Gratis VST plugins van SirSickSik

maar jij hebt geen folder met die contents dus?
ik ben een nieuwe oude pc aan het configureren, dus ik heb momenteel helemaal geen folders :D
 
aan dat extra mapje kun je herkennen dat het synthedit vst's zijn ;)
check maar eens je vst-map. Elke vst die je ooit geopend hebt en een synthedit-vst is, zal zo'n mapje hebben aangemaakt. In dat mapje staan de extra bestanden die niet standaard bij synthedit zitten (of nieuw toegevoegd zijn, zitten een paar rare kantjes aan..), maar door 3rd party developers zijn gemaakt, zoals de CK, DH, DD, EVM, etc etc modules.

Maar dan heb ik hier dus weer een nieuwe distortion module. genaamd de 'Simple Wrapper

Basis idee van 'wrappen' is dat je elke aantal volts het signaal opnieuw op 0 laat beginnen (oftewel je trekt elke keer een 'integer' van het signaal af, door het getal eerst te delen en na de quantizer weer te vermenigvuldigen, kun je de stap-grootte instellen)

Deze wrap-functie komt in na de threshold (<T-knop), waarna het inkomende signaal dus gewrapped wordt op basis van de stepsize (S>). Hiernaast gaat het signaal ook door naar een sinus-shaper, die op de peak geclipped wordt (wanneer de sinus weer terug zou buigen), en daarna terug geschaald wordt op zo'n manier dat de threshold+wrapper+sinusshaper op 5 volts komt (in synthedit termen dan he..) en hiermee het signaal naar de 5-volt limit boost. De mate van sine-shaping gaat met de <p>-knop, waarbij er ook inverse phase-modulation mogelijk is(vandaar de < en >, die geven de richting aan waarin de knop meer effect heeft).
Uiteindelijk heb je de mix knop, die het distorte signaal mixt met het cleane signaal.

En dit heb je dan 4 keer achter elkaar Dus door verschillende thresholds te kiezen kun je verschillende samenklanken van harmonieeen creeeren op verschillende volume niveau's (erg leuk op kicks ) :D
 

Attachments

  • Little Wrapper.zip
    1,7 MB · Bekeken: 100
pff en dan niet tevreden zijn ;)

ok :D

hier dan nog een stereo versie met input en output gain-knoppen en een extra peakfollower stage zodat je de distortion van hard->soft kunt draaien (A, voor attack) en de sustain in kunt stellen (D, voor decay)

zo beter? :D
 

Attachments

  • Little WrapperS.zip
    1,8 MB · Bekeken: 96
en hier een opname van een kick terwijl ik aan de knoppen draai..
 

Attachments

  • Little wrapper.mp3
    8 MB · Bekeken: 94
woops, was vergeten om de panel-view op locked te zetten en daardoor sneed die een stukje van de vst af. Hier de goede versie dus..
 

Attachments

  • Little WrapperS.zip
    1,8 MB · Bekeken: 107
ik zal erover nadenken.. ben nu iets te beschonken (na 10.0000 verbeteringen in wat ik hier schrijf)
 
oelala, het begint hier leuk te worden met mijn laatste projectje.
verscheidene sequencers doorlopen akkoord-reeksen, waarbij enkel de mogelijke akkoordprogressies beschikbaar blijven voor volgende akkoord-selecties. Daarnaast wordt op basis van de toonladder een reeks noten beschikbaar gesteld om doorheen te swingen (meerdere counters waartussen weer afgewisseld wordt)

gitaar synthesizer is op basis van de evm_plucked string en string-resonator, de lead sound zijn strijk/blazer samples. Beiden gaan daarna door hun eigen kickcrusher en bij elkaar gemixed.
 

Attachments

  • SirSickSik - Desperate Minutes.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 99
sirsicksik, dank voor het ter beschikking stellen van deze.
Ik kan niet zeggen dat ik al Midi toestel begrijp maar ik heb pret het proberen. U maakt wat vrij bizarre shit, maar het is goede shit, man! Dankt zo opnieuw.

spacedad, trad ik ook toe om te danken sirsicksik, maar alvorens ik om het even wat kon posten moest ik mijn login details vinden.

Die registratievraag is pret, nr? (babelfish translation from below)

sirsicksik, thanks for making these available.
I cannot say that I understand all the midi gear but I have fun trying. You make some pretty wierd shit, but it is good shit, man ! So thanks again.

spacedad, I also joined to thank sirsicksik, but before I could post anything I had to find my login details.

That registration question is fun, no ?
 
En hier heb ik echt een echt heel slecht vst-tje. Gaat eigenlijk niet meer om muziek maken, maar meer over achterover zitten :D

De randomized midi-file-player! De interne clock zorgt ervoor dat de afgespeelde midifile automatisch na 4 beats geretriggered wordt.
Er zijn 2 midi-players, waartussen een midi-many2one switch om de 4 beats wisseld. Na elke keer dat de midi-player gespeeld heeft en in de wacht wordt gezet voor als de ander is afgelopen, krijgt die een trigger om random een andere midi-file te selecteren uit de map waar je de eerste sample hebt geselecteerd.

Setup:
-load vst into effects channel
-click-load buttons to select midi-files in a map (make sure the same kind of midi-files are in the map->breakbeat/techno/acid etc etc)
-select a midi-out port routing in your vst-host and the same midi-in port for your sampler/synthesizer
-press the button to start playing.
-the slider is used to control random retriggers of the file (0=no retrigger. 0+ to 2, this amount is a scaling amount to select a retrigger speed from a list which sets the chance that a certain retrigger-speed occurs. The higher the random triggered value, the higher the retrigger speed can be and the more retriggers will occur.

uno problemo: blijkbaar is zelfs de geupdate midi-module niet in staat zich aan het host tempo aan te passen....zucht.. misschien bij jullie wel, maar hier doet ie dat niet.. tempo is dus stuck op 120 bpm.... Mocht je m willen gebruiken om een nieuw ritme voor je te maken, neem dan de midi op in je host en laadt de file dan in in de host en stel zo het tempo af..

Als de module eindelijk eens op host-tempo reageert zal ik eens een uitgebreide breakcore versie maken :)
 

Attachments

  • Midi Random Player.zip
    2,7 MB · Bekeken: 95
en een voorbeeldje van mijn laatste creaties begeleid door een random breakbeat drum (neem GM drum-files en stuur ze naar de samplefest V2, hoef je niets meer in te stellen..)

Maken van de melodie sequencer en synthesizer heeft me zo'n 4 uur gekost, het maken van het nummer 1 druk op de knop en wachten totdat ik het genoeg vond :D
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=76946&d=1327617856
 
extra files bij de .dll

extra files bij de .dll

vage shite is trouwens wel dat er altijd een folder van dezelfde naam word aangemaakt, in dit geval met den volgende contenten:

CK_CLIPPER.SEP
CK_STEREO_BALANCE.SEP
DH_DBTOVOLTAGE.SEM
INVERTER.SEM
KDL_V2GB.SEM
RH-BOOL-REDIRECT.SEM
SC_SEPARATOR.SEM

raar dat een vsti niet gewoon 1 pakketje kan blijven... enfin, het zal allemaal wel...

Deze files zijn de modules die de vst gebruikt om te werken. Meestal 3rd party modules gemaakt door synthedit-leden. De standaard synthedit files worden meestal in 1 sem (synth edit module) of sep (volgens mij nieuwe versie) opgeslagen als bundel, maar gezien dat net een nieuwe mogelijkheid is, zijn er nog veel oude 3rd party modules die los van elkaar worden uitgepakt zodra je de dll voor de eerste keer start. (voor copieen hoef je dus ook enkel de dll te copieren. Die maakt dan zelf deze bestanden dan weer aan). Lijkt mij dat ze uitgepakt worden voor snellere werking van je vst ofzo het klopt in ieder geval wel en is een bekend iets bij synthedit vsts (check maar in je vst-lijst, er zullen vast nog wel wat verrassingen tussen staan..soms verwacht je het niet..)

sik
 
Back
Top