Gratis VST plugins van SirSickSik

oelaaa, weer eentje die problemen heeft met vrije meningsuiting en het concept "forum".

Je de hemel in prijzen, had ik wél mogen doen zeker ?
Nou pech, het leven is niet altijd zo.

Kritiek afdoen als gezeik, begint serieus afgezaagd te geraken.
Het is bovendien suuuupergrappig wanneer ik dan 10 pm's in mijn boxje krijg om te zeggen dat ik gelijk heb :)

Doet me een beetje denken aan de politiek: (wordt blijkbaar getolereerd op synthforum)
Als je vraagt wie er stemt op PVV dan hoor je niets, maar ondertussen halen ze wel 15%
Vreemd is dat.

Als ik nou een ban krijg wegens politiek, dan kan niet anders dan dat ook de gelinkte poster wordt geband!

Er post iemand gratis en voor niets dingen waar die persoon heel veel werk aan heeft gehad en jij begint ONGEFUNDEERD (althans, je laat niet eens merken dat je iets geprobeerd hebt) flauwe kritiek te spuien.

Waarom? Waarom? Post dan niet.

En dan totaal irrelevant iets over de PVV erbij halen op een reactie die nog best redelijk ingehouden was. Ik heb dan het idee dat je gewoon aan het wachten was tot je het ergens kan posten hier.

Maargoed, omdat je zelf de PVV erbij haalt, tolerantie is wat een beschaafde samenleving bij elkaar houdt. Denk daar nou is eens over na en laten we verder dit topic schoon houden.
 
Net nog iemand een uitleg gestuurd, dus plaats m hier ook maar:

euclid in a box

The play-position of the sum of the 3 sequencers is calculated like this:
Aaxisposition+Yaxisposition*64+Zaxisposition*64*64

But before this, all sequencers (red, blue, green and yellow) have their own amount of steps for all 3 axis (start and end position knobs->rectangled. Start and end go from -32 to +32 which is 65 steps now I think of it taken the 0 position with it.. haha), their own step speed, step-multiplier (eg when 3, playposition goes further by 3 with each step). After this a wrapped can be switched on which will wrap the position back to 0 when it reaches it's limit, which can also be set from 1-64 (one will force it to stay on 1 step) and then you can offset this new created playposition. The end-result is then clipped by the box-size which starts on step 1 and go up to 64 steps. Thus setting the box-size smaller then the wrap,start or end positions, it will stop the playposition of the clippped axis for a while until 'it's back in the box', forcing the ball to move along the edge of the box.

THEN the gates are then calculated from this sum playposition. Thus they don't need to be pre-recorded or put into some array, which would in the end take loads of memory and cpu..
so the sequencers start counting and combined they have a certain way to go through all 64*64*64 positions of the 3D box.
So setting the gate-on to once every 16 steps (play-position is wrapped after each 16 steps and on 0 it generates a gate-on message for the cv2midi module). This would normally create a straight forward evenly divided rhythm when played on a 1D sequencer. But as all 3 axis can play independently from each other, the playposition is shifted by 1 (or a multiplication of this using the multiplier knob), 64 or even 64*64 (just thinking that it could also depend on boxsize, have to check whether I've changed that at a certain moment haha). Having a 1/2 speed for one axis and setting other axis to go to next step each 4 and 16 beats, it will change the rhythm every time after 4 beats and then shuffles everything around extra after 16 beats.

This before was all for generating the gate-on messages. The note and velocity values have their own offset,wrap, step-multiplication values the calculate the sum play-position from the sequencer basic play-positions. (the ones which go from minimal -32 to maximal +32 for each color)
Except from that an extra wrapper is used to wrap the play-position to a midi note number where the lowest number is set by the offset and the highest note-number is the range added to the offset. So the created notes will also be forced to some note(s)/octave(s) set by you. Same counts for the velocity (which is of course as notes also a number from 0-127)

All taken together this sums up to the sequencer you can see:
up:
4 sequencers coded red, green, yellow and blue.
each color has knobs for gate, pitch and velocity (G,P,V), a gate-on per amount of steps setting, basic play-speeds and basic play-direction (forward, reverse, forward-reverse,reverse-forward,random etc) for axis,midichannel (for external synths)

under: 3 boxes for gate, pitch and velocity (G,P,V), all containing a red, green, yellow and blue ball, showing you their current play position. (box-size is always resized to full size in the graphics, even when the seperate box-sizes of the colors are not the same size. So you should see the box-size more as an amount-of-steps divided over a certain space->the box.)

To the left from this, there is a red box showing you the knob-automation-record-options:
record-position (can be set by yourself or record live while you turn the knobs. Only one knob-movement per step!)
play/record speed
stop/play automation
record automation (stops sending midi from the recorded automation for midi-talkback interference.)
live/stepmode recording
The automation recording was done with midi-learning the knobs of the sequencer and giving each of them another nrpn number. The recorder can respond to nrpn-number 1-266 (amount of automatable knobs on the sequencer). You can go into midi-learn by right-clicking a knob. So you can also unlearn an already predefined knob of the sequencer and midi-learn a knob of one of the synths/effects and record that too. :P

Now we got 2 remaining parts, which should be quite self-explanatory, the pitch-adjust for quick-adjusting the pitch of all send midi. And the keyboard mute/unmute keys, which forces the generated midi to be in the defined scaling.

Hope this makes things clearer XD
 
En dan totaal irrelevant iets over de PVV erbij halen op een reactie die nog best redelijk ingehouden was.
Puur gedaan omdat ik 10 min eerder een compleet off-topic politieke reactie had gelezen (ook over de PVV overigens) binnen een andere thread en dat daar blijkbaar wel getolereerd werd. (zie de link in mijn reactie)

Ik ben dat 2 maten en 2 gewichten hier op SF echt spuugzat.
Tijd voor wat Belgische moderators ? Want ik voel me eerlijk gezegd wel meer dan geviseerd.

SF mag wel het gevoel hebben goed bezig te zijn, ik merk toch een onderhuidse 'rebellion' die zich afzet tegen de manier waarop er gemodereerd wordt hier.
Op dat vlak is de vergelijking met het huidige politieke klimaat toch niet zo gek gevonden.

Je kan dan proberen om de "enkelingen" die toch de durf hebben om er voor uit te komen, de mond te snoeren, maar het zal de achterban alleen maar aansterken in hun overtuiging.
 
Het is heel simpel; zolang zeurzeikzeik nog geen pvv vst heeft geschreven hoort die afkoring niet thuis in deze draad (en waarom België er bij gehaald moet worden is mij een groter raadsel).
 
omdat iets gratis is betekend nutuulk niet meteen dat je er dan ook niets over mag zeggen/vinden maar doe het dan ff met een beetje beleid want om nu gelijk te gaan lopen ketsen is nutuulk ook niet echt wat...
(en waarom België er bij gehaald moet worden is mij een groter raadsel).
om niet zuiver gekuiste nederlandsche zinnen te doen gaan willen begrijpen moeten kunnen wellicht misschien?
 
Moet toch even kwijt dat kickcrusher echt super is ,mijn favorite distortion plug:kroon: Heerlijk om ritme loops door heen te gooien,ook fijn op een send kanaal om een beetje extra geluid te creeren

DUS sir Sicksik :biertje:
 
er zijn dus 262144 mogelijkheden? ...en waarom Aaxisposition en niet Xaxisposition?

ghehe ehhh, omdat het laat was en ik een paar biertjes op had haha
A moet natuurlijk X zijn...;)

Ik heb mezelf trouwens volledig verrast..........die euclid met synthesizers draait zelfs nog op mijn oude verrotte pentium3 compaq computertje die nog in de mHz loopt ipv gHz :D En mijn clienten vonden het ook nog leuk :P
oftewel.... die gaat lekker mijn hardware setup in om mijn hardware synthesizers aan te sturen naast de mpc2000xl en de genoqs. mmmmm 3 sequencers, 1realtime, 1 step en 1 generatieve sequencer :eureka:
 
Puur gedaan omdat ik 10 min eerder een compleet off-topic politieke reactie had gelezen (ook over de PVV overigens) binnen een andere thread en dat daar blijkbaar wel getolereerd werd. (zie de link in mijn reactie) .....
:dubbel: Denk dat jij met 'nogal aparte' ogen naar een forum kijkt.. ik dacht gewoon hardop, zoals ik in elk gesprek met wie dan ook zou (willen kunnen) doen. En ik had 't nog zo algemeen gehouden als mogelijk. Ach, met hetzelfde gemak zou ik 't weer weghalen hoor, als jij je daar prettig bij voelt. Ik sta er echt van te kijken dat m'n opmerking wordt aangehaald, eerlijk waar.. bizar. Bij nader inzien, zal ik die "club" nooit meer noemen op dit forum, aangezien dit als een ... hobby gezien zou kunnen worden.. pfoeh, dat ging maar net goed.. niemand gekwetst? mooi.

Excuus voor de off-topic, genoeg erover!

SirSik.. helemaal te gek die plugins, veel ervan kon ik alleen maar van dromen dat ik ze zou maken.. Maar jij hebt ze gewoon gemaakt: :halleluja

Hier komen we de winter wel mee door! Als ik er iets mee heb gemaakt wat de moeite waard is, zal ik 't direct posten.
 
Laatst gewijzigd:
Stel je voor hoeveel muziek er ongehoord, verloren zou zijn gaan zonder de cunt-thread :peukie: Er staan echt veel dingen bij die ik tóch de moeite waard vond te luisteren, of 't nu een "song" is of chaos.

Je cunt niet meer zonder :P
 
ben een beetje blijven hangen op de midi-versie van de euclid in a box, waarbij ik nog een extra part heb gemaakt speciaal voor drums (elke sequencer kan 4 midi-drum noten versturen waartussen die kan kiezen op basis van sequencer-position, pitch en velocity)

een "euclid in a music-box" komt er ook nog wel aan, maar dit heeft toch wel wat meer overdenking nodig, gezien het snelle cpu-oplopen.. Met een ingebouwde sample-fest zat ik zo op de 20% en toen ik eenmaal 3 synthesizers erbij had gebouwd zat ik ineens op 99% whahahaha..... woopsie...maar ze klonken wel dik en vet XD

maar gezien de music-box niet echt op mijn eigen verlanglijstje staat gezien ik niet aan ingebouwde synthesizers ben gebonden en het meer voor mensen is die de midi niet door kunnen versturen....
zijn er nog wensen wat betreft geluiden die mensen graag terug zouden willen zien (naast een paar samplers waar je natuurlijk alles in kunt laden wat je maar wilt). Dus bijvoorbeeld, meer strings, of juist gitaren, FX etc etc?
 
Ben vanavond weer ff bezig geweest met de Euclid.. Had vrijdag ook wat gemaakt maar kreeg een error in Sonar.. alles weg.:frons:
Maar... niet getreurd inspiratie genoeg.... De Euclid maakt zo weer wat nieuws :D

Gebruik em misschien niet zoals bedoeld is.. Neem een paar sporen op na met wat instellingen te hebben gespeeld (die synths zijn echt cool). Daarna pak ik er leuke dingetjes uit die plak ik weer aan elkaar.
Met een beetje aanvulling van 2 andere plugs (Powercore Virus en Sonigen modular) Heb ik er dit van gemaakt. Aan het eind gaat de Euclid nog effe los met een solo :mega:

Voor mij is ie iig zo al goed.. Lekkere FX ook.. hoeven niet perse meer plugs in, maar zou natuurlijk wel leuk zijn.
Het onvoorspelbare karakter maakt em echt tot de ideale tool voor als je ff geen inspiratie hebt :D
 

Attachments

  • Euclid 1.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 92
Laatst gewijzigd:
Hier weer een nieuwe distortion.
Met een clipper wordt een low-threshold bepaald. Zodra het inkomende signaal boven de threshold komt, gaat de booster (<-b-> knop) aan met een bepaalde snelheid (spd) en loopt terug met een bepaalde decay (sus). Dus pas zodra het signaal boven de low threshold gaat, wordt het signaal voor een (decay) tijd geboost.
De booster waarde gaat van -50 naar +50 (dus in het midden is de boost 0!). Hierdoor kun je het signaal additief (meer laag) of subtractief (meer mid/hoog) mixen met het inkomende signaal.

Hierna zijn er twee mogelijkheden (c/w button): clipper en wrap.
Bij de clipper wordt het gebooste signaal+het geclipte signaal geclipped op de phase-waarden van de 2 oscilatoren waarbij ze weer terug zouden buigen. Zo is er een instelbare curve gecreeerd van exponentieel, lineair naar sinus shape.

De tweede modus is een wrapper waarbij er 3 standen zijn: clip, reflect (als een triangle) en digital (zoals een saw) waarbij de boost-waarde zorgt voor een algehele boost en daarbij de overdrive boost (1e deel van dit stukje tekst) erbij gemixed kan worden voor een wat heftigere distortion (met meer hoog).

Ideaal over basskicks en algehele drums en goed bruikbaar over leadsounds. Door de threshold hoog te zetten, worden alleen de peaken gedistord, waardoor de aanslag beter naar voren komt.

1 slechte demo's (van het kutnummer forum) :mega:
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=75776&d=1324249679
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=75777&d=1324250183

Ik wens u allen een prettige kerst en veel rag plezier! :D
 

Attachments

  • Multi Distortion.zip
    1,8 MB · Bekeken: 123
  • multi distortion.jpg
    multi distortion.jpg
    26,3 KB · Bekeken: 97
vage shite is trouwens wel dat er altijd een folder van dezelfde naam word aangemaakt, in dit geval met den volgende contenten:

CK_CLIPPER.SEP
CK_STEREO_BALANCE.SEP
DH_DBTOVOLTAGE.SEM
INVERTER.SEM
KDL_V2GB.SEM
RH-BOOL-REDIRECT.SEM
SC_SEPARATOR.SEM

raar dat een vsti niet gewoon 1 pakketje kan blijven... enfin, het zal allemaal wel...
 
raar dat een vsti niet gewoon 1 pakketje kan blijven
maar wel hebben het hier dan ook niet over vsti's, maar over vvzssti's virtual vieze zieke sir sick technology instruments :D
 
Back
Top