Tips oscilloscoop

Die kit heb ik. Die is wel grappig, maar voor serieus werk niet echt geschikt. Ik gebruik hem af en toe als ik ter plaatse bij een module even iets wil checken, maar heb de laatste paar keer alweer gemerkt dat ik toch liever de "echte" scoop pak. Groter scherm, veel meer detail, betere instelmogelijkheden, betere sync en vooral: geen latency.

Als je geen digitale projectjes met een hoge clock doet, voldoet vrijwel alles. Ik heb zelf een analoge tweekanaals van 20 Mhz.

Check trouwens deze thread voor die DIY scope: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=145386
 
Ik heb nog een Hameg HM 203 20 MHz oscilloscooop staan (inc. 2 probes). Hij is in goede staat.
Aangezien ik hem niet meer gebruik kan je hem van me overnemen voor € 75,-. :okdan:
 
Inderdaad een mooie instap scoop voor een mooie prijs. Als je iets meer wil of kan uitgeven vind je ook makkelijk tweedehands digitale scopen tegenwoordig vanaf pakweg 150 Euro...ik kocht er zelf onlangs nog eentje, een Tektronix.
 
Toch nog een tip voor andere mensen die een kleine scoop zoeken:
vandijkenelektronica.nl
Handheld SCOPE 10 MHz Type HPS140-i
 
Ik ben ook opzoek naar een oscilloscoop die ook frequentie kan meten.. ik heb een jaar een 4 kanaals met veel opties (oa frequentieteller erin) in bruikleen gehad maar heb die spijtiggenoeg terug moeten geven..

Was zeer handig ik kon de wavevorm zien en ook ondertussen op welke frequentie die zat zeer handig om vco's te tunen...

Ben dus opzoek naar een oscilloscoop 2 kanaals die ook frequentie kan meten maar die nie te duur is iemand suggesties ?
 
Back
Top