Daisies Everywhere [Deeptechno]

heel erg eentonig, weinig leven in

Liftmuziek voor in de hel ofzo.
 
Eentonig vind ik zelf geen ramp voor deze stijl. Maar die bass word ik een beetje simpel van eerlijk gezegd. Mute dat spoor, ik denk dat de track dan veel meer soul krijgt. Die sub is prima.

Dat diepe vind ik echt helemaal geweldig! Helemaal mijn smaak :okdan:.
 
Ik vind die bassline ook erg penetrant, vooral die 3e en 4e noot steeds, als een soort echo. Wat is dat, een Dis? Als je die weglaat ontstaat er m.i. veel meer ruimte. Ik vind de vibe/feel op zich wel lekker.
 
Eentonig vind ik zelf geen ramp voor deze stijl. Maar die bass word ik een beetje simpel van eerlijk gezegd. Mute dat spoor, ik denk dat de track dan veel meer soul krijgt. Die sub is prima.

Dat diepe vind ik echt helemaal geweldig! Helemaal mijn smaak :okdan:.

De sub zit bij de bas in, dat is 1 geluid. Maar ik snap wat je bedoelt! :)

Ik vind die bassline ook erg penetrant, vooral die 3e en 4e noot steeds, als een soort echo. Wat is dat, een Dis? Als je die weglaat ontstaat er m.i. veel meer ruimte. Ik vind de vibe/feel op zich wel lekker.

Dat is inderdaad een Dis, goed gehoord!

Ik ga met jullie feedback aan de slag. De baslijn vergt nog werk, zo blijkt.

Dank voor alle reacties!
 
Ik heb de eerste versie iets aangepast en een nootje uit de baslijn gehaald. Daar wordt hij iets rustiger van. De tweede versie vond ik zelf na een paar keer geluisterd te hebben toch iets missen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen! :)

Ah, dat vind ik persoonlijk nou weer jammer. Heb net je tweede versie beluisterd en die is echt stukken beter. En wat doe je? Je zet de eerste versie weer terug met een nootje minder! :)

Ik ben met je eens dat de tweede versie nog wel iets miste, hij was ergens iets te leeg. Maar dat zat hem zeker niet in die pedante bass! Weg met dat ding :doei:. Waarom vul je die leegte niet gewoon lekker op met een lage, diepe pad? Maximaal 2 tonig en that's it. Krijgt de track ook meer diepte van. Je kunt dan nog een beetje spelen met de noten voor de nodige progressie. Die bass in je tweede versie klinkt prima. Die overheerst niet en past veel beter in het geheel.

Ben benieuwd naar versie 4 :).
 
Oh nog even iets, omdat ik je track toch echt wel goed vind, heb ik hem net nog eens beluisterd. Het lijkt of die vocal een Rotterdammer is die klachten heeft over de nieuwe jurk van zijn vriendin. Nu kan ik me maar moeilijk voorstellen dat hij echt "pokkejurruk" zegt. Maar wat zegt ie dan wel?
 
Ik vond versie 2 ook rustiger, maar kan me voorstellen dat je dan weer iets mist in het ritme. Misschien kan je die noten laten staan, maar ze iets zachter zetten? Ze knallen er uit.

Ik heb één van de twee noten laten staan en zachter gezet. Het is niet zozeer dat ik iets in het ritme miste, maar vooral in het frequentiespectrum.
Net versie twee nog eens geluisterd en daarin is de bas toch iets minder irritant. Ik denk dat ik van daaruit verder ga werken.


Ah, dat vind ik persoonlijk nou weer jammer. Heb net je tweede versie beluisterd en die is echt stukken beter. En wat doe je? Je zet de eerste versie weer terug met een nootje minder! :)

Ik ben met je eens dat de tweede versie nog wel iets miste, hij was ergens iets te leeg. Maar dat zat hem zeker niet in die pedante bass! Weg met dat ding :doei:. Waarom vul je die leegte niet gewoon lekker op met een lage, diepe pad? Maximaal 2 tonig en that's it. Krijgt de track ook meer diepte van. Je kunt dan nog een beetje spelen met de noten voor de nodige progressie. Die bass in je tweede versie klinkt prima. Die overheerst niet en past veel beter in het geheel.

Ben benieuwd naar versie 4 :).

Ik laat hem nu even rusten en ga er morgen of overmorgen nog eens naar kijken. V2 vind ik namelijk ook wel lekker wegluisteren. Misschien is een extra partijtje wel de oplossing. :okdan:

Oh nog even iets, omdat ik je track toch echt wel goed vind, heb ik hem net nog eens beluisterd. Het lijkt of die vocal een Rotterdammer is die klachten heeft over de nieuwe jurk van zijn vriendin. Nu kan ik me maar moeilijk voorstellen dat hij echt "pokkejurruk" zegt. Maar wat zegt ie dan wel?

:dubbel: Het is een sample van een verspreking tijdens een voiceover opname. Hij zegt dus niets, maar ik vond de klank wel lekker. :)
 
pokkejurk met 'daisies everywhere' ... klopt wel ... ;)

versie 1 is ok ... maar al bij al mss wat lang ... en ook al is het wel leuk dat 'onderkoelde' ik mis toch iets, een sample, een sound, ... die me doet opkijken of aandacht even trekt ... dus ergens iets toevoegen dat voor een break zorgt ...
 
Pokkejurk hahaa.. U pikt ze er wel weer uit he Dr. :D Ik dacht eigenlijk eerst dat het een Frans woord was.. totdat ik die Pokkejurk zag :dubbel:

Vind de eerste versie wel een lekkere drive hebben... beetje abstract.. maar gaat dan misschien net iets te lang door... waarom niet een progressie.. van de bas? Vind die tweede versie een beetje saai worden naar verloop van tijd. Na de stop zou de bas uit versie 1 of 2 em niet misstaan volgens mij. :) :dj:
 
Hartelijk dank voor alle reacties!

Mooi om te zien dat er verschillende opvattingen zijn over hoe de track beter zou kunnen:

1. v2 gebruiken en een partij toevoegen
2. v1 en v2 combineren (tot de break v2 en daarna v1)
3. Vasthouden aan v1, maar een sample o.i.d. toevoegen

En nu komt het lastigste: keuzes maken wat betreft de richting waarvan ik vind dat track op moet gaan.

Ga ik voor karakter met een karakteristieke baslijn aangevuld met een sample (optie 3)?
Of ga ik voor meer diepte met een subtielere baslijn aangevuld met een extra partij (optie 1)?
En dan is ook de middenweg nog mogelijk (optie 2).

Ik laat dit alles eens op me inwerken en ik ga de verschillende versies nog eens luisteren.

Wat zou jij kiezen en waarom?
 
Back
Top