Funk: Do Something

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hallo mensen. hier weer eens een nieuw werkje.. het zou leuk zijn om eens te horen wat jullie er van vinden.

Gebruikt spul: veel Moog LP, Prophet 08, Andromeda (strings) en een beetje XV3080.. voor de rest plugins (drums, effects, rhodes).

Enjoy!

http://www.moonbase69.nl/mp3/DoSomething.mp3
 
cool, eindleijk s wat funk op sf:)
ik vind de solo niet zo cool en die panning wor ik leipig van
en de beat funkt nog niet helemaal
ik weet niet precies waar het aan ligt, misschien ook de sound van de snare
de snare mept een beetje de groove eruit op eoa manier
ik mis de bounce in de beat
verders leuk zulke trekkies :)
 
Dank je Fjoesz,

Veel funkier dan dit kan ik deze song niet maken.. mischien ben ik daar te blank voor of zo.. lol. Wel bedankt voor het luisteren en je kritiek.. ik moet de song weer even met frisse oren beluisteren, dan hoor je weer een stuk beter hoe het er voor staat.
 
Voor mij lastig om echt op funk te oordelen omdat ik er weinig kaas van gegeten heb.

Maar ik vind het ook lekker weg luisteren!

En sluit me een beetje bij fjoesz aan. De vocoder panning zou ik persoonlijk keertje links en naar rechts pannen en dan weer centraal.

En de beats mag ook van mij best wat directer.

Voor de rest :okdan:
 
ik vind de sounds en manier van spelen superrrr....haha, helemaal 80s :D ik zou graag meer "liedje faktor" horen, maar dat is een keuze.
 
Erg lekker... Dit raakt bij mij de juiste snaren wel 8)

Doet me een beetje aan The Parliament stuff denken :okdan:
 
Fijn, Prince/Bastian/Zapp achtig en dus goed. Lekker geetar / synth solootje.
 
Thanks mensen :) Leuk dat dit nog een beetje gewaardeerd word. Het is idd een beetje geinspireerd door mensen als Prince en George Clinton, maar dan toch weer met een eigen draai
 
Hey puik stukje muziek!! heb 't enjoyed :)

Ok, idd de leadsound komt nét niet helemaal lekker uit de verf, zou nog wat geraffineerder kunnen, soms ff eruit en andere twist / akkoord.. gitaarsound is vet, komt er mooi uit op 04:05. Als ik luister naar de bedoeling erachter dan zit dat gewoon goed, de ingredienten zijn aanwezig! cool 8)
 
Sander: er gaat niets boven een echte gitaar, maar i moet het doen met wat ik heb he, en ben er wel happy mee zo.. misschien laat ik er nog ff een gitarist die ik ken mee spelen.

Junos: Basgeluid harder zou kunnen, langere noten ook, maar dan krijg je toch al snel een andere feel. Ik heb het ook wel overwogen, en wie weet doe ik het nog wel in een alternatieve versie. Claptrap is ook leuk, maar voor mij gaat er niets boven de linnclap van de LM-1 welteverstaan. In dit nummer heb ik hem gemixt met 'echte' claps, waardoor hij bij elke beat net ff anders klinkt, en dat alles in het kader van een organische, levende sound. Dat is ook de reden waarom dit nummer vol zit met analoge synths.. er kan geen VST tegenop wat mij betreft :)
 
Ok mensen, mede naar aanleiding van wat adviezen hier heb ik aan de mix gesleuteld.. hopelijk klinkt die nu wat opener en heeft meer dimensie/diepte. Ook heb ik wat aan de baslijn gewerkt.. in het laatste stuk zitten nu wat meer variaties en zo. Ook heb ik de spielerei met de panning van de gitaar wat verminderd, zodat hij iets meer focus heeft. Ben benieuwd wat jullie er van vinden :) Je kunt dezelfde link in de eerste post gebruiken :)
 
Thanks.. of er meer komt weet ik niet.. natuurlijk ga ik wel weer muziek maken, maar het is steeds weer wat anders. Ik vind het leuk om dingen in allerlei stijlen te maken, maar wie weet :)
 
Paar mooie sounds, maar mooie stukken zitten er in.

Hoe heb je die gitaar gedaan?

Verder is het wel een beetje een allegaartje aan synthsounds en ideeen uit de jaren '80, maar ergens is het net een beetje de braafheid die je hebt als je Prince live hoort anno nu. Ja het is wel strak, maar het ranzige randje zit er niet meer aan.
 
hmm de vergelijking met Prince zie ik toch als een groot compliment, als je het niet erg vind.. zelfs anno nu :).

En inderdaad klinkt het nogal eighties.. vooral omdat ik van die sound hou.. Niks zo lekker als een funky linndrum beat met funky synths :)

De gitaar is Realstrat door een hoop plugins heen, en verder een beetje speeltechniek.
 
Zeker, Prince blijft toch geniaal, en vond MNPLSND wel echt gewoon weer een vette plaat. Maarrrrr toch ben ik meer dan de Dirty Mind achtige sound.
 
ah ja dirty mind is idd een heerlijke plaat.. maar die was eigenlijk ook als demo bedoeld, maar WB heeft hem as is uitgebracht.. eigenlijk een geniale move.

Maar hoe dan ook.. dit nummer was daar niet direct op geinspireerd.. meer het 80s werk van George Clinton en zo
 
Back
Top