(track) Stevige zweef-track

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Hey,



Een track gemaakt met andere compressie instelling als ik normaal gebruik .... iets vetter maar misschien iets te vet ??

Verder heb ik twee wavetable's gebruikt uit de microwave xt .... lekker sweep swoppen :D
De 'lead' komt uit de prophet 600 die ik net heb en dus ook voor het eerst gebruik .... een echte vette sequential sound.
De kick snare enz, uit de machinedrum ook het 'koeie' belletje.
Verder wat percussie van een brasiliaans sample cdtje.
En de bassline komt uit de waldorf pulse.

Het gaat om een halfe livetrack die nog in detail uitgewerkt moet worden. Maar het idee staat voor het grootste deel :)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en hoop natuurlijk op commetaar !

Alvast bedankt,
GlennPlumber.

TRACK
 
Hey loodgietertje!

Deze track kan ik zeer waarderen. Gaat in een rap tempo en de opbouw is netjes IMO. Maar toch vind ik dat je de filters van de bassline (de pulse) niet al te vaak moet beroeren want het gaat een beetje tegenstaan, dan wordt het wat te druk vind ik.


gr
Arf
 
nog redelijke goeie track. heeft zeker mogelijkheden.
de bassen zijn alleszins lekker vet, een aantal klanken zijn lekker spacey,
en wat ik een beetje origineel wel vind is dat er voor de verandering (voor zover ik kon horen)
geen strings aanwezig zijn.
Het kan inderdaad soms een beetje druk overkomen en persoonlijk zou ik dan ook geen uren aan een
stuk naar dit trackie kunnen luisteren, maar voor de rest is ie goe denk ik.

toi toi
 
Klinkt goed, de kick is beetje te hard voor trance-bregrippen volgens mij. Met te hard bedoel ik niet qua volume maar qua "knallen" <-- je begrijpt wel wat ik bedoel ;) ... Misschien heeeeeel klein beetje minder reverb over die kick...
Maar als dat juist de bedoeling is van je sound, dan natuurlijk zo laten :)

Verder vind ik het een beetje eentonig, maar ik heb begrepen dat het voor een liveset is en dat je dus de melodie eroverheen gaat spelen... Toch?
Kwalitatief klinkt ie prima :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Hai,

Van mij mag de percussie veel harder en steviger. Voor de rest lekker trancy!!
 
Origineel geplaatst door Arv
Hey loodgietertje!

Deze track kan ik zeer waarderen. Gaat in een rap tempo en de opbouw is netjes IMO. Maar toch vind ik dat je de filters van de bassline (de pulse) niet al te vaak moet beroeren want het gaat een beetje tegenstaan, dan wordt het wat te druk vind ik.


gr
Arf

Heey Arf,

Bedankt voor je reaktie :) waarschijnlijk bedoel je de filters van de prophet 600.

verder mis ik 1 sound/element maar ik weet nie wat ??

Thanks Glenn
 
goeie track... Op 2:35 gaat de bassline mooi los... maar toch een beetje opletten dat ie na een tijdje niet te hard gaat vervelen... misschien kun je er nog een lugubere break aan toevoegen ofzo...

Productie-gewijs staat de song als een huis. Alles mooi in evenwicht... Als ik nu toch moet mierenneuken dan zou ik een andere kick pakken als ik jou was, zo eentje met een plopje... :L


Maar eeuhh goeie track hoor... :okdan:
 
Hey Sycorax,

Bedankt voor je response !! Ik heb hetzelfde kwa 'verveling' dus dat is een goed teken (dat ik hetzelfde ervaar als jullie) want dan kan ik er wat aan doen natuurlijk !!

Maar ik had het ook wel min of meer verwacht als reacktie .... en het heeft denk ik grotendeels te maken met het feit dat de percusie nog niet gevarieerd klinkt. De track is nog niet uitgewerkt.

Maar naast de percusie zal ik nog iets moeten veranderen/inkorten om de track intressanter te maken.

Thanks,
Glenn.
 
Hey Glenn,

Goeie track. De machinedrum komt goed tot z'n recht hier. Het nummer heeft een hoop verrassingen. Helemaal niet saai. Zeker als het nummer in club gedraaid wordt niet. Te veel detail is dan niet ok. Hmmmm...Trance, Techno. Op 2:32 min begint de bas lekker te rollen en doet het me wat dat betreft een beetje GOA aan (ala ATMOS). Ik zou het Space Techno noemen, qua stijl dan, als dat bestaat. Lekkere geluidjes hij draait nu, prima nummer.

JJ
 
Lekker nummertje. En denk dat je wel gelijk hebt dattie iets te vet gecompressed is.
Maar di's tussen trance en techno in. Misschien wel een stroming waar veel geld in te verdienen is ;).
 
dat basje zeg!

damn..

de rest is ook goed hoor!
heerlijk dat shakertje of ride ding oid wat er ff alleen bijkomt rond 2:19 ... swing! ;)

gr.
mw
 
Ik vind dit erg goed meevallen. Maar vaak krijg ik het gevoel dat aspirant-producers te snel tevreden zijn.

Soms ben je verplicht ten aanzien van jezelf om dit soort tracks 3 of 4 keer opnieuw te maken of zwaar te polijsten waarbij je steeds de minder spannende sounds, of minder goeie arrangementen eruit gooit en betere alternatieven zoekt.

Dan kom je na de vierde poging ongetwijfeld op dat punt waar je zegt : nu is het 'af' en heb ik een trein van een track !

Om dat te staven met een voorbeeld : op 2.01 stop je met de bassdrum. Dat vinnik een goeie zaak want dat geeft aan dat er een brugje komt. Het brugje op zich is zeker niet slecht, maar waarom gooi je er dan op 2.11 weer die bassdrum in ?? Die zit daar helemaal fout. Errug storend ! Probeer dat brugje iets spannender te maken zonder bassdrum, en gooi die er terug in als je herneemt. En zoals hierboven al gezegd, de kleur van diezelfde bassdrum is niet zo lekker voor dit nummer.

Een tipje : laad 20 verschillende bassdrums in je sampler, en probeer je track achtereen uit met 20 verschillende bassdrum-sounds.

Je zal merken dat je er 1tje vind die veel beter past en klinkt dan de huidige.
 
Heren bedankt tot zover,

Ik ga een break overwegen .... denk ik is een track zonder break te maken !! 9 van de 10 keer gebruik ik breaks :)

Een andere kick werd ook vaker genoemd. Is de kick te heftig voor deze track ?? Of gewoon niet mooi ??

GlennPlumber
 
Hey!

Ik vind hem zeker wel lekker klinken! Die bassline is echt goed! Het enigste punt is dat ik hem nog een klein beetje leeg vind klinken, er zou nog wel een zacht leadje (Een paar Sine of triangle wavforms met een beetje distortion?) doorheen kunnen die leuk melodietje speelt ofzo. Maar verder goed trackie!

Tim
 
Back
Top