Traveller; a la Kayak, Yes, Rush, The Who enz

super, fijn gespeeld, mooie sounds (mellotronstrings), en veel "liedjefactor". dank!
 
Dacht ff dat het misging in het begin, maar het geheel onpopt zich als een waar symforock festijn.

Zou wel wat aan de zang doen.........reverb........niet altijd even zuiver......klinkt ook wat raar tegenover de rest.

Knap gedaan hoor.
 
Wauw!! Wat een verademing! Eerlijk, wat fijn om weer eens dit soort muziek te horen. Ik ben opgegroeid met deze stijl en het blijft in mijn bloed zitten. Compositie vind ik helemaal top.

Wat ik gewend ben in de symphonische rock is dat de zangpartijen vaak zonder vibrato worden ingezongen (of zit dat alleen in mijn hoofd) en dat er weinig tot geen uithalen te horen zijn, van die legato dingetjes. Jij (of althans de zanger) doet dat wel, en dat kan een bewsute keuze zijn uiteraard. Laat ik wel wezen, ik doe het je absoluut niet na hoor :). Maar gewoon benieuwd hoe het zonder vibrato en legato klinkt. En ik ken je bereik niet, maar een octaafje hoger? Zit dat erin?

Nog een klein puntje, het lijkt dat de gitaarsolo niet 100% lekker getimed is en quantizen van de synthsolo is natuurlijk not done, toch? :)

All in all, heel fijn om dit te horen. :okdan:
 
@ Dr van Lansberg:
Eén van de redenen waarom ik zo idolaat van Kayak ben is omdat het vaak zwaar symphonisch is maar de compositie altijd prioriteit nr. 1 blijft. Dat is ook mijn streven, dus vandaar ook melodie e.d. in de zang.

Verder denk ik dat Adriaans stem wel wat origineels aan het geheel geeft. De rest - compositie en uitwerking - is meer een compilatie van waar ik zelf veel naar luister en ik God voor dank dat ik het met mijn huidige gereedschap "gewoon" kan maken :p
 
de muziek klinkt erg leuk :okdan:
de zang is vast goed maar op een of andere manier klinkt het erg slecht m.b.t. de muziek :?
te luid en niet helder
 
Leul leuk...maar TIMING - TIMING - TIMING !
Je drums en ook andere instrumenten zitten er soms helemaal naast.
Daardoor klinkt het soms wat houterig...rommelig en niet spontaan genoeg

Maar ondanks dat : een dikke proficiat ! Doe zo verder.

BTW, van de zangeres in de live videoclip op de Visual Blind website wil ik wel de voice track van dat nummer.
Maak ik effe een trance mixke. :)
 
Back
Top