Het koninkrijk van King Fred II

ik vind je filmpjes altijd heel vermakelijk :)

maar ben je nou nederlands of vlaams?
 
ik vind je filmpjes altijd heel vermakelijk :)

maar ben je nou nederlands of vlaams?
Geen van beiden. Ik ben geen Vlaming, geen Waal en geen Nederlander, maar wel een Belg ;) ... en ik heb Fries bloed van mijn voorouders in de aderen.
 
de stem van het nichtje ipv die feministische kraai van De Grote Veenbessen :D
Je hebt ook jonge feministjes.. Kijk maar uit! :-P


King Fred II;1639959[URL="http://superurl.nl/?kf2song_inspired+by+mozart" schreef:
Inspired by Mozart[/URL]
De arme violist bleef mijn aandacht trekken... :-S
 
Ik zit nu met smart te wachten tot mijn stem weer helemaal hersteld is. Na wekenlang hoesten is mijn zangtalent tijdelijk niet wat het hoort te zijn, en ik heb al iets klaarliggen: de begeleiding van "under your thumb" (cover van Godley & Creme) staat al op de harde schijf; nu moet ik nog inzingen...
 
Ik zit nu met smart te wachten tot mijn stem weer helemaal hersteld is. Na wekenlang hoesten is mijn zangtalent tijdelijk niet wat het hoort te zijn, en ik heb al iets klaarliggen: de begeleiding van "under your thumb" (cover van Godley & Creme) staat al op de harde schijf; nu moet ik nog inzingen...


pas je wel op?
het kan ook iets ernsigs zijn....:okdan:

cheers,

:mega:
 
Vandaag heeft de dokter me onderzocht. Niets om me zorgen om te maken. De eigenlijke verkoudheid is allang voorbij, maar de irritatie op de luchtpijp is gebleven en daar krijg ik nu medicijnen voor.
 
Ondertussen maar weer iets uit de oude doos...
In de jaren '80 heb ik eens voor de grap Drs P geïmiteerd.

 
Ken je dat kunstwerk (want dat is het) van Godley & Creme?
Het muzikale deel was heel moeilijk om te doen, en de videoclip ook...

Under your thumb
O ja, nog iets... heb je je misschien afgevraagd waarom ik de tekst veranderd heb? Godley & Creme zongen het in de ik-vorm; ik doe het in de hij-vorm. Enig idee?
 
:okdan:
wederom erg vermakelijk

hoe lang doe je nou over de muziek en hoe lang over de clip ?
 
Het filmpje is een heel werk geweest. Om te beginnen had ik een treinwagon nodig en een station, en wel zodanig dat:
A de trein op de rails past (juiste richting)
B de deur van de wagon open staat, want "Paul" moet kunnen instappen
C er niet teveel perron zichtbaar is, of anders heb ik niet genoeg wagon

Dat is gelukt:
l04x.jpg


Met MSPaint heb ik de trein op het station geparkeerd, regenwolken erboven gezet en een stadje als achtergrond erop geplaatst, want dat industrieterrein geeft niet de door mij gewenste sfeer.

Door de trein ook nog eens "in zijn eentje" op een bmp te zetten met blauwe omgeving (ook in de deuropening) kon de verteller achter de trein vandaan komen en kon Paul instappen.
Dan heb ik een hoop stoom en een spookachtig vrouwenhoofd van het internet geplukt (net als de trein, het station, het stadje en de regenwolken gevonden door te koekelen). De stoom en het spookhoofd komen in het videoprogramma op 2 verschillende sporen, zodat eerst de stoom en dan pas het hoofd zichtbaar wordt.

In de trein heb ik de iets te fleurige vloer donkergrijs gemaakt. En verder heb ik de bank vóór Paul gedupliceerd met blauwe omgeving, zodat Paul achter die bank zit.

Dit is een werkje van 2 dagen geweest. Het filmen van Paul en de verteller duurde amper een half uur.
Daarna in plm 3 uur gemonteerd in het videoprogramma.
_____________________________________________________________________

De muziek was een verhaal apart. Onder andere omstandigheden en bij een compositie van anderen dan Godley & Creme zou ik in 2 uur klaar zijn geweest. Maar Godley & Creme werken altijd met ongebruikelijke akkoordenwisselingen, wisselingen van toonaard, etc. Hun composities kan ik niet op het gehoor reproduceren! Ik heb het origineel dus in de pc opgeslagen en stukje bij beetje afgespeeld. Wanneer ik niet op het gehoor wist welk akkoord gespeeld werd, probeerde ik gewoon alle akkoorden uit net zolang totdat het net zo klonk als het originele fragment (dat in herhaling werd afgespeeld). Het noteren van alle akkoorden was een werkje van plm 3 uur!!!

Dan is er een riedeltje dat 1 tel duurt en dat elke tel opnieuw wordt gespeeld. Dat is in hoog tempo CEGCEGCEGCEGC (in geval van het C-akkoord) van laag naar hoog op het toetsenbord. Ik heb die tonen op mijn gemak gespeeld en met de pc versneld totdat die hele rij 1 tel duurde. Hetzelfde dan nog met een mineur akkoord, en klaar.
Vervolgens heb ik het basisritme op een PT20 van Casio ingeprogrammeerd, afgespeeld en op de pc opgenomen. Dan heb ik (ook weer met de pc) die riedeltjes op de juiste toonhoogte overal aangebracht: 1 maat op 4 sporen (links - links van het midden - rechts van het midden - rechts).
Toen dat klaar was: naar de studio ermee, waar ik nog 2 partijen op het keyboard erbij heb gespeeld.

Tot hier toe: 4 dagen. En dan moest ik eerst wachten tot mijn stem ver genoeg hersteld was van een vreselijke verkoudheid voordat ik de zang kon toevoegen. Dan alleen nog een echo op de zang, en klaar!

Kortom: dit is het meest arbeidsintensieve filmpje dat ik ooit heb gemaakt :-)
 
Back
Top