Minimoog R.A. Moog

Als er bijna 17k gevraagd wordt voor een minimoog , hoe mooi hij dan ook is en ook al heeft bob er zelf liedjes voor stevie op gespeeld , dan krijg je reacties
al is het maar “ bijzonder “
je zou er een hele mooie 2000 serie mini plus een voyager true gold edition voor kunnen kopen en dan kon je ook nog op vakantie
 
Van die prijs worden mensen pissig natuurlijk,maar dat staat los dat het heel mooie zoniet de mooiste R.A. Moog Minimoog foto's zijn die je kan vinden,en daar gaat het om.
 
Instrumenten zijn al heel lang niet meer voor musici maar voor handelaren en musea.
De musici moeten het met kapotte crap doen uit het plaatselijke sufferdje en toekomstige musici zullen ze alleen nog zien op plaatjes.
 
Ja inderdaad, er is een groot gebrek aan muziek instrumenten de laatste jaren, dáár zouden ze nou eens iets aan moeten doen.
 
Ja inderdaad, er is een groot gebrek aan muziek instrumenten de laatste jaren, dáár zouden ze nou eens iets aan moeten doen.

Ik ben bang dat er niet iemand is die er iets aan kan doen. Het is de macht van het geld en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven.
Ik bedoelde het zelf trouwens als een hyperbool. Overdrijven lucht vaak op, vooral wanneer je de frustratie of irritatie voelt wanneer klootzakken met geld er met de instrumenten vandoor gaan terwijl die instrumenten eigenlijk voor musici bedoeld zijn... ;) Maar goed in de natuur gaat het ook zo. Mensen stelen melk en eieren en honing van koeien, kippen, bijen, etc. En nu stelen ze ook de instrumenten van musici ;) Welcome to the world.
Er is overigens natuurlijk altijd nog een bedrijf als Behringer die vrij goede clones maakt (voor zover ik weet). Dus voorlopig worden we nog wel gecaterd in onze behoeftes.
 
Instrumenten zijn al heel lang niet meer voor musici maar voor handelaren en musea..

Krijg de indruk dat het wel meevalt als je kijkt naar hele dure instrumenten, zoals die van Stradivari. Kijk 'ns naar dit lijstje, inderdaad zitten er museumstukken bij, maar een groot gedeelte is toch ook in gebruik door musici. André Rieu heeft er ook eentje tot z'n beschikking, al weet ik niet of dat helpt om m'n punt te maken... ;)
 
Het was een grapje, ik denk dat er zat spul te koop is, ik denk dat zeldzame vintage synths weinig toevoegen voor muziek maken alleen.

​​​​​​Vintage is leuk en mooi maar geen noodzaak, al een hele poos niet meer eigenlijk.
 
Krijg de indruk dat het wel meevalt als je kijkt naar hele dure instrumenten, zoals die van Stradivari. Kijk 'ns naar dit lijstje, inderdaad zitten er museumstukken bij, maar een groot gedeelte is toch ook in gebruik door musici. André Rieu heeft er ook eentje tot z'n beschikking, al weet ik niet of dat helpt om m'n punt te maken... ;)

Helemaal vergeten dat ik zelf ook op die lijst sta (Cosimo III de' Medici). Die viola uit 1690 binnenkort eens afstoffen. :)
 
ik denk dat zeldzame vintage synths weinig toevoegen voor muziek maken alleen.

Dat denk je goed,dat is een feit ook!,muziek hoeft geen geluid.

Het is zodra dat je geluid nodig hebt,dan is er wel onvermijdelijk een toevoeging nodig. :D
 
En het is wel kicken om ze te bespelen
 
Back
Top