Oude school UK breaks 1991/1992

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
3.656
Locatie
Budapest Magyarország
Toch maar eens een bijdrage leveren hier op het forum.
De track is nog in ontwikkeling maar zou graag wat (opbouwende) reacties horen..... :eureka:
Hou het wel een beetje netjes natuurlijk :engel:

http://soundcloud.com/warehousegrooves/ma5a-i-like-to-know-you-and-me
 
COOL ! Klinkt echt 1991! Je trekt je hoofdmelodietje wel wat lang door, dit soort tracks hadden vaak meerdere melodietjes die elkaar snel afwisselenden.
zoals deze:
 
COOL ! Klinkt echt 1991! Je trekt je hoofdmelodietje wel wat lang door, dit soort tracks hadden vaak meerdere melodietjes die elkaar snel afwisselenden.

Daarom nog in de ontwikkeling :) Had nog wat andere vocalen in gedachten maar moet die nog even van de originelen samplen, knippen en plakken om er een voller geheel van te maken..... Baseline krijgt ook een kleine revisie op een bepaald gedeelte.......

Maar bedankt :okdan:
 
Ik vind m cool :-)
 
Je trekt je hoofdmelodietje wel wat lang door, dit soort tracks hadden vaak meerdere melodietjes die elkaar snel afwisselenden.
na een minuut is het idd wel ff genoeg geweest... iets daarna komt dan wel een soort break waar 'ie wat minder pregnant aanwezig is maar je hoort nog steeds dezelfde ondergrond doorbrommen en niet erg lang daarna is 'ie wederom terug... na de 4e minuut is de lol er toch wel behoorlijk af...
 
Nog zo'n voorbeeld. Tracks waren in die tijd een showcase van wat je met een paar basisgeluiden en breaks kon doen. Luister vooral naar de afwisseling. En het briljante gebruik van 'everywhere' van Fleetwood Mac..

 
Hij's fijn! Als afwisseling zijn er natuurlijk een hele ris leuke dingen te verzinnen, van een hoover-gevulde break tot een compleet ander thema - inderdaad, niet doortrekken dus maar wat afwisselen en wellicht een minuut er af kappen. Lekker, ik wil hier zeker de conclusie van horen.
 
Erg leuk, wat mij betreft gooi je die lead synth eruit zodra je de drums afkapt en dan kun je ´m later nog eens terug laten komen.
 

rits_background.gif


;)
 
Ok jongens :) ik zat al met het zelfde (de lead-synth was ook een beetje te veel van het goede), zat in de planning, ga ik ook heel netjes doen (eerst even wat tijd vinden in mijn nu iets wat drukke schema)
Wil het ook niet te druk maken dus geen J-Edgar noten in de planning (al kan dat weer leuk zijn voor een volgend project natuurlijk)
Dus: ik ga weer aan de slag als de tijd het toelaat en post het eind resultaat hier.

Misschien een uitdaging om een tegentrack te maken :D
 
Hoezo als je tijd hebt? Het is een kwestie van even die lead muten vanaf de break en 'm er later weer bij laten komen en klaar is kees. :)
 
Tis geen drum&bass! Een sinusbas 'mag' prima, maar als je het 91-92 breakbeat (in engeland toen hardcore' wilt houden, zul je het in melodietjes moeten zoeken vind ik. En dat is overigens muziek die Moby nooit gemaakt heeft, de prodigy nog wel, maar denk vooral Altern8 etc. 'Feeling so real'' van Moby is van later, is losjes op breaks geinspireerd.
 
Hoezo als je tijd hebt? Het is een kwestie van even die lead muten vanaf de break en 'm er later weer bij laten komen en klaar is kees. :)

Dat is inderdaad wel heel erg snel te maken/veranderen, maar ik had iets meer in gedachten, zal er na het drukke weekend weer eens verder aan gaan werken :okdan:
 
Leuk!
Ik zie drukke fractal animaties bij!
Het enige wat ik zou aanpassen is minder reverb op de geluiden/loops. Zo droog mogelijk, alsof het rechtstreeks uit de Akai of w30 komt.
Die verknipte vocal sample is helemaal raak.
 
Leuk!
Ik zie drukke fractal animaties bij!
Het enige wat ik zou aanpassen is minder reverb op de geluiden/loops. Zo droog mogelijk, alsof het rechtstreeks uit de Akai of w30 komt.
Die verknipte vocal sample is helemaal raak.

:) De clip van Liquid's Sweet harmony lijkt mij wel wat :okdan:
 
Ik had hem al ergens geplaatst maar hier is hij dan nog een keertje :geslaagd:


http://soundcloud.com/warehousegrooves/i-like-2-know-mix-ii-by-ma5a
 
Alleen nog een catchy lead en een gepitchede vocal en je bent een heel eind !

Klinkt lekker hoor.... was weer ff helemaal terug in 1991
 
Back
Top