Modulaire Steinberg controllers voor Cubase

Vandaag zag ik op de website van Steinberg dat ze met een modulaire serie controllers komen die je op allerlei manieren kunt combineren. Deze CMC modules kun je ook samen met de cc121 gebruiken. Ze hebben zelfs een frame ontworpen voor één cc121 en twee CMC controllers.

Het ziet er mooi uit en ik ben benieuwd wat ze moeten gaan kosten.

0b5d4480d4.jpg
 
Last edited by a moderator:
Prijzen heb ik inmiddels ook achterhaald in het persbericht.
De CMC-CH (channel control), TP (transport control), QC (EQ quick control), PD (16 touch-pad) en AI (adv. integration met AI knob) gaan € 159/st kosten.
De CMC-FD (4-fader) gaat € 199/st kosten.
Het frame voor 4 CMC's gaat € 129 kosten, en die voor de cc121 met 2 CMC's € 149.
Allemaal adviesprijzen incl. BTW.
 
Zo ontworpen dat je telkens iets mist op een unit waardoor je er nog een unit bij koopt. :D
 
vind ze er wel mooi en handig uitzien, maar die prijzen zijn niet meer van deze tijd. Voor een setje van 4 controllers betaal je dan 765 euro. Voor dat geld kun je toch wel veel mooiere en uitgebreidere midicontrollers krijgen.

Ik denk niet dat dit een succes gaat worden om eerlijk te zijn. Maar wel een mooi design vind ik !
 
Een andere oplossing is CC121 ben je goedkoper uit ook nog! Ik zie nut niet van CMC-QC en CMC-AI. Als je CC121 neemt heb je gewoon alles in één behalve dan die drumpad en four faders de CMC-CH is wel handig moet ik zeggen, je hebt als ware een volledige control over layer weg met die muis :)

Die four faders is wel handig alleen had liever echte faders net als cc121. De metering is leuk maar als die kleuren meter was helemaal mooi geweest net als in DAW vel groen i.p.v. Rood en alles boven -3db geel en alles boven zero db Rood dan had ik zeker gehaald.

Doe mij maar gewoon Euphonix fader met CC121 meer dan genoeg.

Heeft die drumpads nou 16 velocity met release trigger?
 
Ze zien er idd wel leuk uit. Maar daar houd ook alles mee op vind ik. Zelf ben ik erg van de keyboard shortcuts (en macro's!!) en dan zie ik hier cmc modules die zeg maar bijna niks toevoegen aan zelfs maar de default keyboard shortcut setup... En dan die zgn. "faders". Als je dan toch niet perse fysieke faders hoeft te hebben ga dan voor een iPad met die Neyrinck app ofzo.. Zowieso denk ik dat Steinberg beter energie had gestoken in een zeer uitgebreide iPad app om Cubase veregaand, logisch en diep te kunnen controllen, daar hadden ze denk ik veel meer handen mee op elkaar gekregen dan deze prijzige doosjes.
 
... Zowieso denk ik dat Steinberg beter energie had gestoken in een zeer uitgebreide iPad app om Cubase veregaand, logisch en diep te kunnen controllen, daar hadden ze denk ik veel meer handen mee op elkaar gekregen dan deze prijzige doosjes.

Maar ja, Bij Steinberg/(Yamaha) zal de kachel ook moeten branden neem ik aan. Zo'n IpadAPP is zeker wel sexy maar meer dan een paar euros willen we daar niet voor betalen.
 
Ik denk overigens dat dit wel goed zal verkopen.

Voor diegene die veel onderweg zijn kan dit een leuke toevoeging zijn op wat men al heeft.
De controllers werken in elke daw en zijn dus niet enkel voor Steinberg software bruikbaar.
Het kan dus ook nog handig zijn als toevoeging op je grotere controller die net een paar features mist.

Met echte faders had het een prijskaartje gekregen die voor de grootste doelgroep waarschijnlijk net te hoog ligt. Voor wie een veel betere kwaliteit wilt en meer poespas (dus ook een veel hoger prijskaartje) zou ik iedereen aanraden om bijvoorbeeld eens met de SSL Nucleus te gaan spelen.
 
Back
Top