Gratis VST plugins van SirSickSik

oja, en 4 crazy modulated sustain staan ook nog over de 4 verschillende synthesizers elk.
 
even informeren voor de euclid in a box...

ik ga kijken of ik daar niet iets leuks kan verzinnen voor interne geluiden, wat wel een flinke toename in cpu zal betekenen..

dus de vraag is: liever samples (bijvoorbeeld een combinatie van samplefest en sick wave) of synthese ala de anadrums?
 
Ik heb de Euclid in a box geprobeerd in Live maar het wil niet lukken =(

Als ik m gewoon 'erin gooi' maakt ie er een midi track voor aan, maar dan kan ik er geen instrument voor of achter zetten, dus geen klankbron denk ik

Als ik eerst een instrument neem, kan ik 'm er achter zetten, normaalgesproken komen in Live de arpegiator e.d. voor het instrument. Komt ook geen geluid uit.

Het vreemde is, dat zelfs als ik in de opstelling (dus instrument -> de Euclid) de Euclid mute, doet m'n instrument niks meer.

Wellicht kan je er wat mee, wellicht ook helemaal niets :D
 
Heb em nu als een FX in een softsynth kunnen openen.. :) maar Sonar de mididata niet routen naar de midi in van de softsynth... zie iig wel alles bewegen op Euclid, voor zover werkt het dan in Sonar.

Samples als interne geluiden zou leuk zijn (igv Samplefest) maar 't leek me juist interessant om em voor chromatische geluiden te gebruiken.. ga 'ns kijken of ik ergens nog Fruityloops kan vinden.
 
Hier een opname van hoever ik nu met de euclid in a box ben.
CPU gebruik is opgelopen tot 20/30%, maar dan krijg je ook wel wat:

-drums: 4x synthese voor kick, snare, hihat en cymbal
-4 verschillende synthesizers.
-effecten sectie waarbij elke synthesizer aan/uit gezet kan worden bij een effect:: 2x independent stereo delays, 1x reverb en 1x chorus
aan het eind nog een extra main- reverb en een soort van clipper-distortion

Elk van deze 8 synthesizers kunnen voor elk van de 4 sequences aan/uit gezet worden.

Daarnaast, jaha, oelala, een record-any-knob-you-like automation :D
-Druk op het donker-rode rondje in de record area zodat die fel wordt en begin aan de knoppen van de sequencer te draaien (1 knopbeweging per step! Totaal automation is 256 stappen) De recorder neemt de eind-waarden op en loopt deze na 256 stappen, waarvan de stapsnelheid instelbaar is van 64-steps per beat tot 64-beats per step.

Dit is op zich ook mogelijk voor elke knop van de synthesizers te gebruiken, afgezien dat ik hiervan de midi-learn nog niet heb ingesteld (en eigenlijk ook nog niet zo'n zin in heb gezien ik zo'n 5000 draadjes heb getrokken vandaag haha)
 

Attachments

  • SirSickSik - Box Of Sounds.mp3
    8,6 MB · Bekeken: 114
en tja, toen was de vst ineens ook 0.25mb te groot om nog te kunnen uploaden als zip op beste stand gecomprimeerd :stupid
 
dan maar nog een testje.

Hierbij versnel ik de afspeelsnelheid van de automation, waardoor die blijkbaar nog wat extra ritmiseringen d;rbij maakt :D
en synthjes iets anders afgesteld
 

Attachments

  • SirSickSik- Forest Feaver.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 105
en tja, toen was de vst ineens ook 0.25mb te groot om nog te kunnen uploaden als zip op beste stand gecomprimeerd :stupid

Computerblues :D


Klinkt qua specs veelbelovend.. ook de MP3s.. lekkere synthjes :okdan:

Misschien een tijdelijk linkje plaatsen?? soort "weshare" hoe heette dat ook al weer??

Heb de hele avond lopen kutten met FL studio.. snap het nu een beetje... reeds geïnstalleerde VST's stonden er wel tussen behalve de Euclid... ben nog wel ff bezig denk ik :walker:
 
in fruityloops kun je m zowel in de mixer laden (waar je de effecten doet) als op de plek waar normaal de synthesizers staan.
Om de vst te zien:

-zet m in de vst-map waar fruityloops zoekt (options->filesettings->vst map kiezen)

-daarna voor z de normale synthesizer plek (in de step-sequencer screen van fruityloops):

rechter-click een sampler/synth->insert->more (bovenaan de lijst)->fast refresh (onderaan het geopende scrollbar) en dan zou die in de lijst geladen moeten zijn en met rode letters zijn aangegeven.

voor de mixier geldt ongeveer hetzelfde, afgezien dat je op een andere plek moet klikken om een effect/synth in te laden..

als je de euclid en een of andere synth hebt ingeladen:

links boven (in fruityloops 9/10., misschien ook 7/8) heb je op de plugin 2 druk-knop opties waarvan je de rechter moet hebben: tandwielt-symbool
in het scherm dat je nu ziet stel je bij de midi-output port van de euclid een nummer in en bij de bijgeladen synthesizer stel je hetzelfde nummer voor de input port in. Het moet dan werken...
 
Laatst gewijzigd:
en dit is de upload link
https://rapidshare.com/files/1190471495/Euclid_In_A_Box_V-all.zip

even als korte uitleg:
dit is dan weer zo'n beetje een beta-uitgave, want zo kan ik dit natuurlijk niet laten.

Links de euclid in a box met als extraatjes (in tegenstelling met de vorige uitgave):
-een ingebouwde any-knob-automation. Alle knoppen van de sequencer zijn al van midi-nrpn voorzien (rechter-click een knop voor midi-learn, selecteer edit en kies een nrpn-nummer waarop die reageert/midi uit zendt). Ook ALLE knoppen van de synthesizers/drums zijn ook te automaten, afgezien van het feit dat je dan zelf de nrpn-nummers nog moet selecteren voor de knop die je wilt besturen. Gezien de recorder "enkel" reageert op controller 1-266, zal je dus misschien eerst een andere knop van de sequencer willen unlearnen, en dit nummer dan gebruiken voor een knop van een synthesizer/effect (of ze doodleuk tegelijk aan laten sturen met hetzelfde nummer..)


-4 ingebouwde melodie/basssynthesizers met ieder hun eigen geluid, synthese en controle. Elke sequencer heeft een eigenmute/play knop voor elke synthesizer.
-4 ingebouwde drumsynthesizers (zo simpel mogelijk gehouden) zijn nagenoeg dezelfde synths afgezien van het feit dat sommige wat extraatjes hebben om meer het bedoelde geluid te kunnen maken (kick, snare, hihat, "cymbaal"->is meer een ranzige hihat, maar goed...)
-effecten sectie met stereo-mixer voor alle 8 synthesizers waarna voor ieder geluid is in te stellen of die door een beoaakd effect gaan: 2x independent stereo-pingpong delay, 1x reverb, 1x chorus, waarna het hele zooitje aan het einde nog door een reverb en clipper/distortion unit gaan.

nou...veel plezier :D
ik denk trouwens wel dat ik de eind-versie een keer geld ga laten kosten voor de verandering..
 
wellicht kan je er ff een joetoepje van tappen?

ik heb dat al geprobeerd met debut screen-capture, maar op een of andere manier krijg ik hoogstens 1 frame per seconde en krijg ik dit niet omhoog.... :( dus dat schiet niet bepaald op als je de video ook probeert te volgen..

als iemand een programma weet dat WEL werkt (of mij debut kan uitleggen..) stuur me ff een persoonlijk berichtje (voordat de thread over screen-captures gaat haha)
 
het simpelste is printscreens in te plakken in teken pakket, eventueel op maat knippen en er wat bij kalken of later in moffiemaker met anotations...
of anders maak je ff een beschrijving met plaatjes in de thread, kennook...
( dus dat schiet niet bepaald op als je de video ook probeert te volgen..
men kan nog altijd op pauze drukken/klikken toch?
 
ehm, doet die download link het? want bij mij zelf lukt het niet
stuur mij anders even een pb-tje met je e-mail adres en dan stuur ik de link wel over de e-mail (wat volgens rapidshare wel zou moeten werken dan...)
 
ehm, doet die download link het? want bij mij zelf lukt het niet
stuur mij anders even een pb-tje met je e-mail adres en dan stuur ik de link wel over de e-mail (wat volgens rapidshare wel zou moeten werken dan...)

email gaat ook tot 10mb maar we kunnen ut wellicht proberen :eureka: Misschien is www.wetransfer.com ook een optie?? dat gaat tot 2gb..

Je hebt PB :halleluja
 
men kan nog altijd op pauze drukken/klikken toch?

het is meer dat er niet meer te volgen is wat er nu met die vst gebeurd. in 1 seconden staan alle balletjes op een hele andere plek en is de logica erachter niet meer te zien (dat hoe ze bewegen af te leiden is vanuit de instellingen). Zou wel zo aardig zijn dat als ik een knop beweeg, je visueel kunt zien wat het met de sequencer doet.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top