Nieuwe collab

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Eindelijk weer eens een afgewerkte productie.

http://soundcloud.com/dropboxmastering/jj-jb01/s-7IYx3
 
is dit een jp8080 zoals je had gekocht
 
Ik vind hem leuk. Een paar puntjes:

1) De hats klinken ietwat schel, ik luister nu via hoofdtelefoon; stel je voor zoiets in de club..., dus iets minder hoog.
2) De bass kan iets prominenter. Het klinkt allemaal een beetje staccato.

Opbouw en break vond ik zeer geslaagd. Van begin tot eind geluisterd zonder te skippen :)
 
leads zijn Massive en Virus, welke hats bedoel je Pablo? wanneer komen ze erin?
 
Vindt de compositie (opbouw van de track) een beetje rommelig Raphie (beetje hier en daar) verder leuk, alle geluiden leuk in elkaar gezet (zover ik het hier op de laptop kan horen)
 
Lekkere track Raphie, maar ik denk dat als je de track wat minder thema's geeft de track nog beter wordt.Iets minder van de hak op de tak.Zitten verders goede elementen in....klinkt zeer prof:okdan:i
 
Er zitten een paar leuke stukken in maar ik hoor vooral veel herkenbare elementen en misschien is dat ook je doel.
Daardoor klinkt het in mijn oren niet overal even origineel. Aan de andere kant doet herkenning het doorgaans wel goed op de dansvloer natuurlijk. De subtiele pads vind ik wel weer mooi; op 2:45 zit een leuke akkoordwending die later nog een paar keer wordt herhaald. Ik zou de track nog even een paar dagen laten rusten en dan de mastering misschien nog een keer met frisse oren doen. Ik hoef jou natuurlijk niet vertellen hoe je moet masteren ;) maar ik heb wel eens betere resultaten van je gehoord. Ik ervaar in deze track een licht verlies van energie als gevolg van de compressie-timing oid. Weet niet wat het is maar ik denk dat je het zelf wel hoort als je de track even laat liggen en dan weer met een kritisch oor beluisterd.
 
is dit een collab met iemand die iets meer van noten weet dan jij (maar dan ook maar net)? :D
het arrangement is niet je van het te noemen en daar veranderd een goede mix/mastering weinig aan helaasch... het nummer is dus ook te lang...

als je het zo zegt zou ik bijna gaan denken dat hij een van die melodie-sequencers van mij heeft gebruikt :D
 
Ik ben het eigenlijk wel eens met 6track, de arragementen kloppen van geen kant, het lijkt wel een erg lange intro met rond de 2:30 een bruggetje, waarna het nummer volledig omslaat in een soort sensation achtige stadium "loop" welk vervolgens weer doorloopt in een ander "loop....

Wat is dit? Dit lijkt eerder een soort korte DJ-mix van verschillende nummers dan een opzichzelf staand nummer....

Een nummer, zo ook een trance nummer, bestaat vaak uit "herhalende" delen, bestaande uit: coupletten, refreinen en melodieen met in het midden van het lied een soort break of brug waarna vervolgens weer diezelfde coupletten, refreinen of melodieen die men aan het begin van "het" nummer kon horen, terug komen (wellicht in een andere toonsoort, maar nog steeds "dezelfde"). Dit nummer heeft dat alemaal niet.
 
Overigens heb ik ook iets positiefs: de mix en de geluiden klinken wel "professioneel", als je leert hoe je een goed en catchy nummer maakt met duidelijke song-structuur zou je mischien een eind kunnen komen raphie...
 
Nog ff verder aan de mix zitten sleutelen.
o.a. de dynamiek in de break. baslijn en opbouw na de break vallen nu better
arrangement is niet van mij, dit ga ik in deze versie dan ook niet verder aanpassen
wel ben ik tevens begonnen met een remix van deze track.

De JP zit er trouwens nu wel in (lage basslijn)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top