AKAI S3200XL internal SCSI

HUEY

A flying legend
Lid sinds
6 oktober 2008
Berichten
606
Locatie
Zwijndrecht
Hoi,

Ik ben redelijk bekend met SCSI, ook met het inbouwen van SCSI apparaten (heb een SCSI zip en een SCSI card reader ingebouwd in een S3000XL, en een SCSI card reader in een ASR-X, echter op mijn nieuw aangekochte S3200XL wekt intern helemaal niets ????

Ik heb een SCSI Zip drive 100, card reader en harddisk geprobeerd. Ik krijg bij allemaal de melding: WAITING FOT HARDDISK READY SKIP, waarop de sampler "bevriest"

Nu lijkt dit natuurlijk op een opgeblazen SCSI fuse, echter als ik de verhalen mag geloven, start de sampler dan helemaal niet op, maar dat doet de mijne wel, zowel van eprom v1.5 als van flop v2.0 (zolang er intern dus niets op de interne SCSI zit aangesloten.

Hij start ook normaal op als er extern niets is aangesloten.

De externe SCSI werkt perfect. geprobeerd met CD-Rom speler, card reader, harddisk, ZIP-250 en een PC. Dit werkt allemaal. De sampler start dan ook zonder problemen op, zowel v1.5 als v2.0

Kan dit nu toch de SCSI termination fuse zijn of is hier iets anders aan de hand?

Thanks
 
Laatst gewijzigd:

Attachments

  • IMG_4741.jpg
    IMG_4741.jpg
    65,8 KB · Bekeken: 101
  • IMG_4742.jpg
    IMG_4742.jpg
    86,1 KB · Bekeken: 103
Dat is 'm. En volgens mij ziet hij er exact hetzelfde uit toch (een TO-92 met twee pootjes).
 
Okay thanks voor het bevestigen.
Die op de foto "lijkt" plat een beide kanten, maar dat kan ook door de foto komen natuurlijk.
Verder kan ik geen waarden vinden op de fuse in de S3200XL. deze is helemal zwart.

Gaan we deze toch maar eens vervangen en kijken of dit helpt.
 
die zekering is een N25. google even naar N25 zekering en je kan ze bij diverse online stores bestellen hier in nederland.

Even wat details over de N25: 50volt 1 amp zekering in TO92 behuizing


Kijk ook even die diode na of vervang het meteen ik heb namelijk wel eens meegemaakt dat niet de fuse maar de diode was doorgebrand. Type weet ik even niet meer.

moet wel lukken nu met deze info :D:D:D:D:D
 
Ik heb zojuist de SCSI fuse door laten meten, maar die is niet kapot.
Helaas niet naar de diode laten kijken (ik ben zelf geen electroboer)
Met de diode bedoel je dat zwarte "onderdeel" op 4 pootjes naast de fuse?

Thanks in ieder geval
 

Attachments

  • IMG_4745.jpg
    IMG_4745.jpg
    59,2 KB · Bekeken: 99
Laatst gewijzigd:
Opgelost :)

Voor het nageslacht:
Er was helemaal niets kapot.
AKAI heeft "bewust" de uitsparing in de SCSI socket aan de verkeerde kant gemaakt, zodat je de SCSI kabel er verkeerd om in steekt er er niets werkt....hehe

De nok van de SCSI kabel gesneden, de kabel er andersom ingestoken en alles werkt als een trein.

Met dank aan een oude topic hier op SF
 

Attachments

  • dsc_0031.jpg
    dsc_0031.jpg
    64,9 KB · Bekeken: 98
Heee, ik zie dat je er uit bent.
Ik zag jou pb-tje veel te laat, aangezien ik hier nog maar sporadisch ben.
Wel leuk te lezen dat je de oplossing hebt gevonden via mijn geposte
tutorial.
 
Inderdaad kunnen oplossen door een oude post van jou. Thanks.
Was aardig verne*#keratief. Daar denk je niet als eerste aan.
Bij de S3000XL is de SCSI socket wel goed geplaats, maar dat is dan ook een compleet andere sampler.

Mijn andere probleempje met de Flashrom heb ik nog niet kunnen oplossen.
Hij wordt wel herkent, kan er van lezen, maar niet formateren en naar toe saven, terwijl hij het in mijn S3000XL prima doet.

Weet iemand toevallig of er iets van "jumpers" aan de onderzijde van het moederboard van de S3200XL zitten?
 
Was een standaard optie (geen modificatie oid) dus lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Zou zelf voor een cardreader gaan. Kan je nog van kaartjes wisselen én
samples met een pc uitwisselen.
Komt die Flashrom oorspronkelijk uit de S3000XL?

Werk ook zo met een MPC 2000 die ik via een modificatie van een interne SCSI heb
voorzien. Ding werkt als een speer.
OS op een CF card en hij boot nu razendsnel van de CF card.
Ook kan je een complete program+syquence+samples laten autoloaden bij het opstarten van CF card....

3451v0l.jpg


Oja, deze MPC heb ik van iemand overgenomen die 'm helemaal uit elkaar had gehaald en
uit pure frustratie alles in een prullenbak had geflikkerd.
Gelukkig heb ik nog wat historisch besef :engel:
 
Ik heb reeds een cardreader in de S3200XL gebouwd (Microtech PCD-47b) en dat werkt i.d.d. als een trein.
Flashrom is i.d.d. niet echt nodig. Sampler boot het laatste os v2.0 al van eprom dus daarvoor is het ook niet nodig.
Ik heb de S3200XL voor een prikkie kunnen kopen. Ik had al een fully exp. S3000XL (Eb16, IB304f Mutec FMC-02 etc). Die kan nu de deur uit (De S3200XL klinkt beter als de S3000XL), echter wilde ik de flashrom houden en overzetten. Ik heb de Flashrom ooit overgenomen van een forumlid die hem in een S3200XL had zitten.

Het "lijkt" alsof de flashrom op "write protect" staat als hij in de S3200XL zit, vandaar mijn vraag of er jumpertjes o.i.d. op het moederboard zitten.

Cheers
 

Attachments

  • IMG_5116.jpg
    IMG_5116.jpg
    44,5 KB · Bekeken: 96
Back
Top