Nieuwe tracks update

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hallo menschen,

Heb hier een tijdje niets gepost, dus het is tijd voor een update van de nieuwste muziekjes afkomstig uit mijn vernieuwde muzieklab.

Allereerst mijn nieuwste stukje, waarin diverse invloeden naar voren komen. het is denk ik niet moeilijk te raden welke het zijn, maar ik hoop dat er ook wat eigens in zit.



De volgende heet Electrified en is een live jam die ik maakte gedurende een onweersbui. Om die reden heb ik er naderhand een eigen field recording van onweer doorheen gegooid, voor de sfeer en zo.

Instrumenten zijn: TR-8 (drums), TB-3, system 1 (sh101 plugout, arps and some solo's), moog Little Phatty (more solo sounds), Arturia Microbrute (bass), Juno 60 (pads), Bass Station 2 (sequence) and a few bits of Jupiter 80 (rhodes).



De volgende heet 'small things' en is iets wat begon als een live jam, maar ben hem later toch wat gaan bewerken. Ook hier weer een soort van 80s sound. De drums komen uuit de V-linn plugin, wat een zeer authentieke emulatie is van de linndrum.



Vervolgens een nummer genaamd 'undead rising' waarin veel BS2 (van alles) en microbrute (bas) zitten, en zelfs de Andromeda komt nog even om de hoek kijken (strings).



En dan tot slot nog een nummer wat eigenlijk al een tijdje in het vriesvak stond,maar waar ik toch nog verder mee ben gegaan tot het een soort van af was. Hierin prevaleren vooral veel M1 geluiden, maar latere toevoegingen van de TR-8 en de SH101 plugout.



Veel plezier met dit alles.. ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
 
(Eerste track) Vangelis, chill. ;) Uit welke synth komt die leadsynth uit de eerste minuut? Vind dat echt een heerlijke sound. Verder wel wat vreemde akkoordprogressies, de ene beter geslaagd dan de andere. Het akkoord op 2:46 past niet bij je basnoot aldaar.

Laatste track is ook bijzonder chill, echt lekker!
 
Hoi Stupide,

Die lead sound komt uit de memorymoon ME80.

En de overgang op 2:46 wringt inderdaad een beetje, maar persoonlijk vond ik dat wel prettig ;)

Bedankt voor het luisteren!
 
Ok ik heb de wrange noot toch maar ff aangepast.. beter zo?
 
Payt, het wordt lastig om alle 5 tracks van commentaar te voorzien. Da's net iets teveel :).

Ik luister nu naar de eerste. Prachtige compositie, maar muzikaal niet mijn stijl. Ik heb ook het idee dat ik hem al eens gehoord heb. SC misschien?

Je live jam heb ik wat moeite mee. Komt doordat ik zelf geen hardware heb en het principe niet snap ben ik bang. Ik vind wel dat je je eigen regen iets meer opde achtergrond mag houden, dus iets verder weg. Goed idee trouwens.

Akkoorden en sfeer van track 4 vind ik te gek. Maar track 5 blijft mijn favoriet in deze set.

Geen in depth analisys deze keer :).
 
Payt, het wordt lastig om alle 5 tracks van commentaar te voorzien. Da's net iets teveel :).

Ik luister nu naar de eerste. Prachtige compositie, maar muzikaal niet mijn stijl. Ik heb ook het idee dat ik hem al eens gehoord heb. SC misschien?

Je live jam heb ik wat moeite mee. Komt doordat ik zelf geen hardware heb en het principe niet snap ben ik bang. Ik vind wel dat je je eigen regen iets meer opde achtergrond mag houden, dus iets verder weg. Goed idee trouwens.

Akkoorden en sfeer van track 4 vind ik te gek. Maar track 5 blijft mijn favoriet in deze set.

Geen in depth analisys deze keer :).

Hallo Dr,

de eerste heb ik gisteren op SC gezet, en is een nieuwe compositie.. maar misschien heb je hem daar inderdaad al beluisterd.

Het idee achter de live jam is dat alles in 1 take opgenomen wordt.. Hierbij gebruik ik dan alleen de interne sequencers en arps en zo van de diverse synths, want ik kan niet alles tegelijk spelen. Dus ik piel live aan knopjes, fade alles in en uit, speel solootjes, akkoorden, etc.

Dat is het principe. Ik vind het een benadering die wat meer spontaniteit uitlokt, en je komt tot andere resultaten. Het is ook wat leuker eigenlijk componeren in Cubase.

Bedankt vooe je reactie iig.. het is inderdaad wat veel tegelijk.
 
ik heb je derde nummer geluisterd en ik vond het werkelijk heel erg mooi.. I'll be back ;)

Thanks.. ben benieuwd wat je er van vindt :)
 
het vierde nummer, 'undead rising' heeft mijn oren gepasseerd.. Ik vond hem ook weer heel knap, met hier en daar toch een kleine verrassing qua sound.. Houwen zo ;)
 
Back
Top