Synton syrinx

ik neem aan dat dit huisvlijt is, dat de zaag erin gezet is. dan is het dus geen mooie vintage klassieker meer, maar een overmidden gezaagde synth. en dat is toch wel heel wat anders.

of ie interessant is, hangt dan toch echt af van wat de synth is en kan, qua geluid en bediening.
ik heb nog nooit een syrinx gehad, geloof ik, maar ik heb wel eens horen vertellen dat ie best leuk is, maar niet geweldig.
dan lijkt €3000 toch niet weinig, daar koop je denk ik een hele (mooie) voor en dan nog zijn er mensen die beweren dat je teveel betaalt vanwege de naam. die prachtkleur lijkt er ook niet meer toe te doen, als ie in een houten bak is gezet.

de enige manier waarop het legendarische gehalte behouden zou blijven, is als de toetsen er door een bekende duitser zijn afgehakt. Klaus Schulze, Freddy Breck, Rex Gildo, Andreas Baader, Wolfgang Flür, zoiets....
 
Er zijn er ook orgineel zonder keys geleverd, maar of dit er zo een is ?
 
http://www.dutchsynth.nl/Synton_synth_syrinx.html

Volgens deze site zijn er 6 gemaakt zonder keys. De afgebeelde heeft dezelfde kleur als die op Ebay, maar origineel moesten ze blijkbaar in een flightcase zitten en niet in een houten behuizing.

Het kàn dus 1 van de 6 zijn, maar je maakt ze natuurlijk ook net zo makkelijk van eentje met keys omdat het paneel identiek is. En degene die origineel in flightcase gemaakt werden, hadden volgens dat fotootje vooraan onderaan geen connectoren (en al helemaal geen MIDI) dus dat lijkt alvast niet origineel.

Ik zou die op Ebay dus louter functioneel naar waarde schatten, en niet als 1 van de 6 beschouwen voor de veiligheid. Maar het kan natuurlijk, het is tenslotte ook dezelfde kleur (maar ze zijn in die kleur ook mét keys verkocht). Maar dan nog is hij niet meer origineel, ook al heeft hij nooit keys gehad. Niet dat je het verschil hoort, maar er zijjn ook verzamelaars. :)
 
Ik heb wel vaker geamputeerde keyboard synths gezien en wat mij betreft gaat het er nooit op vooruit. Dat vind ik bij deze Syrinx ook het geval. Er zitten ook een aantal vreemde gaten in het frontpaneel.
 
Is in iig gemodificeerd zo te zien dus wat het dan ook is origineel is ie sowieso niet meer, en ja idd overrated qua geld en geluid, leuk maar voor mij echt geen 3000 euro waard.
 
in ieder geval niet eentje om onder een plexiglazen kast te zetten, maar ik zou toch inderdaad graag eens zelf die functionaliteit en het geluid willen beoordelen.
blijft intrigeren.
 
sh2 meets ms20 ??

beste is toch altijd zelf proberen, dan kan je op zoek gaan naar bepaalde geluiden en zien hoe makkelijk je die vindt.

de filmpjes van die pool (dacht ik) vind ik altijd wel goed. bv an1x.
 
Citaat Leo : maar niet geweldig.
Daar kan ik wel over meepraten ;) en het filmpje geeft dat ook wel aan, niet spectaculair.
Dit is idd geen originele, nooit zo geleverd met de inputs aan de voorzijde.
Geen 3000 euro waard, nog niet eens de helft.
 
Citaat Leo : maar niet geweldig.
Daar kan ik wel over meepraten ;) en het filmpje geeft dat ook wel aan, niet spectaculair.
Dit is idd geen originele, nooit zo geleverd met de inputs aan de voorzijde.
Geen 3000 euro waard, nog niet eens de helft.

:doei::doei::doei:
 
Er zijn er ook orgineel zonder keys geleverd, maar of dit er zo een is ?

idd zoverk weet had bert en consorten ..prints front over ...toen ...en zijn ze gelever ..zonder keys ..wat de behuizing verd was ???
deze misschien ?
lijkt me niet gek astie ook cheapert is ...datistie beetje;-[
 
1500 zou ik er wel voor op tafel leggen eerlijk gezegd, eindelijk eens hands on uitproberen en daar hoef je je geen buil aan te vallen. maar ik denk niet dat de verkoper op zo'n bod ingaat. onder de 2500 maak je denk ik weinig kans.
 
trouwens een lelijk allegaartje die inputs/outputs voorop

Zou jij echt de helft voor neer leggen. Dan had ik je toch te hoog ingeschat. :D

Misschien toch niet lang genoeg over na gedacht. Vind het erg veel voor z,n vies lel

Vind zo 800 waard zo met die vieze gaten in die voorkant gemonteerd in een konijnenhok.
 
;)

ik denk dat ie verkocht gaat worden voor rond 2000-2250, als de verkoper daar mee instemt.
daar hou ik ook altijd rekening mee.
ik kan me vergissen natuurlijk, maar als hij m voor 1250 neerzet, is ie binnen een half uur weg. en voor 1500 ook.

van het geluid in het filmpje was ik trouwens niet onder de indruk.
 
Back
Top