MSQ-100 (ROLAND) sequenser recorder

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.957
Locatie
Hilversum
Ik wil even delen hoe de midi werkt op een msq-100. klinkt raar maar ben 2 uur bezig geweest te doorgronden hoe het werkt.

dus voor mensen die er naar op zoek zijn naar een beter uitleg hoop ik dat ik die hier even geef.

na het aansluiten van de msq-100 met midi kabels:

*delete eerst het oude data uit het geheugen. er zit niet zoveel in dus dat is een tip( knop op load play switchs, int midi , druk reset druk op stop en tegelijk op rest knop daarna druk je zoveel keer op LOAD totdat je een streepje ziet. nu is het geheugen leeg.
*stel hoe je wilt opnemen in door per step of met de sequensen ( 4/4 3/4 overdub is de seq , noot 1 , noot 2 , en noot 3 zijn step seq)
*midi opnemen ( niet afspelen) druk op de rechter buitenste knop en verander het kanaal met de 4 of 5 knop van rechts. (stel dat je midi kanaal 10 indrukt en je keyboard midi kanaal staat op 6 dan is: zie volgende punt ->
*midi afspelen ( de som van de midi kanalen bij elkaar) is 6 + 10 = je afluister midi kanaal is dan 16 geworden en niet 10 of 6 ) nog een voor beeld masterkey staat op midi kanaal 3 msq-100 op 6: is dus 3 plus 6 is het afluisteren van het midi kanaal is dus op midikanaal 9
* afsluiteren doe je door de switch op play only te zetten. reset ga je naar het begin van de midi track en play om te starten.

de msq-100 gebruikt een 12 volt DC ( tegenover gestelde +/- als op een tr-707) en niet zoals in het boekje aangegeven ac adapter.

hoop dat je als je het nodig mocht hebben dit kan gebruiken.
 
een 9 volt werkt ook met - aan de binnenkant en + aan de buitenkant. deze heb ik geprobeerd zoals de boss psa 230s
 
Back
Top