Gratis VST plugins van SirSickSik

sam-c - acidius vader:
kick is gewoon een 4/4e maat, maar er zit een klein hupsje in de bassstaart af en toe op de laatste 1/3 in sommige maten (vaak wordt er een afwisseling tussen 1/4 en 1/3 gebruikt om een groove te creeeren)
hihats zijn op 1/2e tellen geplaatst. 2 korte 1 iets langere en dan weer 1 korte.

de aanslag van de kick vind ik in dit nummer niet zo heel hard, er wordt mogelijk maar gebruik gemaakt van 1 kick source, die via compressors verdeeld wordt over effecten (dmv gating, expanding compressie de staart en aanslag scheiden, aanslag wat EQen en een distortion over de staart die daarna gegate wordt door de aanslag)

qua bassline zit er echt zo'n acid deuntje onder, vaak aangeslagen op de eerste 3 tellen van een 4/4 maatverdeling. Deze is vaak erg simpel qua opbouw. Lekker analoge oscillator, korte envelope, gillende freakende filter erover en gaan!

Qua sferische geluiden kom je bij tekno eigenlijk alles wel tegen. Van mooie drones to snerpende, piepende en krakende herrie, dat hangt gewoon af van waar je van houdt..
 
Sick heb je misschien ook al een nieuwe distortion :duivels: plugin vervaardigd?

Die zou ik wel willen testen! Heb er hier nog eentje van je, maar die doet het niet altijd even lekker op x64. (FSR Distortion ofzo heet die)

btw, ik zal ook weer eens even de laatste 64-bit versie van synthedit downloaden en daar weer eens een gooi op doen. Hopelijk zijn er al wat nieuwe 64-bit modules uitgebracht, want anders heb ik het te doen met de standaard modules en dat beperkt me toch wel een hoop..
 
Op een of andere manier wil die FSR Distortion niet echt soepeltjes werken in Cubase 7 x64. De jBridge kapt er dan wel eens mee.

Een x64 versie zou geweldig zijn Sick, kan hem dan voor je testen mocht je dat willen.
 
32x oversampling vraagt wel takke veel cpu hoor en veel (oude) hosts trekken het niet eens, maar zoiets als fruityflops kan op de background renderen en kun je alle vst's op 32x zetten (renderen duurt alleen een heel stuk langer)
 
Krijg hem helaas niet aan de praat Sick. De Vuistneuker :D is me nog niet goedgezind vandaag.

Ik werk met W7 SP1 x64 en Cubase 7.0.6 x64. Heb de files in \program files\common files\vst3 geplaatst. Als ik dan de plugin op een insert wil zetten, geeft Cubase een soort van fatal error melding, kan die wel wegklikken maar de plugin wordt niet opgestart.

Jij een ideetje wat ik zou kunnen doen?
 
Deze versie kan ik wel op een insert zetten, maar er verschijnt helaas geen plugin schermpje, en het schermpje van de VST waar die op zit (een 909 clone), die doet het ook niet meer.

Any ideas?

Ik ga het nog ff proberen met Cubase 6 Elements x64.
 
ik was hier al bang voor
de 64bit versie van synthedit is nog in betatest fase, dus ik denk dat er nog een en ander scheelt in de graphics engine.. die is namelijk helemaal overnieuw gebouwd om uiteindelijk de nieuwe vst3 specs te kunnen ondersteunen en MAC grafische elementen (om zowel computer als MAC-plugins te kunnen opslaan).

Daarnaast zag ik ook al dat na het opslaan als vst de controls heel even verschoven waren uit het vak waarmee je aangeeft hoe groot het frontje moet zijn. Maar daarna stonden ze weer in het vakje.
Dit is wel heel irritant bugfixen... kan zelf de gerenderde plugin niet eens bekijken...
maar ik zal anders even het frontje te groot maken in de hoop dat de controls verschijnen, ook al zijn ze verschoven.. mochten ze dan nog steeds niet te zien zijn, dan ben ik bang dat de 64bit versie eerst nog een stuk verder gebugfixed moet worden alvoor er een werkende plugin uit kan komen rollen.. helaas..
 
nou, zover ik zag stonden de controls binnen het veels te grote "front"-vak
dus hoop dat het nu werkt. anders kan ik nog 1 laatste poging doen door de oversampling eruit te gooien, misschien dat daar nog iets mis mee is..
 

Attachments

  • Fist Fucker.zip
    1,3 MB · Bekeken: 196
is het ook niet mogelijk om in een VSTi een optie in te bouwen waarbij de gebruiker zelf kan instellen hoeveel oversampling 'ie wil gebruiken?

Ja, dat kan zeker in Synthedit 1.2x.
 

Attachments

  • OversamplingControl.jpg
    OversamplingControl.jpg
    44,1 KB · Bekeken: 167
idd, en dat is ook de versie die ik het laatste jaar heb gebruikt (synthedit 1.2) dus de plugins zullen waar het handig (audio ipv mid etc) is instelbaar zijn.
 
Mijn KVR Developer Contest 2014 Entry

Mijn KVR Developer Contest 2014 Entry

Damusch und Herren,

the KVR Developer Challenge 2014 is weer in volle gang en natuurlijk ben ik weer van de partij!

Dit keer met de Dynamic Frequency Limiter

http://www.kvraudio.com/product/dynamic-frequency-limiter-by-sirsicksik/details

Dus allen, stem op mij, want als parttimer in de zorg kan ik alles gebruiken om mijn hoofd boven water te houden!


Maar hoewel dit mijn inzending is, waar ik 1.5 week over heb gedaan (tja, moest eindelijk weer eens veel werken bij mijn baan), heb ik 1 3/4 maand aan een andere plugin gewerkt die het uiteindelijk niet is geworden, maar die ik hier toch ook even wil noemen:
de patrornizer en paradrone, melody/baseline midi-generator en polyphone synthesizer vsti's (zie attachment)
 

Attachments

  • patronizer and paradrone.jpg
    patronizer and paradrone.jpg
    81,5 KB · Bekeken: 171
Leuk om te volgen en ik zal stemmen.
Eerste indruk, de presets doen weer leuke dingen!
Jammer dat je met de knoppen mee moet draaien in plaats van op en neer, hou ik nie zo van.
En ik zou ook graag de mate van compressie ergens zien.
Wie weet voor een volgende versie ... ooit.
Maar succes in ieder geval!
 
tja, ik ben bang dat ik niets meer mag veranderen gezien de contest al begonnen is..
ben met deze plugin een week van te voren begonnen (tussen mijn werk door) omdat mijn voorgaande project toch iets te uitgebreid werd. Dus, naast wat snel eigen betatest werk en presets instellen, was er geen tijd meer om hem door anderen te laten betatesten en tips/hints te vragen..

Wat betreft die roterende controls... tja.. ik ben zelf eigenlijk ook meer van de verticale besturing, maar na een discussie met een goede vriend van mij had ik besloten voor deze plugin eens de roterende control te nemen..
wie weet zou het nog wel toegestaan zijn om een tweede set met knoppen erin te gooien en een optie om te selecteren tussen rotated-control en verticle-control..

Als er mensen zijn die deze plugin graag verder ontwikkeld zouden zien worden, is dat op zich wel mogelijk, maar dan ga ik het wel eerlijk NA de contest doen en upload ik ze als nieuwe (gratis) versies.

Voor de nieuwe versie heb ik bijvoorbeeld ook al opties ingebouwd voor het gebruik van de andere filters modes (peak/high-/lowshelf voor compressie gedeelte en LP/HP/BP/NOTCH/PEAK/HS/LS voor het analyse gedeelte).

Ik was op zich wel van plan een video te maken, maar dat zal dan ook echt met een telefoon moeten gebeuren hahaha
ik heb ook geen edit programma's voor video's volgens mij, dus dat worden waarschijnlijk ook allemaal losse tutorials ofzo dan..
 
En je eerste plugin, die je dan toch maar niet gekozen hebt voor de DC14, komt daar nog iets van SirSickSik?
Want daarvoor had ik wel interesse.
 
Back
Top