Payt - Do Something!

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hier mijn bijdrage voor dit jaar. Het is een funky nummer met de naam 'Do Something'.

Er zit ook nog wat tekst bij.. als je goed luisterd kan je er de volgende Zen-gezegdes uit halen:

Don't just do something, Stand there!

No snowflake ever falls in the wrong place.

Water which is too pure has no fish.

The quieter you become,
the more you are able to hear.

Sitting peacefully doing nothing
Spring comes
and the grass grows all by itself.

Betere kwaliteit (320 ipv 256kbps): Hier

Gebruikte synths: Moog LP: meeste leads en bas, Alesis Andromeda: strings, Prophet08: brass, verder wat JV3080 sounds hier en daar en drums uit plugins.
 

Attachments

  • DoSomething256.mp3
    10 MB · Bekeken: 168
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de kritieken tot zo ver :) Ben blij dat jullie het waarderen!
 
Goeie groove, ik mis alleen helderheid in je mix, het geheel klinkt alsof het door een slechte 8-bit sampler is getrokken. Dus nummer zeker goed, alleen wat anders afmixen.
 
Lekkerrr ! Je gaat er spontaan van meebouncen. :okdan:
Ik vind dit nu al een potentiele winnaar !
 
Thanks koelkast :)

Misschien helpt het als je de 320 versie probeert, als je dat nog net gedaan hebt. De 256 versie is idd wat grainier

Karstieman: bedankt :)
 
Dit vind ik erg leuk. Super geluiden en groove. Ben alleen geen fan van de gesproken vocals, ik zou wel benieuwd zijn naar een gezongen stuk (door een Stevie Wonder-esque zanger). Sounds zijn top!
 
Sorry ben totaal geen fan van deze muziek, maar ik ben het met Storm eens dattie misschien wat meer krijgt als je er wat zang in zou doen. Dan zou ik hem zelfs nog leuk kunnen vinden.
 
Daar is ie weer. Ć¼berdikke groovy track dit!!! Heerlijke synths en ook de timing is zo lekker :mega:

Ik ga het nergens mee vergelijken maar dit raakt bij mij de juiste snaren wel ;)
 
You got my love :-)
 
Mensen ik word er bijna helemaal verlegen van :P Dank u!
 
goede track hoor, swingt dik, mooi verloop ook!
Text iets wat te onduidelijk ofso, kan iets beter of zonder fx en dan downpitch.
maar zeer goed muzikantenwerk dit!
 
More bounce to the ounce!
Fijne track Payt!
Zijn die el-gitaar-achtige leads ook gespeeld op de LP?
 
Thanks.. die gitaarsolo heb ik gedaan met musiclab realstrat.,, die klinkt op zich niet zo geweldig, maar maar ik heb hem door wat fijne amps en effecten heen gehaald, en dan istie erg bruikbaar (bij gebrek aan echte gitaarskills).

Waarschijnlijk had ik met de LP ook wel een fijne lead in elkaar kunnen zetten, maar ik wilde voor bepaalde effecten toch polyfonie hebben.
 
Yess!!! Ben vandaag en gisteren bezig geweest met vocalen voor deze geweldige track.. :okdan:
Heb net de WAV's richting Payt gestuurd.. :mega: Heb heerlijk gejammed :halleluja hoop dat het resultaat snel mag volgen..
 
Met veel dank aan Beatzofbucket is hier dan inderdaad de versie MET zang! Hij is een zeer getalenteerd zanger, en naar mijn mening stijgt het nummer naar een nieuw nivo door zijn werk :)

Enniewee. oordeel zelf!

http://moonbase69.nl/mp3/DoSomethingZ2.mp3
 
Back
Top