Akai s3000xl probleem

lostsun

Ingeburgerd
Lid sinds
6 oktober 2006
Berichten
97
Hey, ik heb laatst een een Akai s3000xl gehaald. Na de handleiding gelezen te hebben, ging ik het geheel aansluiten en teste. Alles deed het, totdat ik files wilde halen van een extern aangesloten zipdrive. Ik kreeg toen de volgende foutmelding op mn scherm:

waiting for hard disk ready..SKIP

Na wat gegoogle, kwam ik erachter dat het een scsi probleem was. Ik heb zoveel mogelijk eventuele fouten proberen te elimineren. De externe zipdrive die is aangesloten is 100 procent werkend. De zip die erin zat tevens ook.
Ik heb gelezen dat het aan de scsi ids kon liggen. Deze stonden voor de sampler en drive op respectievelijk 5 en 6; hier heb ik beiden 1 van gemaakt voor beiden. Waarschijnlijk is dit het probleem, de vorige gebruiker had er een externe hd aangehangen. De sampler zoekt nu voor die HD, maar kan em niet vinden. Heeft iemand misschien tips voor dit probleem? alvast bedankt
 
Voor mij lang geleden de s3000xl, maar ik weet nog wel dat je zip en de s3000xl juist verschillende id's moeten hebben..
 
@ Frank T..goed dat je me erop wijst, dat was ik nog vergeten te melden, ik heb een externe zip, waar dus geen knopje opzit om dat te doen. Mocht ik er een interne zip inzetten...omzeilt hij dan dit probleem? Zoals ik denk vanw el aangezien hij nu os2.0 boot vanaf floppy
 
Origineel geplaatst door lostsun
@ Frank T..goed dat je me erop wijst, dat was ik nog vergeten te melden, ik heb een externe zip, waar dus geen knopje opzit om dat te doen. Mocht ik er een interne zip inzetten...omzeilt hij dan dit probleem? Zoals ik denk vanw el aangezien hij nu os2.0 boot vanaf floppy


weet je zeker dat het een scsi-zipdrive is?
een scsi zip heeft twee schuifjes:
1 voor de termination
2 voor id 5/6

mijn ervaring met een interne zipdrive is niet goed:
click of death : hoewel sommige akai lovers er nooit last vanhebben (gehad)
btw let op formatteren! nooit doen! alleen rearrange en dan maar 1 partition van 6o mb
je kunt beter een MO drive , harddisk of jazz drive gebruiken
zoek op EBAY..
ik heb laatst een scsi-zip gewonnen voor 1 euroo
 
Back
Top