Yamaha DX1

Tja, jij zegt het. In de praktijk heb ik daar dus niks van gemerkt. Waar staat het dan bij de voorwaarden van Paypal dat de fee afhankelijk is van of je geld op je Paypal account hebt staan?

Weet niet of dit duidelijk vermeld staat in de voorwaarden maar had het toevallig zelf ondervonden bij betalingen naar Chinees bedrijf,het verschil was wel veel.
 
Je betaalt per 100eur ongeveer 2eur fee voor een familie/vrienden betaling buiten de EU. Binnen de EU is gratis. Waarom zou je voor een familie/vrienden betaling kiezen als je iets koopt, je hebt dan geen kopersbescherming?

Het heeft enkele voordelen,die zowel voor de ontvanger als zender kan zijn,de transactie is dan niet commercieel...wel enkel doen als je de persoon goed kent idd.
 
Weet niet of dit duidelijk vermeld staat in de voorwaarden maar had het toevallig zelf ondervonden bij betalingen naar Chinees bedrijf,het verschil was wel veel.
Ze zijn verplicht om dat duidelijk in de voorwaarden te hebben staan. Zou anders wel een beetje raar zijn dat ze er een willekeurig bedrag bij op gooien.
Net nog even wat internationale betalingen bekeken die via F&F (met gekoppelde bankrekening) zijn gegaan. Conclusie: geen fee voor het feit dat die niet via Paypal tegoed maar via bank zijn gegaan.

sms303 , recent voorbeeld: ik had een plaat die ik vanuit NL niet in de USA kon bestellen. Ik heb een vriend in de USA gevraagd om 'm voor mij te kopen. Hij heeft 'm weer doorgestuurd naar mij. Ik heb hem via F&F betaald omdat ik geen kopersbescherming nodig had. Anderzijds heb ik ook modules via F&F gekocht omdat sommige verkopers niet anders wilden en ik ook de extra kosten niet op mij wilde nemen. Dat is inderdaad een risico, ben ik inmiddels wat voorzichtiger in geworden. Als ik verkoop doe ik dat ook liefst via de F&F optie, het is soms een gedoe om uit te leggen aan kopers dat die fee er nog afgaat bij Goods & Services. Als koper gebruik ik trouwens (als ik via G&S koop) deze calculator voor de Paypal fee: https://salecalc.com/paypal
 
Meestal zien we ongeveer op dit moment van een discussie iets van:

"Bericht van een moderator: nu weer on-topic, etc."


;)
 
Ze zijn verplicht om dat duidelijk in de voorwaarden te hebben staan. Zou anders wel een beetje raar zijn dat ze er een willekeurig bedrag bij op gooien.
Net nog even wat internationale betalingen bekeken die via F&F (met gekoppelde bankrekening) zijn gegaan. Conclusie: geen fee voor het feit dat die niet via Paypal tegoed maar via bank zijn gegaan.

Neen dat zijn ze niet!,sommige zaken staan niet in de reglementering aangegeven,als je telefonisch contact opneemt en de exacte vragen steld krijg je wel duidelijke antwoorden.

Ik herhaal nogmaals; het hangt af van het bedrag dat je overmaakt dus en dat is een feit.

Wat de exacte threshold is weet ik niet juist.

Trouwens er staat een limiet op hoeveel je kan ontvangen of overmaken als F&F per termijn,iets wat eerst (weet niet of het nu het geval is) niet in de online reglementering stond,had ervoor ook moeten bellen om dat te weten te komen. (is om witwassen en fraude te ontmoedigen)
 
Laatst gewijzigd:
Wel suf Paypal als vriend.... Volgens mij weet de helft niet dat je exact hetzelfde aan fees betaalt, alleen dan de koper i.p.v. verkoper.

Is het nog steeds zo dat als het een oplichter blijkt te zijn, je met een Paypal vrienden-betaling naar je geld kan fluiten? Dat was vroeger namelijk de reden dat zulke betalingen werden afgeraden....
 
Is het nog steeds zo dat als het een oplichter blijkt te zijn, je met een Paypal vrienden-betaling naar je geld kan fluiten? Dat was vroeger namelijk de reden dat zulke betalingen werden afgeraden....
Ja, daarom moet je het eigenlijk alleen gebruiken bij vrienden en familie. ;)
 
Die kunnen je ook oplichten. Zoek maar eens op Corné van Gaal bij het programma "Opgelicht!?"
Het verschil met de DX-5 is het klavier (met polyfone aftertouch). De advertentie is beëindigd vanwege een fout (de prijs denk ik).
 
Back
Top