je de juiste xp drivers niet ???
Ik heb 2 verschillende witte macbooks, en beide hebben hun eigen xp drivers..
Gelukkig heb ik er van beide de dvd/cd 's van..
 
Back
Top