Beste Dance hardware synthesizer

sandervw

Stamgast
Lid sinds
14 december 2007
Berichten
124
Locatie
Beemster
Hallo, ik speel in een band en we doen tegenwoordig een hoop dance muziek live.
Ik heb een Fantom G7 en en Nord stage2,
Nu wil ik er een toetsenbord bij waar een hoop van die echte dance geluiden zitten, die nu hip zijn..
Ik zit te denken aan een Korg M3, of een acces Virus T1, zou dat wat zijn?

Weet iemand een ander toetsenbord dat daar geschikt voor is?

Groetjes!:dubbel:
 
Met een Virus TI (Polar, misschien, voor live?) moet je behoorlijk in de buurt kunnen komen.
Op een budget lukt het misschien met een JP8000 ook nog wel.
 
Ben wel erg benieuwd hoe de polar klinkt..

Heeft iemand ervaring met een laptop met software synths op de buhne?
Dat is misschien ook een optie..!
 
Heeft iemand ervaring met een laptop met software synths op de buhne?
Dat is misschien ook een optie..!

Alleen met een goedbeveiligde toerbus, en met alleen de laptop ben je niet klaar (sowieso, netbooks zijn over 't algemeen te slap); voeg nog maar eens een host toe (Cantabile of zelfs een volledige DAW) en de vereiste softsynths (Sylenth1, Synapse Dune). En een audio interface. En een knoppendoos.

Waarom moet het perse een toetsenbord zijn? Is alleen maar meer sleepwerk. Niet moeilijk doen, gewoon een split setup maken op je Fantom en dan inderdaad een Virus er aan hangen. Voor pakweg 500 euro heb je een Virus C desktop, en kun je prima vooruit.

In je Stage zit overigens ook een leuke synth, even wat effecten erachter hangen en dan moet je eigenlijk ook al goed voorzien zijn.
 
Novation Supernova 2, erg veelzijdige en uitgebreide synth.
Uitgebreider dan een Roland JP-8000 of JP-8080.

Ik heb deze in toetsenversie, dus perfect voor onstage, welke tegen een redelijke prijs weg mag.
Wellicht heb je interesse, stuur me dan effe een pb dan kunnen we kijken wat we misschien voor elkaar kunnen betekenen.

http://www.soundonsound.com/sos/dec00/articles/novation.asp
 
Ben wel erg benieuwd hoe de polar klinkt..

Heeft iemand ervaring met een laptop met software synths op de buhne?
Dat is misschien ook een optie..!

De Polar klinkt goed, volgens mij was het wel monofoon maar zeker weten doe ik het niet. Iniedergeval is die goed genoeg voor dance achtige muziek.

Ik heb altijd gespeeld met een laptop op de buhne, alleen dan niet met een softsynth maar met Acid4 waar drumtracks in meeliepen met de rest en over het algemeen ging dat wel goed. Je ziet het tegenwoordig steeds vaker alhoewel ik denk dat de iPad het over gaat nemen.

Mischien zou je ook eens kunnen kijken naar een Korg Radias, ik weet uit eigen ervaring dat de Radias uitermate goed geschikt is voor zweverige dance/trance muziek en tegenwoordig zijn die niet meer zo duur. Ik geloof dat de Radias tegenwoordig verkocht wordt rond een prijs van 650 tot 800 euro (2e hands).
 
Ik denk dat ik voor een Acces Virus Snow ga

En mij met de Supernova laten zitten....
Lekker dan!
:P

De Access Virus reeks is idd ook leuk speelgoed.
Verrassende keuze dat je de Snow kiest aangezien deze juist geen toetsen heeft waar je wel om vraagt in je TS.
 
Zelf heb ik een Fantom G6. Probeer eens te stapelen met de sounds in je Fantom (LIVE modus). Verrassende resultaten hoor!! Met je huidige gear heb je al een heleboel in handen.
 
...of 'n midi dinges met Ableton. Zie ik best vaak, ook bij bandjes die niet dance zijn.
 
Back
Top