T.akoustik diffusers beetje kwaliteit?

is voor control room (niet voro opname)
wat ik me dus afvoreg is of er verschil zit van kwaliteit tussen die van t akoustik en die van auralex, want het verschil is bijna 130 euro
 
bij auralex kan je ervan uitgaan dat er degelijke onderbouwing en onderzoek achter zit, en bij thomann moet je eerder aan behringer denken: prima spul, doet wat het moet doen, maar vraag niet hoe het exact zit.

een diffuser heeft een onder- en bovengrens waarin het werk gebeurd, en dat hangt af van de wells. als die hetzelfde zijn als bij de auralexen doet het ongeveer hetzelfde. that's all. harder materiaal is beter, want het moet reflecteren, niet absorberen.

of het goed spul is weet je pas als het in je ruimte hangt, maar dat geldt even goed voor de duurdere panelen.
 
meer is zeker niet beter, en plaatsing maakt juist uit. het gaat niet zozeer om de plek in de ruimte als wel op de plek 'in de tijd'. simpel gezegd heeft een diffuser alleen nut als het diffuse geluid op het goede moment mengt met het directe geluid, en daar heeft het tijd voor nodig. vaak kom je daarom uit op de achtermuur, maar dat is zeker niet altijd het geval.
 
ik zit met een relatief grote ruimte van 7m lang en 5 breed

alhoewel de logischte pl k voor diffusers (dacht ik toch) in het midden vanachter was (dus achter de luisterpositie), heb ik het voor het midden van de achtermuur geopteerd voor absorbtie (broadband); daarnaast (dus links en rechts op de achtermuur) zal ik wat diffusers ophangen, in de hoeken vanachter komt basstrap.
Ook op de zijkanten, maar dan meer naar achterkant (achter de luisterpositie), komt ook wat diffusion, en misschien hang ik op het plafond vanachter ook wat diffusers.
(de voorkant en eerste reflectiepunten en plafond 1ste reflectiepunten zijn allemaal absorbers).

Ik weet niet of het raadzaam is vanvoor in mijn geval ook diffusion te gebruiken..
 
Back
Top