Korg MX + E-MU1616m + Cubase

Tr!ppleV

TrippleV
Lid sinds
5 december 2004
Berichten
82
Locatie
Zuid Holland
Synthformers,

Ik probeer mijn Korg MX synchroon te laten lopen met Cubase via mijn E-MU 1616m.

Alles gaat goed alleen hij loopt net iets naast de metronome. Wanneer ik de ASIO Buffer latency hoger zet dan ook begint de Korg later. Als ik de latency op de laagste waarde zet dan loopt hij bijna gelijk maar dan begint de boel te kraken. Ik denk dat ik het toch niet helemaal goed heb aangesloten.

Een en ander is als volgt aangesloten:

- Korg op E-MU DOCK In 1 L / 1R ( Korg staat MIDI Tempo in EXT )
- Als insert op dat kanaal ASIO direct monitor
- In Cubase een Bus aangemaakt onder External Instruments met Device Port DOCK In 1L / 1R
- In Cubase Project Synchronization Setup op Internal Timecode met de MIDI Port 1 als Destination.

Allemaal goed volgens mij. De MIDI Clock wordt netjes verstuurd naar de Korg en hij start wanneer ik Cubase start.

Alleen niet exact op de metronome.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Vincent.
 
Wat doet ie als je de MIDI off-set van het Korg MIDI kanaal aanpast aan de hand van de Latency (in Audio settings, In en Out bijelkaar optellen)

Het is een gok want volgens mij als je External Instruments gebruikt zou Cubase automatisch moeten corrigeren.
 
Hmm, ik deed t uit mn hoofd nou moet ik Cubase opstarten :D

Onder Devices-> Device Setup -> VST Audio System de In- EN Output Latency bij elkaar optellen (bijvoorbeeld In 12,45ms en Out 9,44ms maakt samen 21,89ms)

In het Korg MIDI kanaal van Cubase zet je de MIDI offset op -21,89 (daar waar het klokje met de 2 pijltjes bij staat)

zoiets
 
Wel kan ik bijvoorbeeld de off-set van de audio kanalen verhogen dan loopt het wel gelijk. Maar of dit de bedoeling is?
 
Ik heb 5 jaar terug ook een EMU gehad de 1212m en de grotere broer 1820m. je moet niet lager gaan dan 7ms anders krijg je CPU problemen maar als je op DSP werkt en weinig CPU gebruikt dan kun je nog op 5ms werken lagere zou ik niet gaan! Die kaarten gaan maar tot 5ms zodra je veel soft synth draait dan gaat boel kraken. Andere gebruikers hebben ook zelfde probleem, dit is geen driver fout of zo het is geen goede asio kaart.
 
Dat is zwaar ruk dan... As ik dit geweten had dan zou ik deze nooit gekocht hebben. Betekend dit dan ook als ik andere externe apparaten zou aanschaffen dit ook niet synchroon loopt? Is er echt geen oplossing voor? Heb op zich wel een snelle pc en heb met VST's nog nooit last van m'n CPU gehad. Thnks.
 
Ik heb jaren een 1212M gehad met een stuk of 4 hardware synths eraan (via ADAT) en die liepen sync met de rest. Je hebt EXTRA latency omdat de audio van een externe bron komt dus daar moet je voor corrigeren (met External Instruments zou dat automatisch moeten gaan meen ik, zoals eerder gezegd).

Dus ik denk dat t een instelling is ergens. Heb je een Instrument Track gebruikt of een MIDI track, heb je een MIDI device aangemaakt voor de Korg MX in External Instruments?

En een latency van 5-7ms das wel erg laag dat hoor je niet eens.
 
Ik heb 5 jaar terug ook een EMU gehad de 1212m en de grotere broer 1820m. je moet niet lager gaan dan 7ms anders krijg je CPU problemen maar als je op DSP werkt en weinig CPU gebruikt dan kun je nog op 5ms werken lagere zou ik niet gaan! Die kaarten gaan maar tot 5ms zodra je veel soft synth draait dan gaat boel kraken. Andere gebruikers hebben ook zelfde probleem, dit is geen driver fout of zo het is geen goede asio kaart.

Ik heb 2 1212m 's, de latency is in te stellen tot 5ms, daarna gaat het hakkelen. maar als ie op 7ms staat merk je daar niks van qua timing. is snel zat hoor.
Het probleem van TS is waarschijnlijk iets anders ...
 
Ik heb beide geprobeerd, zowel extern instrument als midi track. Maakte geen verschil. Maar ik heb geen MIDI device aangemaakt in External Instruments. Tevens heb ik enkel de midi out van de korg verbonden met de midi in op m'n 1616m. Moet ik beide kabels aansluiten? MIDI in én out?
 
T kan geen kwaad om t te proberen ;)

Ik zou een Midi device aanmaken voor de Korg (zie manual) en dan die laden als VST
 
Ik heb beide geprobeerd, zowel extern instrument als midi track. Maakte geen verschil. Maar ik heb geen MIDI device aangemaakt in External Instruments. Tevens heb ik enkel de midi out van de korg verbonden met de midi in op m'n 1616m. Moet ik beide kabels aansluiten? MIDI in én out?

Als je je sequencer gebruiken wilt om je korg aan te sturen wel ja :) dan moet het midi signaal van je sequencer ook naar je korg kunnen ...
 
Mokum, het werkt hoor! Heb nieuwe drivers geinstalleerd van de E-MU en nu werk het goed. Waarschijnlijk lag het daar aan dusss :)

Meteen maar een beginnetje gemaakt.
 

Attachments

  • Techno_Test_E-MU.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 85
Ik heb jaren een 1212M gehad met een stuk of 4 hardware synths eraan (via ADAT) en die liepen sync met de rest. Je hebt EXTRA latency omdat de audio van een externe bron komt dus daar moet je voor corrigeren (met External Instruments zou dat automatisch moeten gaan meen ik, zoals eerder gezegd).

Dus ik denk dat t een instelling is ergens. Heb je een Instrument Track gebruikt of een MIDI track, heb je een MIDI device aangemaakt voor de Korg MX in External Instruments?

En een latency van 5-7ms das wel erg laag dat hoor je niet eens.


5ms zeer laag maar 7ms is weer merkbaar alles wat boven 4ms ligt is merkbaar maar goed dat verschilt per persoon ik voel het pas bij 6ms daarom heb ik hem op 5ms gezet.
Je moet ook Input bij rekenen die nodige buffer en voor de plugins dan zit je alweer op 6,5ms.
 
Mokum, het werkt hoor! Heb nieuwe drivers geinstalleerd van de E-MU en nu werk het goed. Waarschijnlijk lag het daar aan dusss :)

Meteen maar een beginnetje gemaakt.



Ik had al gevoel wou het zeggen maar toch niet gedaan EMU heeft inderdaad flinke bugs in oude drivers, in mij tijd waren boordevol bugs kon nauwelijks plugins draaien :)
Op XP werkt die toen wel stabiel genoeg maar op Vista was klote partij mensen moesten 2 jaar wachten op nieuwe drivers. Er waren zelfs gebruikers die zelfmoord poging hadden gedaan zijn daarna andere fabrikant ovegestapt. Het is dat ze goeie converters hebben anders had ik hem niet gekocht toen in die tijd. echte klote geluidskaarten bovendien werkt die niet met Creative audigy kaarten dat is ook weer een bug wat nog steeds niet opgelost is!
 
Ja inderdaad Motifff. Ik had eerder ook zo'n geval met de US122 van Tascam. Die werkte eerste ook niet op Vista maar kwamen wel drivers voor. Later met Windows 7 deed ie het helemaal niet meer en de updates zijn discontinued. Daarna ben ik voor deze E-MU gegaan. Ik vind he een erg goed klinkende kaart met best goede FX gedeelte en routing mogelijkheden. Alleen vind ik dat soms nog erg ingewikkeld :)
 
Mokum, het werkt hoor! Heb nieuwe drivers geinstalleerd van de E-MU en nu werk het goed. Waarschijnlijk lag het daar aan dusss :)

Meteen maar een beginnetje gemaakt.

Probleem is nu opgelost en dan verwachten we natuurlijk een mooie track en dat heb je ook gedaan :D

Heb je dat met korg gedaan? hij klinkt ontzettend goed :)



Luister mijn track ook eens ik was gisteren bezig had vandaag stukje opgenomen moet nog afmixen.

Bekijk bijlage test.mp3

 
Thanx Motifff. Ja, nadat ik alles werkend had gekregen direct maar wat opgenomen in Cubase. Er zitten een aantal effecten op de Korg track. Deze komen van de E-MU 1616m. Geluidje gestapeld met een VST. Een aanta drums erbij en gaan met die banaan haha. Ik ga deze zeker uitwerken want ik vind het ook erg knallen! :) BPM niet al te snel, I love it haha.

Jouw track is weer iets geheel anders maar klinkt wel lekker open en helder. Waarmee gemaakt?
 
Back
Top