POCO (popblad van het gooi)

ponchovogel

vers als belegen brood
Lid sinds
20 mei 2002
Berichten
75
Locatie
de straat bij jou om de hoek
POCO noemt zich het popblad van het gooi en besteed aandacht aan bands en muziek wat 't Gooi in huis heeft.
Het is vooral een blad met demo's van rock,punk bands en wat interviews...Mijn oog viel op het volgende artikel omdat hier iemand een punt maakt wie er een muzikant is en wie niet.Het is misschien eens aardig om hierop te reageren omdat er hier veel mensen zitten die house/elecctronische muziek draaien als dj,mensen die met electronische aparatuur muziek produceren en mensen die in de studio werken als engineer. Dit artikel gaat over deze mensen. Ons bedrijf sponsert dit blad en leggen wij deze in onze winkel voor onze klanten.Ik wil daarom een reactie terugsturen naar dit blad omdat ik het naar mijn mening een artikel van niet veel waarde vind..eens of oneens laat het me weten..ik zal de reacties meesturen!@


***********************************************************************************************

Komt een jongetje van een jaar of 12 een muziekwinkel binnen.Hij struint wat rond tussen de muziekinstrumenten,vooral de keyboards hebben zijn aandacht, en hij begint een praatje met een muzikant op leeftijd.Die vraagt of het jongetje ook muzikant wil worden en de jongen knikt bevestigend."Welk instrument dan?",wil de muzikant weten,en de jongen antwoordt:"discjockey".

Op dat moment werd mij duidelijk dat er een groep is die graag muzikant wil zijn maar geen instrument bespeelt.De vraag is natuurlijk waarom iemand graag bij de muzikanten wil horen.Nou dat is eenvoudig,het gaat om de chicks of hoe je ze ook verder aanduidt.Iedere muzikant is daarom een instrument gaan spelen en onderscheidde zich daarmee van de nerds die hele dagen binnen zitten en alleen maar dromen over deze dames in kwestie,maar te beroerd zijn om er iets voor te doen.Zoals het bespelen van een gitaar bijvoorbeeld.
Kijk, plaatjes draaien (dat doet een dj namelijk nog altijd)kan elke boerenlul en een beetje met een pc klooien om daar bonkende geluiden uit te krijgen ook.De lage voorhoofden onder t publiek (en dat zijn er nogal wat)vinden alles mooi en op die manier kan een dj nog een eind komen wat de belangstelling van de meiden betreft,maar het blijft wel een beetje die reclame van die geitenhoeder uit de alpen die in een winter opeens skileraar wordt.

De skileraren/geitenhoeders onder de namaakmuzikanten zijn dus de dj's met hun zogenaamde computergebonk erbij. Nog erger is de groep geluidstechnici. Eigenlijk zijn dat de geitenhoeders zonder dat ze plaatjes draaien, maar lastiger is dat zij ook nog bepalen wat het volk mooi moet vinden.
Zij maken de sound in een opname studio en verkloten hiermee meestal meer dan ze toevoegen.En het lulligste van alles is dat zij ook al vinden dat zij muzikant of bijna muzikant zijn.Ik zou dan ook pleiten voor duidelijke afspraken die wij ook aan de kinderen kunnen leren zodat misverstanden over muzikanten verder achterwege blijven.

Ten eerste:muzikanten zijn alleen muzikanten als ze een muziekinstrument kunnen bespelen en dit ook zonder stopcontact kunnen doen.

Ten tweede:dj's moeten gewoon plaatjes draaien en hun pc alleen laten bonken op feesten voor lage voorhoofden(dance heet dat)

Ten derde:geluidstechnici moeten nu eindelijk eens leren te doen wat de muzikant zegt.Dat is hun enige bestaansrecht.

En tenslotte :ook voor de geitenhoeders zijn er meiden,misschien niet de leukste maar toch...En misschien en misschien zelfs ook voor de geluidstechnici,al ben ik daar niet optimistisch over.

Geschreven door Brian -POCO mei 2003

***********************************************************************************************

Zelf heb ik bij het openingsfeest van POCO in een zaaltje mogen draaien..en jawel laag hoofden muziek zoals hierboven staat...Ook heb ik een soundengineering opleiding gevolgd en heb ik stage gelopen in een studio.Hier moesten wij dus bands afmixen uitgaande wat de band wilde maar wel tussen de grenzen van de muziek zoals men het graag thuis hoort en zoals het het best op cd gezet kan worden.Ik denk als je dit overlaat aan alleen de band de cd klinkt als een loopse cassetteband uit 1991.Tegenwoordig is er alleen maar een dance agenda in de POCO te vinden.Het blad is nu louter een rockblad geworden.Maar waarom dan zo'n artikel ?!Ik vind het van weinig lef tonen en wil daarom wat terug doen voor het leesplezier van 1% danceliefhebber.
 
Laatst gewijzigd:
pfff, de schrijver van dit artiekel kan volgens mij zelf geen
music maken (met of zonder instrument) en is gewoon
gefrustreert, das alles. want moest hij echt muziekant
zijn had hij zeker niet zoveel dwaasheden in zijn artiekel
geschreven. als je muziekant ben dan heb je respect voor
andere soorten muziek, gelijk welke stijl dan ook.

greets isnieZot
 
Ach, kan er wel om lachen. Ik bedoel, hij brengt het leuk toch?

Op Internet hebben we zo'n wijze spreuk, die gaat als volgt: "Please, do not feed the Trolls"
 
Ehmmm... vind het niet bepaald getuigen van enig inzicht. Eerder een zeer geslaagde poging zichzelf belachelijk te maken.

Dus -1, troll score voor hem. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Ehmmm... vind het niet bepaald getuigen van enig inzicht. Eerder een zeer geslaagde poging zichzelf belachelijk te maken.

Dus -1, troll score voor hem. ;)



eeh toch niet op mij gericht of eeh ben ik nu doofstom??
 
ponchovogel : op sommige sites is het toegestaan, als men geregistreerd is, om op artikelen te reageren. Iets dergelijks kan dan ook gewaardeerd worden - voor een stupide one-liner die getuigd van een IQ van een baksteen kun je negatieve punten toekennen, voor een briljant epistel dat een Pulitzer verdiend een positieve score. Nu wordt de gemiddelde score van een dergelijke 'post' bijgehouden en soms uitgerust met een label. Een goed voorbeeld is www.tweakers.net - zie maar eens de waarderingen en de bijbehorende scores. Iemand met -1 Troll of -1 Flamebait kan trouwens selectief genegeerd worden, en de meest uitgebreide systemen hebben het er ook tussenzitten dat gebruikers die bekend zijn om flamebait en trolling er uit getrapt worden.

De term "Troll" en "Flame" worden respectievelijk hier http://www.science.uva.nl/~mes/jargon/t/troll.html en hier http://www.science.uva.nl/~mes/jargon/f/flame.html uitgelegd. Als je bij "Flame" een paar keer op volgende klikt staat er ook de beschrijving van "Flame bait".
 
dat artikel is zo lam, dat je niet echt veel moeite hoeft te doen om het als n kaartenhuis in elkaar te blazen.

Mensen die er voor de "verkeerde" (wie bepaald dat?) redenen in zitten (volgens de schrijven van t artikel, dance-muzikanten) zijn er in elk genre. Gelukkig zijn er voor overwegend elk genre ook genoeg mensen die wel weten waar t om gaat, en nog gelukkiger (!) zijn er ook mensen, die een muziekstijl die hun niet ligt, of die ze niet snappen, niet afdoen als inferieur.

Geschreven door iemand zonder verstand van zaken (betreffende elec muziek, en ook betreffende opname, mixage en mastering), en derhalve heeft t ook weinig waarde.

"Misschien is deze meneer te beroerd om zich in deze zaken te verdiepen en kan hier alleen van dromen."
"Een afzeikend artikel in elkaar kloten op een pc kan elke boerenlul natuurlijk."

Pjotr "zit-er-niet-in-voor-de-chickies-maar-voor-de-liefde-voor-de-muziek" G, electronisch muzikant (tevens drummer, en belabberde gitarist)
 
ik denk er precies zo over pjotr....maar ik vind het jammer dat zo'n blad dit soort dingen plaatst zonder dat er een tegenstaand artikel ingezet wordt.
 
Ik denk dat dit artikel zomaar zijn leespubliek heeft verdubbeld doordat het nu hier staat :)
 
Origineel geplaatst door ponchovogel
eeh toch niet op mij gericht of eeh ben ik nu doofstom??

Nee joh. Vind het wel leuk dat je dit hier post.

Die Brian zwelgt gewoon in z'n eigen vooroordelen. Het is ook niet moeilijk om hem in een discussie onderuit te halen met zulke belachelijke redeneringen. Hij schrijft ook voor een publiek die zulke verhaaltjes graag wil horen maar het is niet meer dan van hetzelfde nivo als de roddelpers.
 
Gewoon een envellope met ipv een kogel een plectrum naar hem opsturen.

En naald voor platen kan ook trouwens.
 
Dit soort mensen met hun ideeen kom je natuurlijk overal tegen. Vooral als je zegt dat je muziek maakt, en je bezig houdt met techno, electro of industrial, en je zegt het net tegen de gitarist (het zijn bijna altijd gitaristen die dit soort ideeen hebben) van een emo-core of rock band, dan krijg je dit soort discussies.

Wat ik dan meestal doe is ze volledig op de kast jagen door tegenovergestelde standpunten in te nemen. Zo beweer ik dan dat muzikanten geen muziek maken omdat hun "emotionele" en "imperfecte" spel de schoonheid en structuur van de muziek in de weg zitten, en dat alleen computers echte muziek kunnen maken, door hun perfectie. Verder is natuurlijk consequent een gitaar aanduiden als "een plank met 6 snaren" en wijzen op de beperkte synthese mogelijkheden van dit gedateerde instrument, de manier om van elke gitarist een schuimbekkende imbeciel te maken. Plezier gegarandeerd! :D
 
Wat ik dan meestal doe is ze volledig op de kast jagen door tegenovergestelde standpunten in te nemen. Zo beweer ik dan dat muzikanten geen muziek maken omdat hun "emotionele" en "imperfecte" spel de schoonheid en structuur van de muziek in de weg zitten, en dat alleen computers echte muziek kunnen maken, door hun perfectie. Verder is natuurlijk consequent een gitaar aanduiden als "een plank met 6 snaren" en wijzen op de beperkte synthese mogelijkheden van dit gedateerde instrument, de manier om van elke gitarist een schuimbekkende imbeciel te maken. Plezier gegarandeerd!

LOLAROTF

:halleluja
 
die gast is gewoon bang dat er minder "chicks" voor hem overblijven ;)
 
moet ik overigens nogal teleurstellend toevoegen, dat mijn keuzes in de dance muziek me nog niet één lekker wijf hebben opgeleverd
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
moet ik overigens nogal teleurstellend toevoegen, dat mijn keuzes in de dance muziek me nog niet één lekker wijf hebben opgeleverd

Hoeveel mouwloze felgekleurde shirtjes heb je?

Precies!

Je kunt geen dance maken zonder felgekleurd mouwloos shirtje! Dus krijg je de chicks ook niet! Sim-pel!
 
Origineel geplaatst door bikkel
Hoeveel mouwloze felgekleurde shirtjes heb je?

Precies!

Je kunt geen dance maken zonder felgekleurd mouwloos shirtje! Dus krijg je de chicks ook niet! Sim-pel!

hmm beetje overdreven ;)

maar dit artikel slaat nergens op. Bedoel als je net als Rick wakeman of Tony banks ofzo bent, die gebruiken ook stekkers, zijn dat geen artiesten dan en geen muzikanten? sorry hoor maar tony banks is een van de meest geniale muzikanten die ik ken. Kan de auteur nog wel wat lessen chord progression bijvoorbeeld van leren.

Plus mensen die bas, electrisch gitaar spelen, zijn dat geen muzikanten dan? vage gast orr. dus je moet of strijker, blazer of pianist zijn of percussionist of zingen, of kerkorgel spelen of acoustisch gitaar of de een of andere vage etnische fluit of trommel om muzikant te zijn? nah selectief groepje denk ik dan...
 
Origineel geplaatst door bikkel
Hoeveel mouwloze felgekleurde shirtjes heb je?

Precies!

Je kunt geen dance maken zonder felgekleurd mouwloos shirtje! Dus krijg je de chicks ook niet! Sim-pel!

hoohoo eens even, ik heb een Rood, en een Blauw patserig mouwloos shirtje. Dus daar ligt t niet aan.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
hoohoo eens even, ik heb een Rood, en een Blauw patserig mouwloos shirtje. Dus daar ligt t niet aan.

hmmm... misschien heb je een cowboyhoed nodig. of veel opvallende tattoo's...?
 
Back
Top